  • 151. Data: 2011-03-30 17:03:42
    Temat: Re: J.K.Mikke nie do zdarcia ?
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 18:56:22 +0200, totus napisał(a):

    > To co napisałeś jest niezaprzeczalnym argumentem za państwem socjalnym.
    > Podpowiedz mi tylko w którym miejscu. Zacytuj ten fragment jeszcze raz.
    > Jeżeli możesz.

    Druga część: "cywilizacja rozwija się także społecznie..."

  • 152. Data: 2011-03-30 17:44:28
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 16:45:39 +0000 (UTC), sys29 napisał(a):

    Po pierwsze ZAKŁADAM ZE PŁACIMY PODATKI
    Jedynie sprzeczamy się co do ich wykorzystania czyli redystrybucji dóbr.
    W dalszym ciągu jeśli z czymś się nie będziesz zgadzał przypomnij sobie to
    założenie ;)

    > Czegoś tu nie rozumiem. Przecież w warunkach liberalnych możesz
    > bez problemu urzeczywistniać swoją "lewicową wrażliwość".

    > Dlaczego
    > potrzebujesz do tego państwa jako pośrednika. Przecież prywatne
    > fundacje są w stanie dotrzeć do wyznaczonego przez Ciebie obiektu
    > pomocy i zrobią to efektywniej niż państwo. Mógłbyś nawet bezpośrednio
    > wspomagać jakąś potrzebującą osobę bez kosztów pośrednictwa.

    Mnie nie chodzi o to żebym mógł urzeczywistniać swoją dobroczynność. Po
    prostu nie zgadzam sie na system, w którym opieka nad kimkolwiek
    potrzebującym będzie zależała od dobrej woli jakiejkolwiek osoby prywatnej.
    Próbuję to Ci to i głównie to uzmysłowić. Reszta "problemów" może być
    rozwiązywana na wiele różnych spsosobów mniej lub bardziej liberalnych.
    Ja WYMAGAM od Państwa elemetarnej solidarności z jednostką która popadła w
    tarapaty zdrowotne lub psychiczne. Bez względu na to czy popadła w nie z
    własnej głupoty czy bez własnego udziału. Oczywiście nie mówie o
    przypadkach patologicznych typu zbrodniarz, pospolity złodziej itp. Mówie o
    ludziach chorych, niemotach życiowych itp.

> [...]
    > Nie jesteś liberałem, bo popieranie "państwowej dobroczynności"
    > jest zamachem na wolność ekonomiczną innych ludzi. Twój nacisk
    > na wolność osobistą ( dla mnie też bardzo ważną ) i obyczaje
    > raczej ociera się o libertynizm, a nie liberalizm.
    > Poruszyłeś sprawę stadionów i od razu się wkurwiłem. Jak słyszę
    > o EURO 2012 i reprezentacji piłkarskiej, to krew mnie zalewa.
    > Dla mnie piłka nożna już nie istnieje. Wolę siatkówkę, tenis
    > i pływanie ( mnóstwo czasu spędzam na basenie ). Słyczałem, że
    > mecze naszej drużyny piłkarskiej będą transmitowane już wyłącznie na

    Pomyśl tylko,ze chyba Pańswto dotuje te niemoty.

    > Opieka medyczna i oświata powinny być całkowicie prywatne.
    > Po pierwsze dlatego, że tylko takie są sprawiedliwe, a po drugie
    > są dużo tańsze.

    Jeśli chodzi o opiekę i ochronę zdrowia, to nie mam wiecej do powiedzenia
    niż powiedziałem. Zupełnie, kompletnie i definitywnie nie podzielam Twojego
    poglądu ;)
    Ale chcę zatrzymać się przy oświacie. Wyobraź sobie czy to nie piękny i
    zbożny cel dla Twoich podatków aby wykorzystać je dla dzieci i ich dobra.
    Pytam czy może być lepszy cel? Byłbym szczęśliwy gdyby 80% moich podatków
    było przeznaczane na oświatę, żłobki, przedszkola, place zabaw a nawet
    państwowe lunaparki ;) Nie miałbym nic przeciwko temu. Ty też nie.
    Wolę to niż Rosomaki i haubice walące do wieśniaków w Afganistanie.

