  • 1. Data: 2002-06-13 07:49:04
    Temat: InvestBank w inecie
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    Czas na testy :-)
    Mozliwe rozne wiarianty uslug,sms, wap, inet kazdy w wersji aktywnej i
    pasywnej.
    Podobno wszytkie poza inetem aktywnym moszna wlaczyc telefonicznie.
    Do inetu trzeba zrobic rejestracje na WWW, gdzie generowany jest klucz
    (wielgachny aplet javy) i nadawany cyfrowym identyfikatoren. Ustala
    sie tez haslo logowania, min 8 cyfr, niestety bez liter :(.
    Potem trzeba pojsc do oddzialu z umowa labo wyslac poczta.
    Ogolnie aktywacja bezproblemnowa, najwiekszym klopotem bylo tylko
    dotarcie do oddzialu w godzinach otwarcia - okazalo sie, ze ten ktory
    mam kolo pracy zostal zlikwidowany juz miesiac temu (z zewnatrz nic
    sie nie zmienilo) a do innego oddzialu czynnego od 9-17 (znowu zle
    godziny otwarcia na WWW) nie bylo mi latwo w dzien roboczy dotrzec.
    W oddziale dostalem tez bardzo ladna, wyczerpujaca ksiazeczke-
    podrecznik.

    Po zalogowaniu system sprawia IMO dosc sympatyczne, graficzne
    wrazenie, zadnych wielkich, pomaranczowych sloneczek :-)
    Mozliwosci:
    - rachunki: zestawienie, wykaz operacji, infomacje
    niestety w historii jest tylko data ksiegowania, opis i tytul) i
    kwota (z rozroznianiem uznan i obciazen kolorami). Nie ma innych
    szczegolow (nadawca/odbiorca)
    Historia dostepna tylko od momentu uruchomienia SBE.

    - karty platnicze: zestawienie, zamawianie , infomacje.
    mozna zamawiac zarowno nowe karty jak i duplikat, do wyboru tylko VE,
    MAE i vMC, brak MC charge.

    - przelewy: przelw, zlecenia predefiniowane, przelew zus, zlozone
    dyspozycje.
    W wprowadzaniu przeleu sa wszystkie potrzebne pola, obsluguje NRB
    (pole nr rachunku podzielone na trzy czesci), mozna podac date
    przelewu, jest mozliwosc zapamietywania odbiorcow.
    Potwierdanie transkacji kluczem i haslem do niego - klucz pgp w pliku
    tak jak w BPH i BSK.
    Zlecenia predefiniowane to jakis bezsens, trzeba definiowac odbiorcow
    w oddziale, po co skoro jest lista odbiorcow do zdefiniownia przez
    inet.
    W zlozonych dyspozycjach mozna przejzec dopiero co zlozne jak i juz
    wykonane przelewy, da sie tez anulowac i sprawdzic kanal w jakim byl
    skadany.
    Co ciekawe przelew zlecony w piatek rano mial status oczekujacy chyba
    do soboty i dopiero wtedy pojawil sie w historii, mimo, ze w mBanku
    juz w odpowiednim termine w piatek byl widoczny.
    Nie znalazlem funkcjonalnosci zlecen stalych ale moze przeoczylem.
    - lokaty : zestawienie, nowa ,zerwanie , zlozne dyspozycje.
    Standard
    - Historia: log dokonywanych operacji, takze z podaniem kanalu.
    Ciekawe czy w inecie bedzie widac np zaogowanie przez telefon, trzeba
    bedzie sprawdzic.
    - twoje dane: zmiana, aktywowanie, blokowanie kanalow dostepu, zmiana
    numeru telefonu, zmiana adresu, hasla, generacja nowych kluczy.
    -zakupy - tu chyba maja byc partnerzy do szybkiego placenia ale
    jeszcze nic nie ma,
    - poczta - poczta wewnetrzna w obydwie strony.

