  • 11. Data: 2004-06-01 21:59:15
    Temat: Re: [Inteligo] O zawyzonych platnosciach karta Visa Elektron w necie
    Od: j...@p...onet.pl

    > Ludzie... to nie jest OK!!!! To nie moze byc sytuacja normalna. Ja zgadzam
    > sie zeby bank pobral kwote X, a nie zadna inna. Taka tez kwote mi blokuje z
    > konta. JAKIM PRAWEM POTEM OKAZUJE SIE ZE JEST TO INNA KWOTA OD TEJ KTORA
    > ZGODZILEM SIE POBRAC Z MOJEGO KONTA. Rozumiem jak jest to transakcja w EUR
    > czy USD - wtedy przewalutowanie. ALE JAK TRANSAKCJA JEST W PLN.... TO NIE
    > JEST NORMALNE!!!!!!!

    Ty zgodziles sie na BLOKADE na TWOIM konicie kwoty podanej przez merchanta.
    Rownoczesnie zawarles umowe kupna-sprzedazy z merchantem - w tym przypadku
    liniami lotniczymi. Bank trzyma blokade - powiedzmy tydzien, a nastepnie ja
    zwanlnia. W momencie jak dostaje rozliczana transakcje - to ja ksieguje.

    Jesli kwoty transakcji nie sa zgodne, to reklamujesz je.

    --
    JaKi

  • 12. Data: 2004-06-01 22:02:56
    Od: |GideoN| <gideon@[no_spam_spam]npnet.org>

    grejfik wrote:

> [...]
    > czy USD - wtedy przewalutowanie. ALE JAK TRANSAKCJA JEST W PLN.... TO NIE

    no widzisz w opisywanym przypadku wcale nie sa w PLN w PLN masz podane
    na stronie, ale jak sie okazuje ten twoj wizarr czy jak mu tam wyslal do
    Inteligo kwote w EURO i tu caly problem.

    --

    GideoN

    ----------------------------------
    usun [NO_SPAM] aby napisac do mnie
    ----------------------------------

  • 13. Data: 2004-06-01 22:05:29
    Od: |GideoN| <gideon@[no_spam_spam]npnet.org>

    |GideoN| wrote:

    co wiecej uzywanie jak oni radza MAstercarda tez nie do konca chyba
    uchroni przed placeniem dodatkowej kwoty. poniewaz oni podaja ceny
    przeliczone na PLN Z EUR. a gdy wysylaja zadanie zaplaty do banku w EUR
    moze sie okazac ze cena troche skoczyla, albo spadla....
    --

    GideoN

    ----------------------------------

  • 14. Data: 2004-06-01 22:07:39
    Od: "yayco" <i...@s...com>

> [...]
    >czy USD - wtedy przewalutowanie. ALE JAK TRANSAKCJA JEST W PLN.... TO NIE

    Ale dlaczego tak krzyczysz?
    Bratankowie wykorzystali Twój brak orientacji, to fakt. Trudno wyczuć, co
    można im zarzucić, ale tak na oko to co najwyżej dobrze ukrytą informację o
    zasadach przeprowadzania transakcji. Jak wyporzyczam samochód przez internet,
    to też w niektórych sieciach mam ceny w złotych i gdzieś tam małymi
    literkami, że prawdziwa cena zależy od kursu.
    yayco
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 15. Data: 2004-06-02 00:10:03
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "grejfik" <g...@g...pl> writes:

> [...]
    > czy USD - wtedy przewalutowanie. ALE JAK TRANSAKCJA JEST W PLN.... TO NIE

    Wizzarr oszukał twierdząc że jest to transakcja w PLN. Ona nie była w
    PLN. By była w PLN Wizzarr musiałby być podłączony do KIRu.

  • 16. Data: 2004-06-02 05:17:49
    Od: "Tomasz " <n...@g...pl>

    Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> napisał(a):

    > Wizzarr oszukał twierdząc że jest to transakcja w PLN. Ona nie była w
    > PLN. By była w PLN Wizzarr musiałby być podłączony do KIRu.

