  • 111. Data: 2010-06-22 22:40:13
    Temat: Re: J.K.Mikke - totalna porażka
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c213523$0$2589$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości

    > Monarchia jest w Anglii, Holandii...

    Tam nie ma monarchii tylko jest ozdoba, jajcarzu:)

  • 112. Data: 2010-06-22 22:46:01
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Tam nie ma monarchii tylko jest ozdoba, jajcarzu:)

    I właśnie o takie coś chodzi. Ja bym wolał króla, niż tracić pieniądze na
    wybory jakiegoś pajaca.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 113. Data: 2010-06-22 23:12:45
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Maciej Bojko pisze:
    > On Tue, 22 Jun 2010 17:38:22 +0200, sorden <s...@s...com> wrote:

    cut

    > O, proszę. Prosiłem o twarde argumenty, zamiast strzelistego aktu
    > wiary. Co dostałem? Surprise, surprise: strzelisty akt wiary.
    > "Dlaczego prywatne ubezpieczenie emerytalne byłoby lepsze?" "Bo tak
    > i już, a ty jesteś socjalista".

    gdybys chociaz raz mial okazje byc w prywatnym szpitalu zrozumial bys
    bez tlumaczenia ocokaman

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 114. Data: 2010-06-22 23:21:57
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 23 Jun 2010 00:17:18 +0200, Jan Werbiński
    <j...@t...bez.mai.la> wrote:

    >Zerknąłem do Wikipedii i okazuje się, że monarchię mają też takie
    >nieucywilizowane zapiździewa jak:
    >Australia
    >Belgia
    >Dania
    >Hiszpania
    >Japonia
    >Kanada
    >Luksemburg
    >Monako
    >Norwegia
    >Szwecja
    >Watykan

    Wiesz... jeżeli po tę wiedzę musiałeś sięgać do Wikipedii, to to
    naprawdę jest strasznie smutne.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 115. Data: 2010-06-22 23:40:16
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 22 Jun 2010 22:18:23 +0200, totus <t...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Czy ustawianie stóp procentowych przez Greenspan'a nazywasz niewidzialną
    >ręką rynku? Zbyt niska cena pieniądza nakręciła bańkę na rynku nieruchomości
    >w USA.

    Owszem, niskie stopy procentowe przyczyniły się do krachu. Ale ostrzem
    gilotyny były krach kredyty "subprime" - udzielone klientom, których
    nie było na nie stać mimo niskiej ceny pieniądza. Zresztą
    spektakularne pęknięcia baniek spekulacyjnych to wizytówka
    niewidzialnej ręki rynku. Bo po prostu nikt sobie nie wyobrażał, żeby
    ceny domów nie rosły w nieskończoność. A przedtem było niemożliwe,
    żeby ceny akcji dotcomów nie rosło w nieskończoność. Albo żeby akcje
    Kompanii Wschodnioindyjskiej nie rosły w nieskończoność. Albo żeby
    ceny cebulek tulipanów nie rosły w nieskończoność. I tak dalsze.

    >Kto wyznacza cenę pieniądza w USA? Niewidzialna ręka rynku?
    >Powtarzasz jakieś gazetowe bzdury.

    Ty też, tylko z innych tytułów.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 116. Data: 2010-06-23 01:25:43
    Od: sorden <s...@s...com>

    Maciej Bojko wrote:

    > A czy ja polemizuję z tą tezą? Ale jest to przejadanie sensu stricto.
    > A temu jesteś przeciwny. I jednocześnie popierasz.

    Podalem w prostych punktach co uwazam za sluszne a co nie. Z Zusu nie
    wyjdziesz z dnia na dzien, bo musisz splacic ludzi z ktorymi podpisales
    umowy. Ja jestem za dotrzymywaniem umow.
    Oczywiscie mozna zamknac drzwi i wywiesic kartke - wieke emerytalny 95 lat.
    Tak wlasnie robia kolejne socjalistyczne kraje dzis.
    Z przejadaniem mamy do czynienia dotychczas. JKM zas proponuje sensowna
    droga wyjscia z tego blednego kola. W ramach prawa i rozsadku.

    > Czy ty mnie w ogóle do tej dyskusji potrzebujesz, czy sam sobie
    > wymyślasz moje poglądy, a potem z nimi polemizujesz?

