  • 21. Data: 2005-01-31 13:15:32
    Temat: Re: Informacja z POLCARDU
    Od: "Jarek23" <j...@l...pl>

    news:2n651dbvqp.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > Dzwonienie to jest kara? 8-)

    Zorientowałem się jak już wysłałem :(

    > A numeru nie musisz im podawać - na naklejce na POS-ie jest. Ale co z
    > tego...

    Ano to że można ich przekonać lub się z nimi wykłócić, zamiast "fanty"
    zostawiać.

    pzd
    Jarek23

  • 22. Data: 2005-01-31 16:12:02
    Temat: Re: Płatność KK przy niedziałającym terminalu.
    Od: nod <n...@o...pl>

    jezeli obsluga punktu potrafi poslugiwac sie telefonem i jej sie chce
    (chęć
    jest ważniejza od umiejętności) - to zazwyczaj moze zadzwonic do centrum
    autoryzacji i dokonac autoryzacji telefonicznej, kod ten wraz z nr karty
    wklepuja do terminala i dostaje sie "zwykly" wydruk z tranzakcji, na
    stacji
    bp bylem swiadkiem takiej autoryzacji plaskiej karty (ale nie wiem jaki to
    byl typ-bo nie pytalem)

    Masz 100% racji, identyczne informacje uzyskałem w Polcardzie. Można tak
    zautoryzować wszystkie karty wypukłe i część płaskich.

    pzd
    Jarek23

    z własnego doświadczenia wiem, że można uznać za cud dodzwonienie się
    do CardPoint'u (terminale z BZ WBK) kiedy padną im terminale i nie jest
    możliwa akceptacja kart; po uzyskaniu połączenia automat komunikuje, że
    "przepraszamy, w tej chwili nie jest możliwe połączenie z konsultantem,
    prosimy zadzwonić póżniej, po czym się rozłącza"; poza tym płaskich
    kart nie można autoryzować głosowo !!!

    pozdr
    nod

  • 23. Data: 2005-01-31 16:36:56
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    nod wrote:

> [...]
    > "przepraszamy, w tej chwili nie jest możliwe połączenie z konsultantem,
    > prosimy zadzwonić póżniej, po czym się rozłącza"; poza tym płaskich kart

    Dziwne, bo już 4krotnie autoryzowano tak moje karty...
    Zatem nie znajduję w faktach uzasadnienia dla: "płaskich kart nie można
    autoryzować głosowo"

    Tomek

  • 24. Data: 2005-01-31 16:37:44
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    > To generalnie zalezy od umowy, ale imprinter nie jest konieczny
    > - wystarczy po prostu napisac potrzebne informacje na kartce
    > papieru (mozna tez "odbic" karte metoda "szkolna", za pomoca olowka
    > czy czegos takiego, zeby nie bylo watpliwosci co do fizycznej
    > obecnosci karty). To oczywiscie tylko przy karcie offlinowej.
    >
    > Czesto mozna rowniez (takze dla plaskich kart) przeprowadzic
    > autoryzacje telefoniczna (glosowa albo DTMF-owo/komputerowa), i wpisac
    > kod autoryzacji do terminala. Zreszta zdazaja sie sklepy gdzie to jest
    > standardowa metoda.

    to sa raczej czysto teoretyczne metody, nie widzialem, aby jakis pracownik
    sklepu chcial sie w ten sposob bawic, "z przyczyn technicznych kart nie
    obslugujemy,
    albo gotowka, albo dziekuje"

    najgorzej jest na stacji benzynowej, nalejesz i nie mozesz zaplacic...

    Robert

  • 25. Data: 2005-01-31 16:48:37
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    > Nie. Konsultant z Polcardu wpisuje potrzebne dane do swojego komputera,
    > i ten wyswietla mu numer autoryzacji, ktory ma podac sprzedawcy.
    >
    > Albo mu wyswietla cos innego, to juz roznie moze byc :-)
    > --
    > Krzysztof Halasa

    masz racje, rozpedzilem sie nieco, telefonuje przy referralu lub braku
    polączenia systemów akłajera i banku. Jesli jest poączenie to wszystko
    powinno przejść "po systemach"

  • 26. Data: 2005-01-31 17:09:38
    Od: nod <n...@o...pl>

    > Dziwne, bo już 4krotnie autoryzowano tak moje karty...
    > Zatem nie znajduję w faktach uzasadnienia dla: "płaskich kart nie
    > można autoryzować głosowo"
    >
    > Tomek

    a możesz napisać jaka to płaska karta ??? bo kiedy po połączeniu z
    CardPoint'em mówi się konsultantowi, że chce się autoryzować głosowo
    kartę płaską, to on/ona bez pytania o rodzaj karty odpowiada, ż płaskich
    się "nie da"

    pozdr
    nod

  • 27. Data: 2005-01-31 18:08:37
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    nod wrote:

> [...]
    > CardPoint'em mówi się konsultantowi, że chce się autoryzować głosowo
    > kartę płaską, to on/ona bez pytania o rodzaj karty odpowiada, ż płaskich

    Visa Electron kredytowa mBanku w POSach Polcardu.
    Może jednak to wyjątek?...

    Tomek

  • 28. Data: 2005-01-31 21:53:10
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > generalnie to jest tak, ze autoryzowane sa tylko niektore platnosci, np.
    jak
    > placisz w hipermarkecie to jedna na dziesiec; raz wydruk od razu, a czasem
    > trzeba poczekac...
    autoryzowane są wszystkie powyzej floor limitu (czyli kwoty ustalonej dla
    danego merchanta) oraz losowo niektóre spośród transakcji na kwotę niższą niż
    floor limit

  • 29. Data: 2005-02-01 00:45:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert" <r...@a...pl> writes:

> [...]
    > sklepu chcial sie w ten sposob bawic, "z przyczyn technicznych kart nie

    Ty nie widziales. Ja widzialem. Wniosek?

    > najgorzej jest na stacji benzynowej, nalejesz i nie mozesz zaplacic...

    Nigdy mi sie cos takiego nie zdazylo. A zawsze place karta. Raz
    widzialem jakies napisy "Maestro i VE nie przyjmujemy". VC przyjeli.

    Aczkolwiek na stacji benzynowej to powinno byc najlepiej - bo o ile
    wozek z zakupami to teoretycznie moglbym zostawic (aczkolwiek chyba
    zadzwonilbym na policje, nie wiem) o tyle benzyny raczej nie zostawie,
    i niczego innego takze na pewno nie - stacja benzynowa ma faktyczna
    mozliwosc przyjecia zaplaty karta (nawet jak im terminal nie dziala,
    choc to generalnie ich problem), jest to zgodne z oferta, i jakby sie
    dobrze zastanowic to zgoda klienta na zaplate przelewem juz jest
    pojsciem na kompromis.

    ... jakies 3 tygodnie temu w Tesco - wozek zakupow (czas tez kosztuje),
    karta - "brak polaczenia". Nie ma pan gotowki? Tyle - nie. No coz.
    Przyszedl jakis facet, wstukal cos w inna kase, zaplacilem, normalny
    paragon itp.
    --
    Krzysztof Halasa