    A co tu KIR może robić. Taki PolCard też nie jest. KIR rozlicza transakcje
    (np. przelewy) międzybankowe. Nie uczestniczy bezpośrednio w rozliczeniach
    kartowych.
    Co co kupowania biletów, to myślę że Wizzard się machnął i coś pokręcił.
    Dodatkowa kwota 20 i 40 zł jest zbyt równa aby mogła być wynikiem
    przewalutowania.

    Tomasz
    <NOTO>

  • 17. Data: 2004-06-02 05:22:02
    Od: "Tomasz " <n...@g...pl>

    grejfik <g...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Jakis czas temu kupilem przy pomocy karty bilet w Wizzarze. Inteligo
    > zablokowalo kwote X. Jakiez bylo moje zdziwienie gdy zakjsiegowano kwote
    > X+40PLN. Zglosilem treklamacje. Rozpartuja ja juz miesiac. Tydzien temu
    Poproś wizzar o fakturę za bilety. Doczep do tego wyciąg z konta i zareklamuj
    w wizzar. Nikt w prawidłowych warunkach nie mógł dodać do tej kwoty
    dodatkowych opłat (chyba że np. wizzar czy też jego akceptant przesłał tą
    transację jako wypłatę gotówki a nie płatność)

    Tomasz
    <NOTO>

  • 18. Data: 2004-06-02 05:49:52
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Tomasz wrote:

> [...]
    > Co co kupowania biletów, to myślę że Wizzard się machnął i coś pokręcił.
    > Dodatkowa kwota 20 i 40 zł jest zbyt równa aby mogła być wynikiem

    to zależy od kwoty.
    Jak kupowałem bilety to mi po przeliczeniu ze złotówek na złotówki
    poprzez dolary wyszło 160 zł na 1000 USD

  • 19. Data: 2004-06-02 07:29:52
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a moim zdaniem to nie jest normalna sytuacja i winny jest jej
    > zdecydowanie wizzair. a dlaczego? otoz kupujac bilet masz podana kwote
    > W ZLOTYCH. klient zatem nie ma pojecia ze de facto dokonuje transakcji
    > walutowej i musi sie liczyc z dodatkowymi oplatami za przewalutowanie.
    > zatem zwalanie odpowiedzialnosci na vise czy banki jest tu
    > zdecydowanie nie na miejscu

    A moim zdaniem rozliczanie przez Wizzair transakcji w dolarach, gdy wylot
    jest z Polski, jest niezgodne z ich własnym regulaminem. Dość żałosne :(

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 20. Data: 2004-06-02 08:04:49
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > A moim zdaniem rozliczanie przez Wizzair transakcji w dolarach, gdy wylot
    > jest z Polski, jest niezgodne z ich własnym regulaminem. Dość żałosne :(

    Na to akurat Wizzair nie miał wpływu, to czy transakcja jest
    rozliczana przez euro czy przez dolary zależy od karty.

    Podsumowując bo już nie warto tego wątku ciągnąć:

    - przy płaceniu VE inteligo (i każdą kartą rozliczaną przez dolary)
    taka prowizja musiała dojść, Wizzair nie miał na to wpływu, prowizji
    nie byłoby przy karcie rozliczanej przez euro, rozliczeń
    międzynarodowych w innych walutach (w tym w złotówkach) nie ma

    - Wizzair trochę oszukał klienta sugerując mu iż obciąży go w
    złotówkach i nie informując o możliwości wzrostu ceny ze względu na
    przewalutowania i różnice kursowe (albo też klient przegapił taką
    informację)

    - na przyszłość kupującym w tejże firmie sugeruję poszukanie karty
    rozliczanej przez euro (ogólnie osoby podrużujące po Europie powinny
    sobie takiej karty szukać właśnie po to by nie tracić na
    przewalutowaniach przez dolar).