    oplaty - 1zl/mc za kazdy aktywny kanal
    przelewy 1zl - w investokncie (starym i start), 50gr w lepszych

    Ogolne system wyglada w miare ok, jest troche wspomnianych brakow ,
    ale w sumie jak na pocztek calkiem niezle.
    Nowej jakosci ze soba to nie niesie, jak ktos z uslug IB nie korzysta
    to raczej spejalmie klienta nie sciagnie przy tych oplatach. Ale jak
    ktos juz ma tam konto to z pewnoscia oferta warta uwagi.
    Nie wiem czy slusznie ale system nasuwa mi pewne skojarzenia z
    Lukasem.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 2. Data: 2002-06-13 08:00:02
    Temat: Re: InvestBank w inecie
    Od: "Mateusz Muun" <m...@m...net.no.spam.please>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    > ktos juz ma tam konto to z pewnoscia oferta warta uwagi.
    > Nie wiem czy slusznie ale system nasuwa mi pewne skojarzenia z

    Najwiekszy brak systemu: nie mozna zobaczyc nadawcy przelewu/wplaty.

  • 3. Data: 2002-06-13 08:10:48
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 13 Jun 2002 10:00:02 +0200, "Mateusz Muun"
    <m...@m...net.no.spam.please> wrote:

    > Najwiekszy brak systemu: nie mozna zobaczyc nadawcy przelewu/wplaty.

    Najwiekszy brak Twojego posta : niewyciecie cytowania :-).
    A o tym problemie tez wspomnialem

  • 4. Data: 2002-06-13 16:55:27
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > pasywnej.
    > Podobno wszytkie poza inetem aktywnym moszna wlaczyc telefonicznie.
    > Do inetu trzeba zrobic rejestracje na WWW
    [...]

    Rejestracja przez WWW jest najlepsza, bo masz wszystko od reki potem wizyta
    w oddziale z "odciskiem klucza" i dostep aktywny masz wieczorem.
    Jezeli natomiast aktywujesz I-net w placówce to robia to tylko pasywnie i
    potem sam musisz zmienic na dostep aktywny i poraz drugi udac sie do
    placówki z "odciskiem klucza".

    > Po zalogowaniu system sprawia IMO dosc sympatyczne, graficzne
    > wrazenie, zadnych wielkich, pomaranczowych sloneczek :-)

    Wizualnie OK ale reszta to tandeta jak narazie ;)

> [...]
    > (pole nr rachunku podzielone na trzy czesci), mozna podac date
    > przelewu, jest mozliwosc zapamietywania odbiorcow.

    Ale system nie przyjmuje numerów kont z literami np. z BRE Banku
    Przelewy musisz zlozyc do godz. 6-7 bo inaczej zostana wykonane nastepnego
    dnia roboczego, podczas gdy w placówce masz czas do 11.
    Co do przelewów to SBE troche utrudnia zamiast ulatwiac.

    > Zlecenia predefiniowane to jakis bezsens, trzeba definiowac odbiorcow
    > w oddziale, po co skoro jest lista odbiorcow do zdefiniownia przez
    > inet.

    A jezeli masz zlecenie stale zlozone w oddziale to ponoc nie mozna jego
    podejrzec w I-necie. Zobaczysz tylko operacje w historii konta.

    > Co ciekawe przelew zlecony w piatek rano mial status oczekujacy chyba
    > do soboty i dopiero wtedy pojawil sie w historii, mimo, ze w mBanku
    > juz w odpowiednim termine w piatek byl widoczny.

    Normalka

    > - poczta - poczta wewnetrzna w obydwie strony.

    Tylko szybkosc odpowiedzi moglaby byc nieco szybsza :)

    > oplaty - 1zl/mc za kazdy aktywny kanal
    > przelewy 1zl - w investokncie (starym i start), 50gr w lepszych

    Pomylilo Ci sie przelew przez I-net jest o 50% tanszy niz zlecany w pacówce.
    Czyli w START i "najlepszym" masz po 50gr, a reszta po 1zl.