    Jest też drugi powód (mniej patetyczny). Oświata powoduje długofalowo
    wzrost konkurencyjności gospodarki a tym samym bogacenie się społeczeństwa.
    Przynajmniej dwa kraje są tego przykładem UK i USA.
    Oprócz oświaty pozostaje jeszcze nauka. Czy tego też nie należy dotować?
    Jeśli nie to znajdź mi inwestora skłonnego zainwestować w budowę
    akceleratora w Cernie?
    Sam widzisz że nauka to nie tylko natychmiastowe efekty w postaci kolejnych
    wynalazków, to również badania podstawowe, które w większości przynoszą
    ujemny cash flow. Raz na 100 lat odkrywa się coś co zmienia cywilizację ale
    znajdź głupiego, który zainwestuje swoje pieniądze w oczekiwaniu na cud ze
    coś zyska za 100lat.

    > Obecnie tylko połowa osób zatrudnionych w służbie
    > zdrowia zajmuje się leczeniem i opieką nad chorymi. Reszta to
    > biurokracja.

    Czy połowa to sprawa dyskusyjna. Mam akurat znajomą położną i nie słyszałem
    zeby skażyła się na biurakrację. Poza tym biurokracja też jest niestety
    potrzebna. Ktoś musi zaopatrywac ten szpital w papier toaletowy, środki
    czystości. Ktoś musi zajmować sie kupą spraw organizacyjno-gospodarczych.

    >Podobnie jest w oświacie. Połowa zatrudnionych zajmuje
    > się nauczaniem.

    Pudło. Jedna przeciętna szkoła podstawowa w dużym mieście zatrudnia ok 30
    nauczycieli, 1 sekretarkę, szatniarkę 2-3 sprzątaczki woźnego. Nawet
    księgowość jest prowadzona przez miasto. Taki nadmiar to był ale w latach
    90tych.

    > gdzie muszę się składać na edukację innych dzieci lub leczenie
    > jakiś obcych mi ludzi jest niesprawiedliwy, bo to nie moja sprawa.
    > Niech za naukę dzieci płacą rodzice, a za leczenie zakład ubezpieczeń,
    > ale nie ja. A już największą głupotą jest tzw. przymus edukacyjny -
    > tego to już nawet nie będę komentował.

    > Powiesz zaraz, że biurokrację należałoby zlikwidować przy pomocy
    > odpowiedniego ustawodawstwa, ale IMHO to by mogło uzdrowić sytuację
    > tylko na chwilę. Z biurokracją jest jak z entropią - rośnie, i tyle.
    > ( Prawo Wikera : Administracja zawsze rozrasta się tak, aby pochłonąć
> [...]

    Nie, dlaczego. W firmach prywatnych nie ma zbytniej biurokracji. Dlaczego
    sensownie zarządzane państwo musi jej mieć nadmiar? To chyba nie jest
    sprawa entropii tylko kontroli społęcznej nad włądzą.

    > Dlatego właśnie wszystko powinno być w rękach prywatnych.
    > Przedsiębiorstwa państwowe służą świńskim ryjom wyłącznie jako
    > żerowisko dla zaplecza politycznego.

    A czy ja twierdzę inaczej. Co może być w rękach prywatnych tam być powinno.

    > To pogląd naiwny i do tego kompletna fikcja. Cwaniaczki ciągną do
    > koryta właśnie po to, aby bogacić się bez umiaru i kontroli.

    A nie wiem czy taki naiwny. Dobre prawo, stosowne procedury na wydatki
    państwa, pilnowanie czy wyznaczone cele są realizowane przez menedżment. To
    wszystko działa w dużych koncernach. Dlaczego nie mogłoby działać na
    poziomie państwa. Nie widzę jakiegoś istotnego powodu.

