-
21. Data: 2005-01-31 13:15:32
Temat: Re: Informacja z POLCARDU
Od: "Jarek23" <j...@l...pl>
Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
news:2n651dbvqp.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
> Dzwonienie to jest kara? 8-)
Zorientowałem się jak już wysłałem :(
> A numeru nie musisz im podawać - na naklejce na POS-ie jest. Ale co z
> tego...
Ano to że można ich przekonać lub się z nimi wykłócić, zamiast "fanty"
zostawiać.
pzd
Jarek23
-
22. Data: 2005-01-31 16:12:02
Temat: Re: Płatność KK przy niedziałającym terminalu.
Od: nod <n...@o...pl>
jezeli obsluga punktu potrafi poslugiwac sie telefonem i jej sie chce
(chęć
jest ważniejza od umiejętności) - to zazwyczaj moze zadzwonic do centrum
autoryzacji i dokonac autoryzacji telefonicznej, kod ten wraz z nr karty
wklepuja do terminala i dostaje sie "zwykly" wydruk z tranzakcji, na
stacji
bp bylem swiadkiem takiej autoryzacji plaskiej karty (ale nie wiem jaki to
byl typ-bo nie pytalem)
Masz 100% racji, identyczne informacje uzyskałem w Polcardzie. Można tak
zautoryzować wszystkie karty wypukłe i część płaskich.
pzd
Jarek23
z własnego doświadczenia wiem, że można uznać za cud dodzwonienie się
do CardPoint'u (terminale z BZ WBK) kiedy padną im terminale i nie jest
możliwa akceptacja kart; po uzyskaniu połączenia automat komunikuje, że
"przepraszamy, w tej chwili nie jest możliwe połączenie z konsultantem,
prosimy zadzwonić póżniej, po czym się rozłącza"; poza tym płaskich
kart nie można autoryzować głosowo !!!
pozdr
nod
-
23. Data: 2005-01-31 16:36:56
Temat: Re: Płatność KK przy niedziałającym terminalu.
Od: Tomasz <t...@p...fm>
nod wrote:
>
>>>jezeli obsluga punktu potrafi poslugiwac sie telefonem i jej sie chce
>>>(chęć
>>>jest ważniejza od umiejętności) - to zazwyczaj moze zadzwonic do centrum
>>>autoryzacji i dokonac autoryzacji telefonicznej, kod ten wraz z nr karty
>>>wklepuja do terminala i dostaje sie "zwykly" wydruk z tranzakcji, na
>>>stacji
>>>bp bylem swiadkiem takiej autoryzacji plaskiej karty (ale nie wiem jaki to
>>>byl typ-bo nie pytalem)
>>>
>>>
>>
>>Masz 100% racji, identyczne informacje uzyskałem w Polcardzie. Można tak
>>zautoryzować wszystkie karty wypukłe i część płaskich.
>>
>>pzd
>>Jarek23
>>
>>
> z własnego doświadczenia wiem, że można uznać za cud dodzwonienie się do
> CardPoint'u (terminale z BZ WBK) kiedy padną im terminale i nie jest
> możliwa akceptacja kart; po uzyskaniu połączenia automat komunikuje, że
> "przepraszamy, w tej chwili nie jest możliwe połączenie z konsultantem,
> prosimy zadzwonić póżniej, po czym się rozłącza"; poza tym płaskich kart
> nie można autoryzować głosowo !!!
>
> pozdr
> nod
Dziwne, bo już 4krotnie autoryzowano tak moje karty...
Zatem nie znajduję w faktach uzasadnienia dla: "płaskich kart nie można
autoryzować głosowo"
Tomek
-
24. Data: 2005-01-31 16:37:44
Temat: Re: Płatność KK przy niedziałającym terminalu.
Od: "Robert" <r...@a...pl>
>
> To generalnie zalezy od umowy, ale imprinter nie jest konieczny
> - wystarczy po prostu napisac potrzebne informacje na kartce
> papieru (mozna tez "odbic" karte metoda "szkolna", za pomoca olowka
> czy czegos takiego, zeby nie bylo watpliwosci co do fizycznej
> obecnosci karty). To oczywiscie tylko przy karcie offlinowej.
>
> Czesto mozna rowniez (takze dla plaskich kart) przeprowadzic
> autoryzacje telefoniczna (glosowa albo DTMF-owo/komputerowa), i wpisac
> kod autoryzacji do terminala. Zreszta zdazaja sie sklepy gdzie to jest
> standardowa metoda.
to sa raczej czysto teoretyczne metody, nie widzialem, aby jakis pracownik
sklepu chcial sie w ten sposob bawic, "z przyczyn technicznych kart nie
obslugujemy,
albo gotowka, albo dziekuje"
najgorzej jest na stacji benzynowej, nalejesz i nie mozesz zaplacic...
