  • 1. Data: 2004-08-31 09:29:32
    Temat: Indywidualne Konta Emerytalne w Banku Pekao SA
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    We wrześniu Bank Pekao SA wprowadzi do swojej oferty programy IKE oparte o
    dwa typy produktów. Pierwszy, opracowany wspólnie z Pioneer Pekao TFI to
    typowy produkt inwestycyjny. Drugi o charakterze
    inwestycyjno-ubezpieczeniowym przygotowany został we współpracy ze spółką
    Allianz z myślą o nieco bardziej wymagających klientach i jednocześnie o
    nieco bardziej zasobnych portfelach. W obydwu przypadkach klient ma
    możliwość wyboru optymalnej dla siebie strategii inwestowania gromadzonych
    oszczędności.
    http://banki.prnews.pl/index.php/display,6352

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl

  • 2. Data: 2004-08-31 10:06:22
    Od: "Radian" <n...@n...non>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:ch1glq$4u4$1@news.onet.pl...
> [...]
    > typowy produkt inwestycyjny. Drugi o charakterze
    > inwestycyjno-ubezpieczeniowym przygotowany został we współpracy ze spółką

    Przy okazji. Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego te cholerne IKE czy też Fundusze
    emerytalne pobierają prowizję od wkładów skoro obracają moimi (*) pieniędzmi
    (vide banki) i pewnie nieźle na tym zarabiają ? IMHO to jawne cwaniactwo.

    *) Teoretycznie, bo nie korzystam i nie zamierzam korzystać.

    --

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Radoslaw Krzyzan , pl.communicator@radek

  • 3. Data: 2004-08-31 10:39:01
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    pieniędzmi
    > (vide banki) i pewnie nieźle na tym zarabiają ? IMHO to jawne cwaniactwo.

    Fundusze Emerytalne pobieraja prowizje bo OFE jest obowiazkowe
    a ustawa umozliwia im pobieranie prowizji wiec jak napisales "jawne
    cwaniactwo"
    a ja powiem bardziej dosadnie to jest zlodziejstwo!

    a jak jakies IKE bedzie chcialo ode mnie prowizje to bede je omijal z daleka

    kursor

  • 4. Data: 2004-08-31 11:07:21
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    kursor <m...@U...wp.pl> wrote:
    > a jak jakies IKE bedzie chcialo ode mnie prowizje to bede je omijal z
    > daleka

    ja mysle nad mBankowym tym ze skarbca, a moze potem fundsz funduszy. (o ile
    w tym pierwszy przypadku tez nie bedzie prowizji za nabycie)

    http://www.PRnews.pl

  • 5. Data: 2004-08-31 13:47:15
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński z adresu: <m...@p...pl>
    napisał(a):

    > ja mysle nad mBankowym tym ze skarbca, a moze potem fundsz funduszy.
    > (o ile w tym pierwszy przypadku tez nie bedzie prowizji za nabycie)

    Mnie zastanawia coś innego: Czy w tych mBankowych funduszach (albo
    jakichkolwiek innych) będę mógł zlecać konwersję jednostek pomiędzy
    funduszami (choćby tego samego towarzystwa) tak, jak w SFI, czy tylko
    zmieniać alokację wpłacanych składek?
    Wydaje mi się to ważniejsze niż brak prowizji. Z ustawy jakoś mi nie wynika
    takie ograniczenie, czyli gdyby TFI chciały, mogły by na to zezwolić.
    Na razie brak jakichkolwiek konkretów, są tylko zapowiedzi.

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 6. Data: 2004-08-31 14:56:10
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    > Na razie brak jakichkolwiek konkretów, są tylko zapowiedzi.

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    32,1#463

  • 7. Data: 2004-09-01 08:34:26
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ch23hn$p4c$1@news.onet.pl>, ~WD wrote:

    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    32,1#463

    Wie ktos czy te konta maja gwarancje panstwa ?
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 8. Data: 2004-09-01 11:09:32
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    CzeslawEm. z adresu: <n...@d...slp.peel> napisał(a):

    > Wie ktos czy te konta maja gwarancje panstwa ?

    IKE w formie lokat bankowych objęte są gwarancjami Bankowego Funduszu
    Gwarancyjnego.

  • 9. Data: 2004-09-01 11:16:34
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > IKE w formie lokat bankowych objęte są gwarancjami Bankowego Funduszu
    > Gwarancyjnego.

    A IKE w postaci funduszy analogicznie podlega pod ustawe o TFI.

  • 10. Data: 2004-09-01 11:31:06
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    ~WD z adresu: <j...@c...barg.sv> napisał(a):

    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    32,1#463

    Właśnie jestem po lekturze regulaminu mSkarbca. Niestety nie jest to dla
    mnie takie oczywiste. Diabeł, jak zwykle, tkwi w szczegółach.
    Tzn. można dokonywać konwersji pomiędzy funduszami ale nie jestem pewien co
    do tego, czy będzie się to zawsze odbywało bez opłaty w wysokości 150 PLN.
    Z regulaminu wynika, że mogę dokonywać konwersji pomiędzy funduszami, z
    którymi zawarłem umowę. Jeżeli z jakimś funduszem nie zawarłem umowy,
    konwersja do tego funduszu będzie traktowana jako wypłata transferowa. I tu
    nasuwa się pierwsze pytanie:

    1. W jaki sposób zawrzeć umowę jednocześnie z wszystkimi czterema
    funduszami? Nabycie otwierające robi się dla jednego konkretnego funduszu i
    zaznaczenie check-boxa o zawarciu umowy oznacza, że zawieram umowę z tym
    jednym funduszem a nie wszystkimi.

    Regulamin mówi, że jeżeli w ciągu miesiąca od zawarcia umowy nie wpłacę do
    funduszu minimalnej wpłaty (400 PLN), fundusz automatycznie rozwiąże ze mną
    umowę. To rodzi drugie pytanie:

    2. Jeżeli już, w jakiś sposób, którego jeszcze nie znam, zawrę umowę ze
    wszystkimi funduszami, to czy po miesiącu fundusze, do których na razie nie
    będę miał ochoty wpłacać/konwertować środków, pozrywają ze mną umowy? Jeżeli
    po tym fakcie będę chciał do nich przekonwertować środki, zostanie to
    potraktowane jako transfer, ze wszystkimi tego konsekwencjami?

    Zainteresowanym podaję link do regulaminu:
    https://form.mbank.com.pl//FI/PDF/IKE_UMOWA.PDF

    Liczę na to, że rozwiejecie moje wątpliwości, bo chciałbym się tymi
    funduszami pobawić ;-)