  • 153. Data: 2011-03-30 18:05:48
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Druga część: "cywilizacja rozwija się także społecznie..."

    Ależ oczywiście. Z tego wynika jasno, że ludzie mogą współpracować ze sobą
    tylko za pośrednictwem urzędnika państwowego i tylko pod przymusem. Jakby Ci
    nie sprawiło kłopotu to powiedz dokładniej jak to wynika. Jeżeli byś znalazł
    czas i ochotę na takie trywialne wyjaśnienie.

  • 154. Data: 2011-03-30 18:50:13
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 20:05:48 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > nie sprawiło kłopotu to powiedz dokładniej jak to wynika. Jeżeli byś znalazł
    > czas i ochotę na takie trywialne wyjaśnienie.

    Strasznie mnie wyczerpujesz mentalnie ;) Pisałem już tyle razy więc teraz
    krótko:

    Niektóre sprawy społeczne w Państwie nie mogą zależeć jedynie od dobrej lub
    złej woli większości. Do takich spraw zaliczam:

    1. Bezpieczeństwo zewnętrzne i wewnętrzne, ratownictwo
    2. Opieka zdrowotna
    3. Opieka socjalna
    4. Oświata
    5. Nauka
    6. Sądownicwto

    Wszystkie wymienione mają bowiem na tyle istotne znaczenie, że nie mogą się
    jedynie opierać na dobrowolnej współpracy. Społeczeństwo bowiem nie jest
    jednorodne. Występują w nim grupy interesów. Można więc sobie wyobrazić, że
    grupa A odmówi na przykład udziału w ratowaniu od skutków powodzi grupy B
    tym samym sparaliżuje działania. Podobne zagrożenia występowałyby w
    przypadku innych wymienionych "spraw".
    W szczególności z czysto ludzkiego powodu niemożliwe jest uzależnianie
    podstawowej opieki zdrowotnej i socjalnej od zamożności poszkodowanych. Ten
    imperatyw jest zdobyczą cywilizacyjną, z której ja nie chcę rezygnować. Nie
    wyklucza on prywatej służby zdrowia i ubezpieczeń zdrowotnych. Mowie
    jedynie o podstawowej opiece.

    Nie mogę zrozumieć, dlaczego liberałowie, nie odrzucając płacenia podatków,
    uważają ze przeznaczanie części z tych podatków na opiekę medyczną i pomoc
    dla najbiedniejszych jest złem i niesprawiedliwością a jednocześnie wydatki
    na haubice i inne środki służące wyrzynaniu sąsiadów są jak najbardziej
    porządane.
    Nie mogę zrozumieć dlaczego liberałowie nazywając narkomanów i alkoholików
    degeneratami jednocześnie nie używają takich samych określeń w stosunku do
    okulawionych, ślepych, głuchych lub psychicznie chorych.
    Nie mogę zrozumieć dlaczego liberałowie wierzą w niewidzialną rękę rynku w
    sytuacji, gdy miliony cierpią głód. Nie da się utrzymać tezy o
    samoregulującej się naturze rynków w obliczu tak katastrofalnych
    dysproporcji.

    Nie rozumiem wielu innych rzeczy w Waszej mentalności ale na dzisiaj tyle
    mi wystarczy.

