  • 1. Data: 2008-08-28 16:21:15
    Temat: Inwestowanie 2 000 na miesiąć
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Mam pytanie, chcę inwestować ok. 2000zł coś w rodzaju kapitału emerytalnego
    przez wiele lat. Byłemu w Noblebank - zaproponowali mi fundusze
    Skandii.JEestem do tego dość negatywnie Nie bardzo mam czas na obserowanie
    giełdy. nastawiony. Może macie jakieś inne propozycje? Inne banki?

  • 2. Data: 2008-08-28 19:17:52
    Temat: Re: Inwestowanie 2 000 na miesiąć
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    > Skandii.JEestem do tego dość negatywnie Nie bardzo mam czas na obserowanie
    > giełdy. nastawiony. Może macie jakieś inne propozycje? Inne banki?

    mBank, supermarket funduszy inwestycyjnych. Możesz również założyć
    sobie IKE, ale tam jest limit około 4000zł wpłaty na rok.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-29 10:23:32
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obserowanie
    > giełdy. nastawiony. Może macie jakieś inne propozycje? Inne banki?

    lokata "prezydĘcka" w ING? ;)

    --
    pozdr
    P.

  • 4. Data: 2008-08-30 18:25:28
    Od: "Pioter" <z...@p...pl>

> [...]
    > fundusze Skandii.JEestem do tego dość negatywnie Nie bardzo mam
    > czas na obserowanie giełdy. nastawiony. Może macie jakieś inne

    w tej chwili na lokaty bankowe... jak zacznie sie hossa to czesc kapitalu
    mozesz zaryzykowac wrzucajac w akcje...

    pozdr
    p.

  • 5. Data: 2008-08-30 19:41:40
    Od: KubaS <s...@g...com>

    On 28 Sie, 18:21, "Tomek" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Skandii.JEestem do tego dość negatywnie Nie bardzo mam czas na obserowanie
    > giełdy. nastawiony. Może macie jakieś inne propozycje? Inne banki?

    Witam.

    skandii i aegona radzę unikać ze względu na niejasne opłaty nie kupuj
    niczego co nazywa się ubezpieczeniowy fundusz kapitałowy. Twój kapitał
    musi być płynny na wypadek jak byś go potrzebował. a przy
    dekoniunkturze na rynku opłaty dla pośredników mogą zeżreć wszelkie
    zyski.

    Jeżeli chcesz porównać fundusze na stronie bossa.pl/notowania/wykresy
    możesz zobaczyć który najlepiej się zachowuje. np porównując 6-
    cioletnie stopy zwrotu.

    Unikaj pośredników gdyż dadzą ci to gdzie mają najwyższe prowizje a
    nie to co jest najkorzystniejsze Najlepiej kupić jest fundy w banku
    lub DM na rachunek.

    Z Domami Maklerskimi jest taka sprawa że tam często ludzie mają
    uprawnienia aby móc tobie legalnie i zgodnie z prawem doradzić czego
    nie mogą pracownicy innych instytucji.

    W chwili obecnej zastanawiam sie nad obligacjami, ze względu na
    spadającą presję inflacyjną oraz duże prawdopodobieństwo że RPP nie
    podniesie już stóp procentowych, co będzie korzystnie wpływać na ich
    wartość.

    Potem planuję znowu wrócić do akcji ponieważ kiedy rynek ruszy znów
    obrodzi wysokimi stopami zwrotu , lecz będzie to w perspektywie 1,5
    roku.

    Wypowiedź ta nie jest rekomendacją zgodnie z ustawą o obrocie
    instrumentami finansowymi.

    Dziękuję
    Pozdrawiam
    Kuba