  • 1. Data: 2011-09-28 16:44:54
    Temat: Impotenyjna Inwencja -- czyli Interwencja...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    I jak tam po interwencji? ;) Dolar, euro i franek lecą na łeb na szyję w dół?... ;)
    Zdeficytowana złotówka pnie się ostro w górę? Inwestujący w nią biją się o nią
    pomiędzy sobą pod kantorami czy bankami? DTusk dał wycisk?! Na razie jest wprawdzie
    ,,do przodu'', ale chyba trudno tu mówić o sukcesie...

    A może mylę się?

    O ile w 2008 roku wielu wołało o interwencję, szukając spekulantów, którym
    należałoby wymierzyć sprawiedliwość chluśnięciem waluty i wielu krzyczało
    głośno o stratach, o tyle teraz chyba nikt już nie ma złudzeń -- nasza
    waluta jest (jakby to delikatnie określić) niestabilna pod względem wartości. ;)

    Zieleń na wyspie zdaje się złuszczać?... ;)

    Może by tak wyspę do dermatologa? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2011-09-29 15:41:04
    Temat: Re: Impotenyjna Inwencja -- czyli Interwencja...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" j5viuj$59e$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > pomiędzy sobą pod kantorami czy bankami? DTusk dał wycisk?! Na razie jest wprawdzie
    > ,,do przodu'', ale chyba trudno tu mówić o sukcesie...

    Franek mozolnie pnie się w góry... W piątek go trzepnięto tak, że spadł ze
    szczytów...
    Ale bestia jest wytrwała... Będzie koleje interweniowanie?... A gdyby tak franka tłuc
    co tydzień, zanim zdoła pojechać na łikend?...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2011-09-29 17:02:59
    Od: " " <r...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):
    > Będzie koleje interweniowanie?...

    Przecież już miałeś dzisiaj interwencje BGK. Sam NBP narazie leczy kaca i
    odpoczywa po zeszłotygodniowej błazenadzie... Nie widać efektów? Cóż, przez
    kilka godzin euro straciło 3-4 grosze, ale później się umocniło. Na 90% jutro
    znowu spróbują, gdyż jest to ważny dzień dla rozliczenia dotacji z EU (w
    skrócie: chodzi o to, aby jak najmniej dopłacić rolnikom).

  • 4. Data: 2011-09-29 17:28:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@g...pl> j628c3$5m1$...@i...gazeta.pl

    > Przecież już miałeś dzisiaj interwencje BGK.

    Nie wiedziałem.

    > Sam NBP narazie leczy kaca

    To jak ja -- potwornie boli mnie głowa, chyba po odstawieniu
    wódki ;) o nazwie Apipulmol... Ponoć Flavamed ma załatwić
    sprawę... Już myślałem, że będę miał wylew krwi do mózgu, ;)
    ale okazało się, że mam poprawne ciśnienie krwi... W ogóle
    chyba jestem cały zdrowy... Jeno nie jestem odporny na
    ludzi, czyli na infekcje wirusowo-bakteryjne...

    [zaraz moher odklepie różańce w intencji mego chorowania?]

    > i odpoczywa po zeszłotygodniowej błazenadzie... Nie widać efektów? Cóż, przez
    > kilka godzin euro straciło 3-4 grosze, ale później się umocniło.

    To jakaś impotencyjna interwencja.

    > Na 90% jutro znowu spróbują, gdyż jest to ważny dzień dla rozliczenia
    > dotacji z EU (w skrócie: chodzi o to, aby jak najmniej dopłacić rolnikom).

    :) Słusznie -- trzeba poczynić oszczędności. ;)

    -=-

    A teraz do rzeczy... Czy można interwencjami (czy jakkolwiek sztucznie)
    ustabilizować kurs waluty? Zapewne tak, gdy chodzi o gaszenie paniki
    i chwilowych uniesień, ale jeśli w Polsce (nazywanej czasami zieloną
    wyspą) nie ma paniki, kursowanie złotówki raczej odzwierciedla stan
    gospodarki w ogóle. Być może na chwilę uda się ten kurs stosownie
    ukierunkować, ;) ale raczej nie na długo... Taka interwencja zatem
    nie jest antyspekulacyjnym manewrem, lecz właśnie spekulacją, tyle że rządową. :)

    -=-

    Rodzi się zatem pytanie (na które dałeś odpowiedź) jakieś takie -- po
    co ten śmieszny zabieg zwany interwencją?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'