  • 155. Data: 2011-03-30 18:54:29
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Ten "ogrom" wydatków to demagogia za którą ukrywają się geszefty
    > polityków.
    > Czy ktoś z Was zna powody dlaczego pan X piastował ważne stanowisko
    > państwowe a potem został prezesem spólki Y? Te wszystkie rady nadzorcze,
    > giełdy, instytucje finansowo-hazardowe....te wszystkie miękkie lądowania.
    >
    > Nie chodzi o to że na pensje wydawane są to jakieś znaczące pieniądze, ale
    > o to że miernoty, których najmocniejszą stroną jest ładny uśmiech i modny
    > krawat zarządzają spólkami SP, wprowadzając je często w tarapaty.

    to jest jeden z głównych problemów
    koryto jest za wielkie, politycy upychają kolesi i rodziny gdzie się da
    dawałem niedawno link o tym jak LSD zmajstrowało pasożyta o nazwie
    Centralwings, to bardzo czytelny przykład.
    http://hotnews.pl/artpolska-1261.html

    dokąd państwo będzie prowadziło działalność gospodarczą, będzie tak zawsze
    koryto jest za wielkie i politycy mają zbyt dużo mozliwości kombinacji w tym
    zakresie

  • 156. Data: 2011-03-30 19:07:17
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > dysproporcji.
    >
    > Nie rozumiem wielu innych rzeczy w Waszej mentalności ale na dzisiaj tyle

    Rozumiem. Z tego wywodu wynika, ze ludzie nie są zdolni do współpracy bez
    urzędników i bez przymusu. W której części? To jest Twoja opinia, że się
    obawiasz, że jak znajdziesz się w tarapatach to bez przymusu nikt Ci nie
    pomoże. To jest opinia i obawa. Gdzie jest rozumowanie, ze rzeczywiście nikt
    Ci nie pomoże bez pałki policjanta nad głową. Opieki socjalnej nie mieszaj
    do sadownictwa policji wojska i dyplomacji. Wysil się trochę, pokaz jakieś
    rozumowanie, które by popierało Twoje tezy. Na czym opierasz swoje
    przekonania?

  • 157. Data: 2011-03-30 19:59:14
    Od: root <r...@v...pl>

    Po pierwsze nie wkłądaj mi do ust rzeczy których nie napisałem:
    "Z tego wywodu wynika, ze ludzie nie są zdolni do współpracy bez
    urzędników i bez przymusu."
    To nie moje ani nawet w przybliżeniu nie napisałem czegoś takiego.

    Co do "dowodu" to oboje wiemy że stosujesz sztuczkę. Mógłbyś się równie
    dobrze zapytać "udowdnij dlaczego Słońce i Alfa Centaurii się nie kochają".
    Nie można dowodzić zjawisk, które są wynikiem innych zjawisk z tym że tych
    pierwszych jeszcze nikt nie zaobserwował. Nie istniał jeszcze w
    rzeczywistości Twój Świat w związku z tym, nie mogę orzekać o zajawiskach
    tam występujących.

    Jedyną przesłanką stojącą za moją tezą jest doświadczenie życiowe (niestety
    tylko w tym świecie) i płynący z tych doświadczeń zdrowy rozsądek.

    Pozwól jednak, że ja poproszę Ciebie abyś Ty odpowiedział na moje końcowe 3
    pytania, w moim ostatnim poście.

  • 158. Data: 2011-03-30 21:07:10
    Od: " sys29" <s...@W...gazeta.pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > W dalszym ciągu jeśli z czymś się nie będziesz zgadzał przypomnij sobie to

    Godzę się tylko na płacenie podatków przeznaczonych wyłącznie na
    koszty utrzymania państwa związane z ochroną własności prywatnej,
    wolnością gospodarowania, ochroną od zagrożeń i rozwojem nauk ścisłych,
    technicznych i biologiczno-chemicznych ( wojsko, policja,sanepid,
    ratownictwo medyczne, straż pożarna, księgi wieczyste ...)
    Cała reszta, to zwyczajne wymuszanie haraczu.

> [...]
    > przypadkach patologicznych typu zbrodniarz, pospolity złodziej itp. Mówie o
    > ludziach chorych, niemotach życiowych itp.

    A ja nie zgadzam się na zabieranie mi forsy po to aby się kimkolwiek
    opiekować. Nie zgadzam się na żadną "elementarną solidarność" pod
    przymusem, zwłaszcza nad osobami, które popadły w tarapaty z własnej
    głupoty.

