  • 1. Data: 2009-06-26 00:36:00
    Temat: Iloraz zloto/srebro
    Od: fatso <f...@n...com>

    Obecnie ok.65 a byl juz w ub.roku w pazdzierniku powyzej 85.
    Od czego zalezy?
    Okazuje sie ze bynajmniej nie od ilosci wydobywanego zlota/ srebra
    -bo ta sie waha okolo liczby 8. Tzn wspolczesnie wydobywa sie ok. 8 razy
    wiecej srebra niz zlota.
    Rezerwy " w ziemi" wahaja sie ok. 6.4- tyle razy wiecej co jedynie jest
    wiecej srebra do wydobycia.
    Wszystko to wyjasnie ten facet: http://www.dani2989.com/gold/10aggb.html

    Tak jest, srebra mamy w banku, w sejfach i w obiegu co jedynie 7- 8 razy
    wiecej niz zlota.
    Dlaczego wiec ja nie jestem jeszcze milionerem z moimi 4 tys uncji
    srebra w dzbanuszkach, tackach
    jak i innych duperelach? Nie mowiac juz o tym, ze wlasnie wsadzilem
    przeszlo 100 tys zl przyznane mi przez
    fundusz rentowy w tzw papierowe srebro(exchange traded deposits)? No i
    ja jestem wczoraj do tylu jakies
    czterysta dolarow a powinienem sie rozbijac jachtem po Bahamas? Dlaczego
    amerykanskie zydy mnie tak
    brzydko gnoja?

    Sprawe wyjasnia iloraz kosztow wydobycia. Aby wydobyc uncje zlota,
    trzeba wydac ok $300.
    Na taka sama uncje srebra co jedynie $5. Podzielcie jedno przez drugie i
    wyjdzie wam iloraz 60.
    Czyli blisko obecnego na rynku cennych metali.
    Srebra jest malo, mniej nim sie nam wydaje ale dopasc je latwiej w
    gorach Meksyku i gdzie indziej.
    Dopoki wy wszyscy nie zachorujecie na chec posiadania srebrnego
    dzbanuszka, jak ja na ten piekny antyk:
    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPa
    geName=STRK:MEWAX:IT&item=200355318471
    <http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssP
    ageName=STRK:MEWAX:IT&item=200355318471>
    dopoty srebro bedzie tanie jak barszcz. Chociaz ja daje za dzbanuszek
    $256 a ludzie juz mnie dwukrotnie pobili.
    Mysle ze dam do 700 dolarkow za 6 dni, moglby byc ozdoba mojej
    kolekcji. Jak sie swiat ocknie i cena srebra
    pojdzie do $60 za uncje to dzbanuszek bedzie wtedy jak za darmo.

    fatso

  • 2. Data: 2009-06-26 12:04:34
    Temat: Re: Iloraz zloto/srebro
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Uzytkownik "fatso" <f...@n...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Okazuje sie ze bynajmniej nie od ilosci wydobywanego zlota/ srebra
    > -bo ta sie waha okolo liczby 8. Tzn wspolczesnie wydobywa sie ok. 8 razy

    Z platyna jest jeszcze ciekawiej. Jej swiatowe roczne wydobycie to mniej
    wiecej szescian 2x2x2m :) Niestety w Europie jest koszmarnie droga w
    porownaniu z cena spot ze wzgledu na VAT i w ogole trudno kupic. Do
    ewentualnej paczki z usa to dowala 22% polskiego VATu. A fizycznie od reki
    to nawet chyba w Szwajcarii sie nie kupi choc to centrum produkcji sztabek
    platyny; w sumie mialoby to jeszcze jakis sens bo tam VAT 7,6%.

    Pozdr,V.

  • 3. Data: 2009-06-26 14:04:40
    Od: fatso <f...@n...com>

    ViRuS wrote:

> [...]
    > fizycznie od reki to nawet chyba w Szwajcarii sie nie kupi choc to
    > centrum produkcji sztabek platyny; w sumie mialoby to jeszcze jakis

    fizyczna platyne mozna kupic na eBayu jako tzw Noble -monetki stukane na
    wyspie Isle of Man.
    Dolary rowniez- tez drogo i coraz drozej. Zloto wyraznie sie podciaga
    dzisiaj i startuje ponownie do
    poprzeczki 1000 dolarow. Ze srebrem cholery mozna dostac. Ja kupowalem
    ETF o nazwie PHAG,
    ktory w Londynie konwertuja automatycznie do PHSP- czyli zamiast w
    dolarach jest w funtach. Wlasnie wczesniej
    dzisiaj ten PHAG osiagnal cene 860 penow na LSE i juz myslalem ze cos
    zarobie- a tu gowno. Wlasnie znowu spadl
    o 10 penow. A gdy ja bylem na wakacjach to mozna bylo smialo ze 4 tys
    dolarkow na tych 100 tys zl zarobic
    co je wsadzilem. Gdyby ktos z kolegow chcial grac na tych papierach to
    powiadamiam, ze jest jeszcze fundusz
    zlota i koszyka kruszcow.
    Ja gram z wyz.wym. powodow na papierowym srebrze. Doskonala sprawa bo
    nie musze placic Krolowej cos ponad
    100 funciakow podatku od powaznej transakcji kupna, place co jedynie ok
    Ł12.75 maklerowi. Sam papier jest
    odpowiednikiem srebra fizycznego zdeponowanego przez HSBC bank w USA, o
    tyle bezpieczny o ile kruszcu rzad USA
    nie skonfiskuje.

    fatso

  • 4. Data: 2015-03-05 23:02:48
    Od: n...@g...com

    W dniu piątek, 26 czerwca 2009 02:36:00 UTC+2 użytkownik fatso napisał:
> [...]
    > kolekcji. Jak sie swiat ocknie i cena srebra
    > pojdzie do $60 za uncje to dzbanuszek bedzie wtedy jak za darmo.

    Teraz ten iloraz jest 75. A czym większy tym większe szanse na wzrosty cen srebra.
    --
    Bodhi - http://cena-srebra.netinvest.pl/

  • 5. Data: 2015-07-10 08:13:25
    Od: root <r...@g...com>

    W przypadku surowców (choć nie tylko) istotna może być ilość energii zużyta na
    wydobycie i oczyszczenie jednostki danego surowca. W zasadzie energia jest
    uniwersalną wartością (walutą). Trochę upraszczając można posługiwać się "kosztem"
    wydobycia zamiast jednostką energii.