  • 111. Data: 2011-03-30 09:06:05
    Temat: Re: J.K.Mikke nie do zdarcia ?
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 09:26:19 +0200, totus napisał(a):

    > Tak. To jest mój punkt widzenia.

    Załóżmy, ze istnieje kraj w którym wszyscy są wolni ale zadajmy sobie
    pytanie czy wtedy będą odpowiedzialni? Czy jest odpowiedzialny osobnik
    mający ponad 20lat (a więc dorosły) i poruszający się motocyklem z
    predkością ponad 200km/h. Grozi mu mandat, ale i tak ta groźba go nie
    powstrzyma skoro nie postrzymuje go nawet groźba śmierci. Dajmy jednak
    spokój motocyklistom. Weźmy alkoholika. Nie znajdzie nigdzie pracy, nie
    należy mu się zasiłek., coś tam wyżebrze albo ukradnie. Ma wolny wybór ale
    jest alkoholikiem. Co JKM mówi nt. takich ludzi? Powiedzcie mi bo ja nie
    wiem?
    W końcu weźmy sobie na tapetę porządnego, ale mało wykształconego i niezbyt
    kumatego chłopinę, który po prostu nie radzi sobie w życiu. Ojciec mu zmarł
    kiedy był dzieckiem, matka alkoholiczka (albo odwrotnie). Od małego musiał
    pracować i nie specjalnie miał czas na naukę. Co w waszej krainie wolności
    zrobić z takim osobnikiem? Co na to JKM?

    Z punktu widzenia JKM przeznaczeniem tych trzech osobników jest rychła
    śmierć. W wolnym i ODPOWIEDZIALNYM społeczeństwie nie mają oni racji bytu.
    Choćbyście nie wiem jak zwijali i tak nie unikniecie zarzutu, że Wasza
    wizja prowadzi jedynie do pozostawienia na pastwę losu większość ludzi.

    Jeśli Pan JKM pojeździłby trochę po Polsce i zobaczył jak w niektórych
    regionach się żyje i jakich ludzi można tam spotkać, to chcąc być
    ODPOWIEDZIALNYM politykiem musiałby zrewidować swoje poglądy i zastosować
    przynajmniej tymczasowe środki zaradcze. A stosując je rozmieniłby się na
    drobne. Chyba że przyjąłby pogląd że ewolucja sama rozwiąże problem w
    krainie wolności.
    Nie osądzam ani nawet nie krytykuję tej wizji. Mimo dobrej woli nie
    potrafię sobie wyobrazić jej w rzeczywistości. Gdzie popełniam błąd?

  • 112. Data: 2011-03-30 09:28:09
    Od: a...@v...pl

    Nie za dużo wymagasz?

    > Załóżmy, ze istnieje kraj w którym wszyscy są wolni ale zadajmy sobie

    > pytanie czy wtedy będą odpowiedzialni?

    Przede wszystkim nie ma kraju, bo każdy chodzi swoją droga i co najwyżej są
    watahy zniewolone przez przywódcę.
> [...]

    > predkością ponad 200km/h. Grozi mu mandat, ale i tak ta groźba go nie

    > powstrzyma skoro nie postrzymuje go nawet groźba śmierci.

    Nie ma dróg, a raczej są odcinkami więc motocyklista nie ma szans na taka
    prędkość. Mandatów też nie ma, bo nie ma policji i nic dziwnego skoro po lasach
    grasują uzbrojeni szaleńcy.

> [...]

    > pracować i nie specjalnie miał czas na naukę. Co w waszej krainie wolności

    > zrobić z takim osobnikiem? Co na to JKM?
    W końcu jaśnie wielmożnemu potrzebna jest służba, także w tym wypadku z głodu
    może nie pomrą.

> [...]

    > Choćbyście nie wiem jak zwijali i tak nie unikniecie zarzutu, że Wasza

    > wizja prowadzi jedynie do pozostawienia na pastwę losu większość ludzi.

    Nie ma wspólnych interesów, bo każdy ma własny wybór, więc nie ma społeczeństwa
    tym bardziej odpowiedzialnego.

> [...]

    > przynajmniej tymczasowe środki zaradcze. A stosując je rozmieniłby się na

    > drobne. Chyba że przyjąłby pogląd że ewolucja sama rozwiąże problem w

    Taki pogląd nie wchodzi w rachubę, bo brakłoby baranów do strzyży.

    > Nie osądzam ani nawet nie krytykuję tej wizji. Mimo dobrej woli nie

    > potrafię sobie wyobrazić jej w rzeczywistości. Gdzie popełniam błąd?