    > Ogolne system wyglada w miare ok, jest troche wspomnianych brakow ,
    > ale w sumie jak na pocztek calkiem niezle.

    Jak dla mnie to szajs, a jak wprowadza oplaty to bedzie na to szkoda czasu i
    pieniedzy.

    P.S. Dobrze, że ktoś poruszył ten temat, bo jak 2 tygodnie temu zapytałem
    jakie są spostrzeżenia innych to mój post pozostał bez odzewu.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-06-13 20:18:11
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Ciach
    =============
    No tam sem taki sprawil,
    a oto tresci listów jakie do nicj sle:

    1. wyslany 12-06-2002r.
    Czemu dyspozycja przelewu dokonana 11-06-2002 o godzinie 21:27 nie zostala
    dokonana do dnia 12-06-2002r. do godziny 23:12.
    W innych bankach taka operacja wykonana byla by natychmiastowo a pieniazki
    by byly juz najpóznie do godziny 13:00.
    Prosze o wyjasnienie w/w sytuacji.
    Pozdrawiam i tutaj podpis
    ========
    2. wyslany 13-06-2003
    Dzisiaj jest juz 13-06-2002r godzina 21:30 do chwili obecnej mój przelew nie
    zostal zrealizowany.
    Widnieje - w realizacji.
    Nie otrzymalem tez odpowiedzi na mój wczesniejszy list. Takie dzialanie
    Banku nie najlepiej swiadczy o jego poprawnym funkcjonowaniu. Przepraszam
    nie uzywam przecinków ale poprzednio system zasygnalizowal mi to jako blad.
    Pozdrawiam i tutaj podpis
    =========
    Co o tym sadzicie?
    Leszek

  • 6. Data: 2002-06-14 07:04:23
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokonana do dnia 12-06-2002r. do godziny 23:12.
    > W innych bankach taka operacja wykonana byla by natychmiastowo a pieniazki

    Został wykonany.
    Jezeli nie możesz anulowac przelewu to znaczy, że już poszedł a informacja,
    że jest w realizacji jest widoczna baaardzo długo, mimo że kasa dotarła do
    odbiorcy.
    Przelew idzie ELIXIRem.

    > ========
    > 2. wyslany 13-06-2003
    > Dzisiaj jest juz 13-06-2002r godzina 21:30 do chwili obecnej mój przelew
    nie
    > zostal zrealizowany.
    > Widnieje - w realizacji.

    Patrz wyżej, to co piszę to tylko ich błą bo dane w SBE są aktualizowane
    rzadko.
    Spróbuj zrobić przelew WEWNĘTRZNY to będzie jeszcze lepiej ;-)
    Przez kilka godzin jest w realizacji i nie masz kasy na swoim koncie ale
    także nie ma kasy na rachunku odbiorcy. Kasa pojawia się dopiero pod
    wieczór. W placówce taki przelew realizowany jest natychmiast.

    > Nie otrzymalem tez odpowiedzi na mój wczesniejszy list. Takie dzialanie
    > Banku nie najlepiej swiadczy o jego poprawnym funkcjonowaniu.

    Odpowiedź najprędzej otrzymasz pod koniec nastepnego dnia roboczego

    > Przepraszam
    > nie uzywam przecinków ale poprzednio system zasygnalizowal mi to jako
    blad.

    przecinki, średniki, przez co nie możesz wstawić uśmieszków itp. Poczta do
    bani.

    > Pozdrawiam i tutaj podpis

    Podpis nie potrzebny, bo listy zatweirdzasz kluczem, więc oni wiedzą, że to
    ty ;)

    > =========
    > Co o tym sadzicie?

