  • 1. Data: 2008-12-04 20:44:43
    Temat: [Inteligo] Blokada anulowania przelewu
    Od: AP <###@###.pl>

    Witam

    W ostatnim czasie finalizowałem pewien zakup, dokonując końcowej zapłaty
    przelewem na konto kontrahenta w innym banku, przy czym całe zdarzenie
    miało miejsce w SOBOTĘ. Wprawdzie sprzedający nie protestował, jednak
    choćby teoretycznie do poniedziałku rano mogłem taki przelew anulować.
    Wybieg oczywiście tylko na krótką metę, ale zawsze...

    W związku z tym zacząłem się zastanawiać na tym przykładzie, czy nie
    powinno być możliwości celowego - na wyraźne żądanie klienta-użytkownika
    - zablokowania w trakcie przygotowywania przelewu opcji późniejszego
    jego anulowania.

    Z tego co się orientuję, również mBank umożliwia anulowanie przelewów
    wychodzących, dopóki go nie opuszczą . Ale już Getin od razu księguje
    przelewy, przynajmniej te zlecone przed 22-gą.

    Jestem ciekaw, jak inne banki rozwiązują takie sytuacje. Wg mnie za
    zgodą klienta powinien móc się "pozbawić" na etapie przygotowywania
    przelewu okazji do późniejszego jego anulowania.

    Pozdrawiam,
    AP

  • 2. Data: 2008-12-04 21:48:19
    Temat: Re: [Inteligo] Blokada anulowania przelewu
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Z tego co się orientuję, również mBank umożliwia anulowanie przelewów
    > wychodzących, dopóki go nie opuszczą ...

    Owszem pozwala i to MZ czasem całkiem przydatna opcja.
    Za to, dopóki przelew można anulować, nie wydrukujesz
    potwierdzenia _wykonania_ przelewu.

  • 3. Data: 2008-12-04 22:00:06
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Owszem pozwala i to MZ czasem całkiem przydatna opcja.
    > Za to, dopóki przelew można anulować, nie wydrukujesz
    > potwierdzenia _wykonania_ przelewu.

    ale screena zrobić się da, a potem anulować
    gdyby nie dawało się anulować na allegro trochę szybciej można by było dać
    przedmiot
    z tego samego powodu wogole nie warto używać płatności allegro, też można
    anulować

  • 4. Data: 2008-12-04 23:07:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zlotowinfo wrote:

    > ale screena zrobić się da, a potem anulować

    Takiego screena to ja ci mogę zrobić bez posidania konta, nie mówiąc już
    o koniecznosci zlecania przelewu.

    > gdyby nie dawało się anulować na allegro trochę szybciej można by było
    > dać przedmiot

    e, tam.
    kwestia techniki "druku".

  • 5. Data: 2008-12-05 07:25:32
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Takiego screena to ja ci mogę zrobić bez posidania konta, nie mówiąc już o
    > koniecznosci zlecania przelewu.

    to fakt niejednokrotnie to stwierdzam kupującym
    że nie takie rzeczy da się w zwykłym paincie

    > e, tam.
    > kwestia techniki "druku".

    najlepszy bylby bezpośredni link z banku z jakimś jednorazowym hasłem