    Nigdzie!
    Sorry, że odpowiadam za innych, ale nie mogłem się powstrzymać.:-)))))

  • 113. Data: 2011-03-30 09:38:59
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

> [...]
    > predkością ponad 200km/h. Grozi mu mandat, ale i tak ta groźba go nie
    > powstrzyma skoro nie postrzymuje go nawet groźba śmierci.

    Niech sie zabije, a do diabla z nim ;)
    zaraz, a jesli przy okazji zabije inne osoby ?
    a jesli sie zabije (a jest jedynym zywicielem rodziny) - patrz punkt nizej

> [...]
    > jest alkoholikiem. Co JKM mówi nt. takich ludzi? Powiedzcie mi bo ja nie

    Pasozyty spoleczne - usunac droga eliminacji -> najlepiej wystrzelic w kosmos

    > W końcu weźmy sobie na tapetę porządnego, ale mało wykształconego i niezbyt
    > kumatego chłopinę, który po prostu nie radzi sobie w życiu.

    Selekcja naturalna lub -> patrz punt wyzej -> wystrzelic w kosmos

> [...]
    > Choćbyście nie wiem jak zwijali i tak nie unikniecie zarzutu, że Wasza
    > wizja prowadzi jedynie do pozostawienia na pastwę losu większość ludzi.

    I tak niestety czesc ludzi rozumie DEMOKRACJE
    wiec albo zyjemy w cywilizowanym kraju i panstwo pomaga tym slabszym
    albo przyjmujemy i akceptujemy ideologie westernowa -> patrz dziki zachód.

    Jest jeszcze jeden maly problem, droga eliminacji naturalnej lub nie
    takie abstrakcyjne spoleczenstwo pozbedzie sie tych wszystkich "nieporadnych"
    tylko kto bedzie pracowal na dobra cwaniaka ? - ten drugi cwaniak bedzie chcial
    byc wiekszym cwaniakiem
    i wracamy do punktu wyjscia albo mamy ogolna rzeź ;)

    Pozdrawiam

  • 114. Data: 2011-03-30 09:40:56
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik <a...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym bardziej odpowiedzialnego.
    > Nie ma policji
    > Sorry, że odpowiadam za innych, ale nie mogłem się powstrzymać.:-)))))

    Kompletnie tego nie rozumiesz i bredniami próbujesz ośmieszyć

    1) państwo pcha łapy w jak najmniejszą ilość dzidzin życia, policja jest
    jedną z takich dziedzin gdzie państwo czyli wspólnota obywateli ma działać
    sprawnie

    2) każdy ma własny wybór czyli wolność, ale także do podstawowych zasad
    należy zakaz naruszania czyjejś wolności i od tego są regulacje prawne

    przeinaczasz to wszystko i robisz z siebie durnia

  • 115. Data: 2011-03-30 09:51:44
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Waldek" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Niech sie zabije, a do diabla z nim ;)
    > zaraz, a jesli przy okazji zabije inne osoby ?
    > a jesli sie zabije (a jest jedynym zywicielem rodziny) - patrz punkt nizej

    ale czego ma dowdzić ten przykład, bo nie wiem
    takie zachowanie nie jest żadnym realizowaniem własnej wolności, tylko
    naruszaniem prawa i zagrażaniem wolności i zyciu innych

    > Pasozyty spoleczne - usunac droga eliminacji -> najlepiej wystrzelic w
    > kosmos

    za jakimś minimum socjalnym jestem
    ale nie za darmo, a do tego socjalizm wszystkich przyzwyczaja
    mało jest roboty przy drogach, lasach, trawnikach itd?
    pytanie jest dlaczego ci wszyscy ludzie biorący za nic zasiłek nie pracują w
    robotach publicznych, a nie czy im dawać czy nie dawać

    > Selekcja naturalna lub -> patrz punt wyzej -> wystrzelic w kosmos

    nie rozumiem nie radzi sobie w życiu
    jak sobie nie radzi, to patrz punkt wyżej\zasiłek ale nie za darmo, tylko za
    pracę społeczną

    mają rację bytu, opisałem wyżej

    krytykując pewne zasady uciekacie w parodię i próbę ośmieszania

    co proponujecie w zamian?
    zabierać tym którzy sobie radzą w życiu i mądrym i dawać PASOŻYTOM ZA NIC
    a ja proponuję że nie za nic, tylko za pracę
    tylko wszyscy miłościwie rządzący mają to w d. bo łatwiej podwyższyć podatki
    i zatrudnić urzędników i rozdawać socjal, niż się wziąć do pracy

    jedeny wyjątek od tego co napisałem jaki widzę, to ludzie którzy z różnych
    przyczyn nie mogą pracować
    tylko w ich przypadku widzę jakiekolwiek uzasadnienie dawania kasy z budżetu
    za nic
    w przypadku każdego, któ może pracować jest to niczym nie uzasadnione i winę
    ponoszą te tłumy przepychające się u koryta

    tu się zgadzam z JKM, koryto jest z 7 razy za duże, więc ta przepychanka
    będzie trwała i nie pomgą żadne wybory bo PO PIS LSD PSL to jedna i ta sama
    ekipa

