  • 121. Data: 2010-06-23 06:37:13
    Temat: Re: J.K.Mikke - totalna porażka
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Zerknąłem do Wikipedii i okazuje się, że monarchię mają też takie
    > nieucywilizowane zapiździewa jak:
    > Australia
    > Belgia
    > Dania
    > Hiszpania
    > Japonia
    > Kanada
    > Luksemburg
    > Monako
    > Norwegia
    > Szwecja
    > Watykan
    >
    > Jak widać monarchia to zacofanie. ;)

    Arabia Saudyjska tez jest zacofana? ;)
    Kuweit...

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 122. Data: 2010-06-23 06:41:16
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Arabia Saudyjska tez jest zacofana? ;)
    > Kuweit...

    Korea Płn jest zacofana.
    Co prawda nie ma króla, tylko dyktatora, ale jaka różnica?

  • 123. Data: 2010-06-23 06:45:07
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości

    > Monarchia jest w Anglii, Holandii... Jakoś nie widzę, żeby mieli gorzej
    > niż w Polsce.

    Teraz pojechałeś. No nie mogę.

  • 124. Data: 2010-06-23 06:47:36
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > pierwsza rzecza jaka powinno sie w polsce zrobic, to kara finansowa
    > za brak uczestnictwa w wyborach. polowa nie pojdzie, a potem pierdola
    > na lewo i prawo jak to im zle wladza robi. kara powinna byc taka,
    > aby sie przynajmniej zwrocil koszt drukowania i obslugi komisji wyborczych.

    Bzdura, medialny slogan.

    Czy dla osób opoznionych umyslowo kara tez by obowiazywala?

    Czym mniej osob uczestniczy w wyborach, tym maja one wiekszy sens. Albo
    inaczej - tym wieksza wartosc merytoryczna maja glosy. Do wyborow maja
    isc ludzie ktorym zalezy, ktorzy maja minimalna wiedze, swiadomosc
    (skoro juz musimy powierzac kwestie kierowania panstwem tlumowi).

    Teraz taka moda.. hiphoki w telewizji reklamujacy wybory jako "spoko
    rzecz" (wyskocz z namiotu w przerwie miedzy komncertami, skresl
    kwadracik, wrzuc w te szparke, ale nie w poprzek, tylko rownolegle).

    --
    eost.

  • 125. Data: 2010-06-23 07:07:49
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Maciej Bojko wrote:

> [...]
    > gilotyny były krach kredyty "subprime" - udzielone klientom, których
    > nie było na nie stać mimo niskiej ceny pieniądza. Zresztą
    > spektakularne pęknięcia baniek spekulacyjnych to wizytówka
    > niewidzialnej ręki rynku. Bo po prostu nikt sobie nie wyobrażał, żeby
    > ceny domów nie rosły w nieskończoność. A przedtem było niemożliwe,
    > żeby ceny akcji dotcomów nie rosło w nieskończoność. Albo żeby akcje
    > Kompanii Wschodnioindyjskiej nie rosły w nieskończoność. Albo żeby
    > ceny cebulek tulipanów nie rosły w nieskończoność. I tak dalsze.

    Według mnie to sekwencja wydarzeń była taka. Bank ma dostęp do pieniędzy
    który nic nie kosztuje albo jak w Japonii za posiadanie pieniędzy trzeba
    płacić, ponieważ stworzony jest po to by zarabiać szuka na siłę
    kredytobiorcy i to cała tajemnica. Można szukać winnych po drodze. Można
    zamazywać przyczyny i przez to wprowadzić jeszcze więcej regulacji do
    gospodarki i działać w tym samym kierunku, który spowodował kryzys. Poza tym
    nie kryzys jest groźny tylko reakcja na niego. Co do innych baniek to jakbyś
    pogrzebał to byś się dowiedział, że zawsze niewidzialna ręka rynku miała
    jakieś imię i nazwisko. Kłopoty zawsze się zaczynają gdy jakiś polityk
    wpadnie na pomysł, żeby coś poprawić lub usprawnić dla dobra ludzi. Kryzys
    lat 30-tych zaczął się od polityki celnej wtedy to była ta niewidzialna ręka
    rynku. Do kłopotów zawsze doprowadza arogancja pojedynczych ludzi, którzy
    nabierają przekonania, że wiedzą jak powinno być, wiedzą co chcą inni i jak
    to zrobić. Potem wychodzą w telewizji mają smutną minę i przepraszają, jak
    niewidzialna ręka rynku Greenspan. Ja dobrze pamiętam jak regulacje cen w
    Polsce prowadziły do tego, że rolnik sprzedawał zborze państwu a za te
    pieniądze szedł do państwowego sklepu kupował kaszę i tym karmił kury. Kasza
    była tańsza od zboża. Tak robiła niewidzialna ręka rynku, która wtedy
    nazywała się PZPR, a dokładniej jego Biuro Polityczne.

