  • 11. Data: 2007-10-12 07:06:34
    Temat: Re: Inteligo -dziury
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć S.T.!

    W piątek, 12 października 2007, o godz. 02:10:25, napisałeś na temat:
    "Inteligo -dziury"
    S.T. n...@p...onet.pl, news:5ea5.0000014b.470ebb71@newsgate.onet.pl

    > Ani oszusta ani hakera ta opcja nie urządza,
    > za to dowcipniś jest za głupi, by zdobyć Twój ID i hasło
    > jesli sam zachowasz minimum ostrożności i zdrowego rozsądku.

    Czyli kody jednorazowe nie są w ogóle potrzebne?
    Wystarczy ostrożność i zdrowy rozsądek? ;-))

    --
    Hej!

    - Sara wzięła i przylgnęła do Ramzesa. -

  • 12. Data: 2007-10-12 07:46:59
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Czyli kody jednorazowe nie są w ogóle potrzebne?
    > Wystarczy ostrożność i zdrowy rozsądek? ;-))

    Właśnie go straciłeś :)))

  • 13. Data: 2007-10-12 08:51:22
    Od: Mlody Book <m...@g...pl>

    TZ pisze:
> [...]
    > kodów.
    >
    > Tak więc oszust/haker/dowcipniś jest w stanie wykonać taką płatność do
    > wysokości dostępnych środków na koncie bez trudu, po wejściu w posiadanie
    > mojego identyfikatora i hasła.
    > Co prawda pieniądze zostaną przelane na konto mojego odbiorcy, np. za usługi
    > telekomunikacyjne czy energię ale kwota może być sporo wyższa a co za tym
    > idzie zostanę pozbawiony możliwości dysponowania swoimi środkami i bez
    > potrzeby i darmowo kreduję swoich wierzycieli.
    >
    > Swoje spostrzeżenia zaobserwowałem korzystając z Serwisu Inteligo jak i z

    Z tego co wiem, to jeśli przelew jest wykonany na istniejący numer konta
    (Inteligo waliduje poprawność numeru rachunku z formatem NRB), ale
    podana na przelewie nazwa właściciela nie jest zgodna z numerem rachunku to:
    1. bank odbiorcy może (choć zapewne nie musi) odrzucić taki przelew
    2. możesz za pośrednictwem infolinii zgłosić reklamację na taki przelew
    i wówczas Inteligo zajmie się wyjaśnieniem sprawy z bankiem odbiorcy i
    odzyskaniem Twoich środków
    Powyższe dotyczy opisanej przez Ciebie sytuacji podmiany danych na
    liście odbiorców. W przypadku wykonania płatności na poprawne dane
    odbiorcy wyjaśnienie sprawy leży po Twojej stronie.

    Obie opcje, o których piszesz służą wygodzie klienta i do niego należy
    decyzja czy chce z nich korzystać ponosząc ryzyko, które opisałeś.

    Rozumiem, że postulujesz jeszcze inną opcję - czyli płatność, której
    realizacja wymaga użycia kodu, bądź utworzenie/edycja odbiorcy również
    zabezpieczona kodem. Sugerowałbym wysłać taką propozycję na adres
    info[at]inteligo[dot]pl

  • 14. Data: 2007-10-12 09:04:37
    Od: "TOUDIdel" <t...@o...pl>

    Użytkownik "K. M" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > w mbanku jest to samo ze zdefiniowanymi przelewami

    nie wiem jak jest z hasłami z listy ale w przypadku potwierdzania sms to
    nieprawda - kazda zmiana danych w przelewach zdefiniowanych wymaga podania
    kodu z sms w mBanku

    --
    td

  • 15. Data: 2007-10-12 10:14:49
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    Użytkownik "TZ" <g...@t...cy[ROT13]> napisał w wiadomości
    > Idąc tym tokiem myślenia to w ogóle żadne hasła, kody itp nie są potrzebne
    > bo i tak się kiedyś ktoś dobierze.

    Miałem na myśli odwrotną sytuację: jeśli brakuje zdrowego rozsądku i
    zachowania zasad bezpieczeństwa (po stronie klienta) to najlepsze
    zabezpieczenia ze strony banku nie pomogą.

  • 16. Data: 2007-10-12 10:31:52
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    Użytkownik "TomS" <s...@...o.s.p.a.m-icpnet.pl> napisał w
    wiadomości news:fem4rf$1fsq$1@opal.icpnet.pl...
    > Wg mnie trochę jednak da.
    > Login i hasło można poznać "zdalnie", czyli za pomocą jakichś
    > niegrzecznych programów - to się może przytrafić nawet całkiem świadomemu
    > użytkownikowi komputerów i banków internetowych; wystarczy chwila
    > nieuwagi. Natomiast kod jednorazowy to karta kodów, którą włamywacz musi
    > zdobyć "fizycznie", czyli ukraść albo wyłudzić od ofiary. A to już jest i
    > trudniejsze i niesie ze sobą większe ryzyko.

    Przed niegrzecznymi programami chronią chociażby antywirusy i firewalle.
    Jeśli szukasz jednak lewego oprogramowania czy pornografii w internecie, to
    i pomimo zabezpieczeń można coś załapać - ale tu kłania się wspomniany
    wcześniej zdrowy rozsądek użytkownika.

    A kradzież listu (z kartą kodów w środku) ze skrzynki pocztowej jest trudna
    ?

  • 17. Data: 2007-10-12 10:33:50
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Mlody Book" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Obie opcje, o których piszesz służą wygodzie klienta i do niego należy
    > decyzja czy chce z nich korzystać ponosząc ryzyko, które opisałeś.

    Słusznie: albo wygoda, która niesie z sobą ryzyko, albo mniej wygody
    (przepisywanie numeru rachunku z notesu) i większe bezpieczeństwo.

  • 18. Data: 2007-10-12 10:41:09
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

> [...]
    > realizacja wymaga użycia kodu, bądź utworzenie/edycja odbiorcy również
    > zabezpieczona kodem. Sugerowałbym wysłać taką propozycję na adres

    Realizacja płatności nie wymaga użycia kodu, bo takie zapewne są założenia
    tworzenia płatności, by nie zużywac kodów do często wykonywanej transakcji.
    Utworzenie/edycja płatności wymaga podania kodu.

    Na liście odbiorców ta zasada nie obowiązuje i zgodzę się, że jest to
    uchybienie.

  • 19. Data: 2007-10-12 10:51:58
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > A kradzież listu (z kartą kodów w środku) ze skrzynki pocztowej jest trudna?

    Nie jest trudna, ale sama lista kodów prosto ze skrzynki jest
    bezwartościowym świstkiem makulatury.
    Nabrałaby wartości dopiero razem z aktywną listą haseł,
    a tej już w skrzynce nie znajdziesz.

  • 20. Data: 2007-10-12 16:30:50
    Od: AP <a...@o...pl>

    S.T. pisze:

    > Właśnie go straciłeś :)))

    Za to Tobie brakuje chyba ostrożności, a tej nigdy za wiele.

    Przyłączam się do głosów, że potwierdzanie płatności kodem jednorazowym
    powinno być co najmniej opcjonalne.

    No chyba że Inteligo chce zaoszczędzić na zdrapkach..

    Proponuję zatem zbiorowo zalać ich zgłoszeniami, może łaskawie wezmą je
    pod uwagę.

    Pozdrawiam,
    AP