  • 1. Data: 2009-02-21 19:38:44
    Temat: Interwencja - inna strategia
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Jestem ciekaw dlaczego rzad zastosowal inerwencje na PLN. Czegos nie
    rozumiem ?
    Osobiscie zagralbym jeszcze bardziej i wywalil ilesc am PLN podbijajac kurs
    PLN tak do 6 PLN za EUR.
    Nastepnie zamknalbym pozycje na Shorta i zaczal wywalac zagromadzone EUR +
    EUR z funduszy.
    Operacje wykonalbym w ciagu max 24 h, taki strzal doprowadzilby do totalnej
    deorientacji kolesi po drugiej stronie stołu i calkowiecie rozsypanie
    strategi technicznej.
    Uwazam nawet ze nie zaszkodziloby to interesom lokalnych firemek.
    Jesli myslicie inaczej, jetem ciekaw waszej argumentacji za i przeciw.

  • 2. Data: 2009-02-21 19:49:14
    Temat: Re: Interwencja - inna strategia
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Uwazam nawet ze nie zaszkodziloby to interesom lokalnych firemek.
    > Jesli myslicie inaczej, jetem ciekaw waszej argumentacji za i przeciw.

    To byłaby strategia ryzykowna/samobójcza *politycznie* :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Od bolącego miejsca nie odejmuje się ręki, ukochanej osoby nie

  • 3. Data: 2009-02-21 19:53:52
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Uwazam nawet ze nie zaszkodziloby to interesom lokalnych firemek.
    > Jesli myslicie inaczej, jetem ciekaw waszej argumentacji za i przeciw.

    Tak, masz rację.

    Albo i nie masz racji, bo:
    - ktoś inny wyprzedzi i zasypie rynek za 5,80 i rząd będzie kisił aż do
    5,20,
    - image rządu i efekt wpływu rządu na kurs zostanie zaprzepaszczony, a takie
    pokiwanie palcem jest ostrzeżeniem, którego np Sachs się przestraszył,
    - do czasu osiągnięcia 6 zł i spadku do 4,50 padnie wiele firm, nastąpi
    (jeszcze większe) podważenie wiarygodości gospodarki i zwiększenie ryzyka,
    - wystąpią różne anomalie zmniejszające naszą wiarygodność, którą długie
    lata będziemy odzyskiwać,
    - 5 zł to dobry moment, bo koreluje się też z analizą techniczną i
    maksymalnymi kursami historycznymi, które wzmacniają efekt.
    - Sachs by ogłosił, że ogolił złotówkę zarabiając 30%,
    - nastąpiłaby fala bankructw i przejęć długów hipotecznych i totalne
    załamanie rynku nieruchomości,
    - oraz kolejna fala bankructw banków nie znajdujących klientów na
    wyprzedawane przez nie zabezpieczenia kredytów.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2009-02-21 20:35:47
    Od: "arek_w" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > pokiwanie palcem jest ostrzeżeniem, którego np Sachs się przestraszył,

    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Sachs przestraszył się rządu, ... NBP ? :), dobre.
    NBP jest pewnie gdzieś na 200 miejscu wśród
    światowych banków.Mogą nas kupić na śniadanie.
    Zagrywka Sachs to uśpienie czujności rządu i zagranie
    na próżności jego członków.
    Mam nadzieję, że się mylę i nie przekonamy się jak
    chciwy jest Sachs.
    Pozdrawiam
    Arek

  • 5. Data: 2009-02-21 21:33:04
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

> [...]
    > Uwazam nawet ze nie zaszkodziloby to interesom lokalnych firemek.
    > Jesli myslicie inaczej, jetem ciekaw waszej argumentacji za i przeciw.

    efekt byłby taki, ludzie rzucili się ale do wymiany wszystkich PLN na eur i
    usd, wyplaciliby PLNy z banków i banki by powtórzyły efekt Islandii a brak
    waluty doprowadziłby na początek do 7 PLN za euro hehe i dopiero by było bum
    a zreszta 6PLN za EUR to nadal trudno wykluczyc jak i jakikolwiek inny
    poziom.

    pzdr,
    dkzzzzzzzzz.