    > Ty też, tylko z innych tytułów.

    Ja akurat z książek o historii gospodarczej ale może to też bzdury.

  • 126. Data: 2010-06-23 07:13:17
    Od: Endriu <a...@g...com>

    > Zatem wniosek jest taki, że na żadne rewolucyjne zmiany nie ma co liczyć bo po
    > prostu nie ma na nie społecznego przyzwolenia.

    Che, che wszystkim póki co jest dobrze (wyniki ostatnich wyborów) póki
    rząd płaci poubecko-kopalniane emerytury sięgające 5-krotnej wypłaty
    kasjerki w hipermarkecie, zadłużając tym samym przyszłe (nieistniejące
    jeszcze) pokolenia.

    Ale taka "sielanka" nie może trwać wiecznie ....

    ZUS tonie i w dół ciągnie budżet
    http://biznes.onet.pl/zus-tonie-i-w-dol-ciagnie-budz
    et,18543,3188020,1,prasa-detal

    "[...] ZUS podał też wariant pesymistyczny. Ten zakłada, iż budżet
    będzie musiał dopłacić do FUS aż 83 mld zł rocznie. A jeszcze trzy
    lata temu, kiedy ZUS ogłosił prognozę na okres 2008 - 2012, szacował,
    że maksymalna dopłata w ciągu pięciu lat wyniesie 184 mld zł - czyli
    więcej niż połowę prognozowanej obecnie. [...]".

    ... bo "przyszłe pokolenia" wyemigrowały, i nie ma kto się zrzucać na
    wysokie emerytury byłych PZPR-owskich aparatczyków....

    Powoli nadchodzi czas rozwiązań radykalnych .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 127. Data: 2010-06-23 14:20:17
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Masz fakty: milion urzędników nie dostanie wypłaty, co spowoduje
    > oszczędności w budżecie. I tak gówno robią, albo tworzą nowe bezsensowne
    > przepisy, żeby mieć co robić.
    > Taki PIT np powinien mieć format kartki pocztowej i cztery rubryki:
    > przychód, koszty, zysk i podatek. Żadnych ulg, bo to patologia.

    Powiadasz ze ulga na rehabilitacje os niepelnosprawnych to patologia?
    to ja proponuje zeby byla jeszcze jedna patologia: ulga na edukacje...

    > Milion osób znajdzie sobie nową pracę. Człowiek to niesamowicie żywotne
    > i zaradne stworzenie. Trudniej go zabić niż kota, który jak wiadomo ma 7
    > żyć.

    tu sie zgadzam - dali by sobie rade, urzedasy jedne czy drugie;).

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 128. Data: 2010-06-23 15:02:47
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Powiadasz ze ulga na rehabilitacje os niepelnosprawnych to patologia?
    > to ja proponuje zeby byla jeszcze jedna patologia: ulga na edukacje...

    Oczywiście że tak. Osoby niepełnosprawne powinny mieć finansowanie z
    ubezpieczeń i żadnych ulg. Na edukację też nie potrzeba ulg, bo one są
    zupełnie niepotrzebne i wprowadzają nierówności.

    Ano
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 129. Data: 2010-06-23 16:07:39
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Oczywiście że tak. Osoby niepełnosprawne powinny mieć finansowanie z
    > ubezpieczeń i żadnych ulg. Na edukację też nie potrzeba ulg, bo one są
    > zupełnie niepotrzebne i wprowadzają nierówności.

    powinny byc...
    ale powiedz mi jaka nierownosc? bo nie kumam...

  • 130. Data: 2010-06-23 16:12:10
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > powinny byc...
    > ale powiedz mi jaka nierownosc? bo nie kumam...

    Wszelkie ulgi zakłócają rynek. Powodują nierówność w dystrybucji dóbr.