    Odnosze sie do poruszonych sugestii. Twoich sugestii.

    > Aha. OK. Teraz chwytam. Ogromną lukę, która powstanie w budżecie
    > ZUS-u, chcesz zatkać zwiększonym bezrobociem. Nie powiem, że ma sens,
    > ale przynajmniej spójne.

    Pracujacy urzednik jest gorszy od bezrobotnego bo trzeba mu placic wiecej
    niz wynosi zasilek. Jesli ta armie ludzi przeniesiesz do sektora gdzie
    zaczna wytwarzac PKB to bedzie to zysk czy strata ?

    > A na końcu niewidzialnej ręki rynku mamy krach systemu bankowego
    > w USA. I plan Paulsona.

    No tu potrzebujesz odrobic lekcje. Poczytaj o polityce FED. Poczytaj o
    amerykanskim "prawie do kredytu hipotecznego dla kazdego". Ktos tam ucial
    obie lape wolnemu rynkowi. Kolejne "banki" to nie efekt wolnej reki rynku,
    ale dzialan rzadow i bankow centralnych.

    > Wiem, że powtórzysz. Tyle że to, co powtarzasz, to dogmat, a nie
    > dowód.

    Ponizej podalem przyklad, z polskiego zycia wziety, ktory potwierdza ow
    "dogmat". Takich przykladow mozna mnozyc znacznie wiecej. Ciekawe ile
    znalazlbys przykladow przeczacych owemu "dogmatowi". Poki co, nie widze
    zadnego.

    I w tym momencie jak dla mnie EOT.

    --
    in

  • 117. Data: 2010-06-23 01:27:04
    Od: sorden <s...@s...com>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "Paweł" <r...@1...0.0.1> napisał w wiadomości

    > Skąd nadajecie; z któregoś sztabu wyborczego???
    > A dlaczego k. mac mam mieć tego typu przymus???
    > I cio, może jeszcze panu władzy mam pokazywać, co skreśliłem???
    >
    > Ja p......
    >
    > PS
    >
    > To typowa partyjniacka argumentacja:
    >
    > Głosowałeś obywatelu - zamknij mordę, twoja wina
    > Nie głosowałeś obywatelu - zamknij mordę, nie brałeś udziału w demokracji
    >
    > Co za szit.

    To jeden z pomyslow na demokracje. W Szwajcarii np. faktycznie sa kary.

    --
    in

  • 118. Data: 2010-06-23 01:31:25
    Od: sorden <s...@s...com>

    totus wrote:

    > Tu troszkę Cię poniosło. Jednak urzędnik z pensją 2000,-/m-c żyje trochę
    > gorzej niż programista pracujący za 5000,-/m-c. Nie o to mnie chodziło.
    > Chodziło mi o to, że ten urzędnik nikogo więcej nie utrzymuje, nie płaci
    > podatków wcale. Siedzi u tego programisty przy stole na każdym obiedzie.

    No tak, tylko taki urzednik to ma robote "dozywotnia". Czasem wazna jest
    pensja, czasem stabilnosc.
    Jesli dodatkowo przeanalizujesz, jakie cuda dzialy sie i pewnie nadal sie
    dzieja w Grecji, sztandarowym obecnie kraju socjalistycznym to zrozumiesz
    gdzie zmierzamy. Tam posada panstwowa, gdzie wyplacano 5 pensji, dodatki
    swiateczne, dodatki za prace przy komputerze, dodatki za prace siedzaca,
    cuda na kiju. W sumie wychodzilo sporo ponad srednia krajowa, a posada
    panstwowa to marzenie kazdego Greka. Koszmar.

    --
    in

  • 119. Data: 2010-06-23 04:26:43
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Wiesz... jeżeli po tę wiedzę musiałeś sięgać do Wikipedii, to to
    > naprawdę jest strasznie smutne.

    Wolałem się upewnić, ale to rzeczywiście smutne. Jestem taaaki mały przy
    Tobie.

  • 120. Data: 2010-06-23 04:37:21
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > naprawdę jest strasznie smutne.

    Wolałem się upewnić, ale to rzeczywiście smutne. Jestem taaaki mały przy

    W większości tych krajów byłem, ale może poza UK, Watykanem i Holandią nie
    widać, że są to monarchie. Kto był np w Tajlandii wie, że tam przeciwnie -
    nie sposób tego nie zauważyć.