> [...]
    > państwowe lunaparki ;) Nie miałbym nic przeciwko temu. Ty też nie.
    > Wolę to niż Rosomaki i haubice walące do wieśniaków w Afganistanie.

    Zbożne cele pod przymusem mnie nie interesują. Za swoją kasę chcę
    zapewnić byt swojej rodzinie, a dopiero potem myśleć nad ewentualną
    pomocą innym. Twoje stanowisko stawia sprawę na głowie.
    Jeśli chodzi o wojsko, to uważam, że normalny człowiek nie odczuwa
    potrzeby używania broni. Dlatego do armii powinno się przyjmować facetów
    trochę nienormalnych, którzy w razie czego bez wahania będą zabijać wrogów.

    > Jest też drugi powód (mniej patetyczny). Oświata powoduje długofalowo
    > wzrost konkurencyjności gospodarki a tym samym bogacenie się społeczeństwa.
    > Przynajmniej dwa kraje są tego przykładem UK i USA.

    Zgadza się. Dlatego wszystkie szkoły powinny być prywatne, bo są tańsze
    od państwowych. Koszt nauczyciela i zysku szkoły jest dużo mniejszy od
    sumy kosztów: nauczyciel + psycholodzy + kuratorzy + metodycy + aparat
    biurokratyczny ministerstwa oświaty + ...

    > Oprócz oświaty pozostaje jeszcze nauka. Czy tego też nie należy dotować?
    > Jeśli nie to znajdź mi inwestora skłonnego zainwestować w budowę
    > akceleratora w Cernie?

    Akcelerator jest potrzebny. Czekam z niecierpliwością na wyniki
    poszukiwań bozonu Higgsa. Wiedza naukowa jest bezcenna i może kiedyś
    uchronić całą populację przed zagładą.

> [...]
    > nauczycieli, 1 sekretarkę, szatniarkę 2-3 sprzątaczki woźnego. Nawet
    > księgowość jest prowadzona przez miasto. Taki nadmiar to był ale w latach

    Mylisz się, bo nie pisałem o pojedyńczych szkołach, ale o całym systemie
    oświaty. Pan Robert Gwiazdowski podał te dane ok. 2 lata temu na swoim blogu.
    Połowa zatrudnionych w służbie zdrowia i oświacie to biurokracja.

> [...]
    > wszystko działa w dużych koncernach. Dlaczego nie mogłoby działać na
    > poziomie państwa. Nie widzę jakiegoś istotnego powodu.

    Kompletnie naiwny. Mnożenie instytucji kontrolnych to bzdura, bo to jest
    jedna banda kolesiów. Wszystkie stanowiska biurokratyczne pochodzą z nadania
    politycznego. Nikt nie będzie na serio kontrolował swoich mocodawców.

    pozdr.
    sys29

  • 159. Data: 2011-03-30 21:07:34
    Od: a...@v...pl

> [...]

    > koryto jest za wielkie i politycy mają zbyt dużo mozliwości kombinacji w tym

    Ja uważam, że jednym z podstawowych błędów 20-lecia było i jest nadal
    zaniechanie przez państwo inwestycji nawet gdyby miał się ktoś przy tym
    wzbogacić nie do końca legalnie, choć można by temu zapobiegać. Chodzi mi
    głównie o jak najnowsze technologie zwłaszcza wymyślone, wytworzone przez
    naszych naukowców. Postawić fabrykę, uruchomić produkcję i wystawić na sprzedaż
    na giełdę. No ale różnej maści liberały zaprzepaściły 20 lat, mnóstwo
    wynalazków, oświatę naukową itd. itd. w imię chorej demagogii.

  • 160. Data: 2011-03-30 21:17:50
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Pozwól jednak, że ja poproszę Ciebie abyś Ty odpowiedział na moje końcowe
    > 3 pytania, w moim ostatnim poście.