  • 116. Data: 2011-03-30 10:05:56
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > ale czego ma dowdzić ten przykład, bo nie wiem
    > takie zachowanie nie jest żadnym realizowaniem własnej wolności, tylko
    > naruszaniem prawa i zagrażaniem wolności i zyciu innych

    Skipi - o ile dobrze pamietam to wlasnie JKM
    np. byl straszliwie oburzony chocby wprowadzeniem jazdy w pasach jako
    naruszaniem jego wolnosci
    IMO to jest naprawde _bardzo_barwna_postac ktorej co niektore wypowiedzi moga
    przypadac go gustu
    ba, mozna sie nawet z nimi wybiorczo zgadzac, jednak IMO patrzac na
    "caloksztalt" nie bardzo nadaje sie na polityka
    ktoremu ja moglbym zaufac - a takich probek jak np. ta ponizej znajdziesz wiele
    http://www.wykop.pl/link/336092/janusz-korwin-mikke-
    mocno-masakruje-mlodego-lewaka/

    Pozdrawiam

  • 117. Data: 2011-03-30 10:07:45
    Od: a...@v...pl

> [...]

    > należy zakaz naruszania czyjejś wolności i od tego są regulacje prawne

    > przeinaczasz to wszystko i robisz z siebie durnia

    Pewien jesteś? Klasyk naszej komedii powiedział coś takiego: Nie dzielę ludzi na
    czarnych i białych, chudych i grubych, a prosto na mądrych i głupich. Państwo
    należy budować wedle tych zasad, a nie dzielić na liberałów, komunistów, żydów,
    polaków itp. bo albo jesteśmy wspólnotą, albo hulaj dusza piekła nie ma. Nie ma
    innej drogi jak przekonać innych do swoich racji, dlatego pisałem o mądrzeniu
    narodu. Podstawowe zadanie to uczyć, uczyć, uczyć bez względu na środki. Bez
    tego żadna idea nie pomoże. A jak wspólnota, to na równych prawach tego co mu
    się noga powinęła jak i tego co dzięki nodze tamtego się wzbogacił, bo i tak
    jeden bez drugiego żyć nie może.

  • 118. Data: 2011-03-30 10:14:37
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > Skipi - o ile dobrze pamietam to wlasnie JKM
    > np. byl straszliwie oburzony chocby wprowadzeniem jazdy w pasach jako
    > naruszaniem jego wolnosci

    ale ja nie jestem bezkrytycaznym wyznawcą JKM, co więcej mam wiele
    zastrzeżeń co do niektórych jego pomysłów
    nie stoję w jego obronie, tylko piszę co uważam sam

    pasy pasami, ale mnie rozbroił gdy Giertych chciał wprowadzić przymusowe
    mundurki i JKM to poparł
    na pytanie o wolność odpowiedział wtedy "jest wolność wyboru prywatnej
    szkoły bez mundurków"
    i różne inne

    reasumując: mówię za siebie

  • 119. Data: 2011-03-30 10:30:12
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    > ale ja nie jestem bezkrytycaznym wyznawcą JKM, co więcej mam wiele zastrzeżeń
    > co do niektórych jego pomysłów
    > nie stoję w jego obronie, tylko piszę co uważam sam

    No ja wlasnie tez mam wiele zastrzezen, _ZA_WIELE_
    i pomimo tego ze z pewnymi pogladami jestem wstanie sie zgodzic
    innym mowie stanowcze NIE a niestety tych drugich jest jednak wiecej
    i tu znow podepre sie przykladowym linkiem
    http://www.youtube.com/watch?v=cLQ9Xe2751A&NR=1

    Pozdrawiam

  • 120. Data: 2011-03-30 10:36:49
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > innym mowie stanowcze NIE a niestety tych drugich jest jednak wiecej
    > i tu znow podepre sie przykladowym linkiem

    zgadzam sie, to też jest przykład czegoś co mi nie pasuje
    UE faszyzm, Białoruś OK, pod tym wzgledem to nie moja bajka