Robert
-
25. Data: 2005-01-31 16:48:37
Temat: Re: Informacja z POLCARDU
Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>
> Nie. Konsultant z Polcardu wpisuje potrzebne dane do swojego komputera,
> i ten wyswietla mu numer autoryzacji, ktory ma podac sprzedawcy.
>
> Albo mu wyswietla cos innego, to juz roznie moze byc :-)
> --
> Krzysztof Halasa
masz racje, rozpedzilem sie nieco, telefonuje przy referralu lub braku
polączenia systemów akłajera i banku. Jesli jest poączenie to wszystko
powinno przejść "po systemach"
-
26. Data: 2005-01-31 17:09:38
Temat: Re: Płatność KK przy niedziałającym terminalu.
Od: nod <n...@o...pl>
> Dziwne, bo już 4krotnie autoryzowano tak moje karty...
> Zatem nie znajduję w faktach uzasadnienia dla: "płaskich kart nie
> można autoryzować głosowo"
>
> Tomek
a możesz napisać jaka to płaska karta ??? bo kiedy po połączeniu z
CardPoint'em mówi się konsultantowi, że chce się autoryzować głosowo
kartę płaską, to on/ona bez pytania o rodzaj karty odpowiada, ż płaskich
się "nie da"
pozdr
nod
-
27. Data: 2005-01-31 18:08:37
Temat: Re: Płatność KK przy niedziałającym terminalu.
Od: Tomasz <t...@p...fm>
nod wrote:
>
>> Dziwne, bo już 4krotnie autoryzowano tak moje karty...
>> Zatem nie znajduję w faktach uzasadnienia dla: "płaskich kart nie
>> można autoryzować głosowo"
>>
>> Tomek
>
>
> a możesz napisać jaka to płaska karta ??? bo kiedy po połączeniu z
> CardPoint'em mówi się konsultantowi, że chce się autoryzować głosowo
> kartę płaską, to on/ona bez pytania o rodzaj karty odpowiada, ż płaskich
> się "nie da"
>
> pozdr
> nod
Visa Electron kredytowa mBanku w POSach Polcardu.
Może jednak to wyjątek?...
Tomek
-
28. Data: 2005-01-31 21:53:10
Temat: Re: Płatność KK przy niedziałającym terminalu.
Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
> generalnie to jest tak, ze autoryzowane sa tylko niektore platnosci, np.
jak
> placisz w hipermarkecie to jedna na dziesiec; raz wydruk od razu, a czasem
> trzeba poczekac...
autoryzowane są wszystkie powyzej floor limitu (czyli kwoty ustalonej dla
danego merchanta) oraz losowo niektóre spośród transakcji na kwotę niższą niż
floor limit
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
29. Data: 2005-02-01 00:45:26
Temat: Re: Płatność KK przy niedziałającym terminalu.
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
"Robert" <r...@a...pl> writes:
> to sa raczej czysto teoretyczne metody, nie widzialem, aby jakis pracownik
> sklepu chcial sie w ten sposob bawic, "z przyczyn technicznych kart nie
> obslugujemy,
> albo gotowka, albo dziekuje"
Ty nie widziales. Ja widzialem. Wniosek?
> najgorzej jest na stacji benzynowej, nalejesz i nie mozesz zaplacic...
Nigdy mi sie cos takiego nie zdazylo. A zawsze place karta. Raz
widzialem jakies napisy "Maestro i VE nie przyjmujemy". VC przyjeli.
Aczkolwiek na stacji benzynowej to powinno byc najlepiej - bo o ile
wozek z zakupami to teoretycznie moglbym zostawic (aczkolwiek chyba
zadzwonilbym na policje, nie wiem) o tyle benzyny raczej nie zostawie,
i niczego innego takze na pewno nie - stacja benzynowa ma faktyczna
mozliwosc przyjecia zaplaty karta (nawet jak im terminal nie dziala,
choc to generalnie ich problem), jest to zgodne z oferta, i jakby sie
dobrze zastanowic to zgoda klienta na zaplate przelewem juz jest
pojsciem na kompromis.
... jakies 3 tygodnie temu w Tesco - wozek zakupow (czas tez kosztuje),
karta - "brak polaczenia". Nie ma pan gotowki? Tyle - nie. No coz.
Przyszedl jakis facet, wstukal cos w inna kase, zaplacilem, normalny
paragon itp.
--
Krzysztof Halasa