    Pewnie chodzi o to.

> [...]
    > medyczną i pomoc dla najbiedniejszych jest złem i niesprawiedliwością a
    > jednocześnie wydatki na haubice i inne środki służące wyrzynaniu sąsiadów

    Opieka medyczna i pomoc dla najbiedniejszych nie jest złem i żaden liberał i
    żadna doktryna liberalna tak nie twierdzi. Złem jest zmuszanie kogoś do
    takich działań. Dlaczego? Ano dlatego że. Ludzi można podzielić na cztery
    grupy. ludzi, którzy chcą pomagać i ich na to stać. Ludzi, którzy nie chcą
    pomagać choć ich na to stać. Ludzi, którzy chcą pomagać, choć ich na to nie
    stać. Ludzi, którzy nie chcę pomagać i ich na to nie stać. Zmuszanie dwóch
    pierwszych grup mogę jeszcze jakoś zrozumieć. Z resztą pierwsza nie odczuje
    przymusu. Ale zmuszanie pozostałych to już czysty bandytyzm. Wyrywanie komuś
    niezbędnych zasobów by zaspokoić własne ego i pokazać miłosierdzie i
    solidarność dla jakiegoś pijaczka kosztem obniżenia poziomu życia innego dla
    mnie jest obrzydliwe. I drugi argument. Osłabianie silnych na rzecz słabych
    jest szkodliwe społecznie. Nie widzę, żadnego uzasadnienia zabieranie siłą
    pieniędzy rodzinie, które mogą być wykorzystanie na kształcenie dzieci i
    przesuwanie ich dla narkomana, który nie chce wyjść z nałogu i społecznie
    nie przedstawia, żadnej wartości. Państwo uważam za dobro wspólne utworzone
    dla realizacji wspólnych celów wszystkich obywateli. Słowo wszystkich jest
    kluczowe. Domyślnie przyjmuję, że obrona granic jest w interesie wszystkich
    obywateli. I jeżeli sąsiedzi najeżdżają moje terytorium to nie są już
    sąsiadami tylko agresorami i trzeba ich wyrżnąć. Tu przemawia przeze mnie
    mój instynkt samozachowawczy.

    > Nie mogę zrozumieć dlaczego liberałowie nazywając narkomanów i alkoholików
    > degeneratami jednocześnie nie używają takich samych określeń w stosunku do
    > okulawionych, ślepych, głuchych lub psychicznie chorych.

    Nie liberałowie tylko sys29, który w swoich poglądach reprezentuje tylko
    siebie podobnie jak ja. On i ja nie mamy, żadnego mandatu by mówić w czyimś
    imieniu. ja pijaków nie nazywam degeneratami bo z zasady nikogo nie oceniam.
    Każdy ma prawo do własnej drogi w życiu. Określenie sys29 minie przeszkadza
    jak również określenie homoseksualistów jako zboczeńców.

> [...]
    > sytuacji, gdy miliony cierpią głód. Nie da się utrzymać tezy o
    > samoregulującej się naturze rynków w obliczu tak katastrofalnych

    Ja nie znam przypadku państwa gdzie jest równy nie regulowany dostęp do
    zasobów i rynków zbytu gdzie by istniał głód. Głód istnieje na terenach
    gdzie jest krańcowa regulacja rynku albo rynku nie ma wcale. Taka jest moja
    wiedza. Ale Twoja jest inna jak widzę. Jakiś przykład?

    PS
    Wracając do moich pytań. Według mnie nie masz nic poza przekonaniami, który
    w żaden sposób nie potrafisz niczym poprzeć. Moja wiedza jest taka, że
    przekonania bez dowodów to wiara. Jesteś fanatykiem. Wierzysz, że państwo
    powinno się zajmować służbą zdrowia bo powinno. I już. Oczywiście masz prawo
    do takiego stanowiska i ono jest tak samo dobre jak moje. Nie oceniam tego.