    Szczerze, najgorszy dostęp przez WWW jaki w życiu widziałem i to wszystko za
    jedyne 1zł/mc ;-))
    Sugerowałem aby przedłużyli promocję o kolejny miesiąc, bo w tej formie
    wprowadzenie opłat to gwóźdź do trumny ;))

    P.S. Chłopaki męczyli się 9 miesięcy i nadal klapa ;)
    P.S.2 Nie męczcie za bardzo ludzi z Centrum Obsługi Klienta, bo nie każdy ma
    jakieś pojęcie o SBE, a wiedzę czerpią głównie z "reklamówek" ;-)
    P.S.3. Przypomina się sprawa z dekoderami Polsatu sprzed 2.5 roku, gdzie
    infolinia techniczna wiedziała mniej niż użytkownicy, bo oni poprostu nawet
    nie mieli pilota w ręku, aby móc poznać ów dekoder.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-06-14 16:20:07
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

> [...]
    informacja,
    > że jest w realizacji jest widoczna baaardzo długo, mimo że kasa dotarła do

    Porównaj daty i godziny.
    Kasy jak nie było u odbiorcy tak jej nie ma.

> [...]
    > także nie ma kasy na rachunku odbiorcy. Kasa pojawia się dopiero pod
    > wieczór. W placówce taki przelew realizowany jest natychmiast.

    Jeszcze raz proszę porównaj daty.
    Kasy jak nie było u odbiorcy tak jej nie ma.

    > Odpowiedź najprędzej otrzymasz pod koniec nastepnego dnia roboczego

    Minęły dwa dni i ok. 2 godzin.
    Odpowiedzi nadal brak.

> [...]
    nawet
    > nie mieli pilota w ręku, aby móc poznać ów dekoder.

    ======================
    Dopiero po osobistej interewncji w oddziale tego banku
    ok.godz. 11.00 w dniu 14-06-2002r.
    oddzwoniłą pani ok 17.00 i powiedziała,
    że przelew zostanie zrealizowany ale
    dopiero w poniedziałek ( tj. 17-06 )
    No to fajnie jest.
    Zlecenie 11 ( jedenastego )
    realizacja 17 ( siedemnastego )
    co by było gdybu to była opłata za ZUS ?
    Pozdrawiam i nie życzę nikomu
    takich wrażeń.
    Leszek
    ======================

  • 8. Data: 2002-06-15 09:22:02
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    > informacja,
    >
    > Porównaj daty i godziny.
    > Kasy jak nie było u odbiorcy tak jej nie ma.

    Wiem o co chodzi.
    Jeżeli masz info, że przelew w REALIZACJI to znaczy, że jest w trakcie sesji
    i nie możesz już go anulować.
    Komunikat taki mam dow ieczora labo dnia następnego mimo, że faktycznie kasa
    dotarła na rachunek odbiorcy w ciągu kilku godzin.
    Jezeli w twoim przypadku przelew rzeczywiście nie został zrealizowany to
    masz pecha, ja wykonałem kilkanaście przelewów i wszystko zadziałało tzn.
    nie trwało to dłużej niż do następnego dnia roboczego.
    Pamiętaj, że musisz zlecić przelew do godz. 6-7 aby poszedł tego samego dnia
    w przeciwnym razei pójdzie następnego roboczego, choć w placówce masz czas
    do godz. 11.

    > Minęły dwa dni i ok. 2 godzin.
    > Odpowiedzi nadal brak.

    Napisałem najprędzek, a nie najpóźniej ;-)

    > Dopiero po osobistej interewncji w oddziale tego banku
> [...]

    Jak byłeś w placówce to trzeba było powiedzieć aby ten przelew wykonali w
    placówce bez naliczania opłaty.

    > Zlecenie 11 ( jedenastego )
    > realizacja 17 ( siedemnastego )
    > co by było gdybu to była opłata za ZUS ?
    > Pozdrawiam i nie życzę nikomu
    > takich wrażeń.

    Już pisałem dla mnie tandeta. Za friko to jeszcze mogę testować ale płacić
    za taki buybel to nie będę