  • 71. Data: 2010-06-22 08:54:18
    Temat: Re: J.K.Mikke - totalna porażka
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Widzę, że nie możesz dojść do siebie po klęsce JKM w niedzielnych wyborach
    > niepotrzebnie bronisz przegranej sprawy.

    Ależ nic podobnego. Wiesz dobrze, że nienawidzę demokracji i na vox populi
    patrzę z obrzydzeniem, a podpisując się pod tym, co gdzieś tu napisał skippy
    (o dostępie do mediów) uważam, że JKM osiągnął dobry wynik.

    > Po pierwsze:
    > Jak obliczyłeś, że w Polsce mamy milion niepotrzebnych urzędników? Jeśli
    są to
    > dane z "Najwyższego Czasu" to mają one mniej więcej taką samą wiarygodność
    jak
    > absurdalna teza UPR, że Polska jest płatnikiem netto w UE !!!

    Już Ci kiedyś napisałem, że powołując się na Pana Roberta Gwiazdowskiego
    w Polsce w oświacie pracuje ponad milion ludzi, z czego tylko połowa
    zajmuje się nauczaniem. Reszta jest w większości zbędna ( wiem o tym
    z własnego doświadczenia - moja żona jest nauczycielką ). Problem
    nadprodukcji etatów w oświacie zniknąłby natychmiast po całkowitym
    sprywatyzowaniu szkół. Byłoby lepiej i taniej ... i tak proponował JKM.
    W służbie zdrowia jest podobnie - na ponad milion tam zatrudnionych tylko
    połowa zajmuje się leczeniem i obsługą pacjentów. Tu też prywatyzacja
    rozwiązałaby problem. Aktualnie w Polsce koncesjonowanych jest ponad 200
    działalności gospodarczych. Likwidując koncesje można od razu wywalić
    tysiące urzędników, itd.
    Pewien mój znajomy poszedł kilka lat temu do pracy w urzędzie powiatowym
    w małym mieście. Chłop był przedtem kompletnie apolityczny. Już po kilku
    miesiącach obserwacji absurdów ( mówił, że 80% czasu pracy zatrudnionych
    tam urzędników zajmują kawka i ciasteczka ) stał się gorącym zwolennikiem
    UPR. Inny mój znajomy pracuje w urzędzie pracy - mówi to samo.

    > Po drugie:
    > Skąd wiesz, że wszyscy ci urzędnicy są niepotrzebni? Na podstawie czego to
    > obliczyłeś i jak oszacowałeś, że zwolnienie 1 miliona rzekomo zbędnych
    > urzędników nie spowodowałoby żadnych problemów w funkcjonowaniu urzędów
    > publicznych?

    Wizja państwa liberalnego wprowadza zasadę, że wolność jednostki staje
    się wartością nadrzędną. Państwo miałoby tylko strzec fundamentalnych
    zasad wolności gospodarowania i własności prywatnej. W państwie
    liberalnym nie ma miejsca na biurokrację ... i taka jest wizja JKM.

    > Po trzecie:
    > Czy wiesz jak znikomą kwotą w budżecie państwa jest kwota 1,5 mld zł
    rocznie?

    IMHO nie czujesz skali zdegenerowania systemu. Kwota którą tu podałem jest
    wymyślonym na gorąco przykładem ( imo jest skrajnie niedoszacowana ).

    pozdr.
    sys29

  • 72. Data: 2010-06-22 09:05:21
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XXL <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Czy zdajesz sobie w ogóle sprawę jakie byłyby reperkusje społeczne
    pozbawienia
    > pracy miliona osób ???

    ???? No tak ... będziemy się spierać w nieskończoność. :-)
    Wg Ciebie urzędnicy pracują, wg mnie pasożytują ...

    pozdr.
    sys29

  • 73. Data: 2010-06-22 09:41:21
    Od: x <l...@p...fm>

    sys29 pisze:

> [...]
    >>

    > ???? No tak ... będziemy się spierać w nieskończoność. :-)
    > Wg Ciebie urzędnicy pracują, wg mnie pasożytują ...

    pasozytuja bo bardzo delikatnie powiedziane

  • 74. Data: 2010-06-22 09:44:54
    Od: x <l...@p...fm>

    > Czy zdajesz sobie w ogóle sprawę jakie byłyby reperkusje społeczne pozbawienia
    > pracy miliona osób ???

    byloby pieknie, darmozjady musialyby szukac pozytecznej pracy

  • 75. Data: 2010-06-22 09:51:39
    Od: " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    sys29 <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    Ależ nic podobnego. Wiesz dobrze, że nienawidzę demokracji i na vox populi
    patrzę z obrzydzeniem, a podpisując się pod tym, co gdzieś tu napisał skippy
    (o dostępie do mediów) uważam, że JKM osiągnął dobry wynik.

    Nienawidzisz demokracji mimo, że żyjesz w niej od 20 lat, jak sądzę całkiem
    wygodnie.
    Powtarzam swoje pytanie, na które mi kiedyś nie odpowiedziałeś: ile
    miesięcy/lat żyłeś w warunkach dyktatury i monarchii?
    Ponieważ nie żyłeś ani jednej godziny to skąd wiesz, że jest to lepszy system
    niż ten w którym żyjemy?

    Jeśli monarchia jest tak dobrym systemem to dlaczego nie funkcjonuje w żadnym
    rozwiniętym i cywilizowanym kraju na świecie i dlaczego ma tak znikome
    poparcie wśród obywateli?

    Na jakiej podstawie wysuwasz tak naiwne wnioski, że gdyby Polska była pod
    rządami monarchii to rządzący władca byłby tak łaskawy, żeby wprowadzić
    maksymalnie niskie podatki i pełną wolność gospodarczą?
    Kto by kontrolował prawidłowe działanie monarchii i co by się stało gdyby
    społeczeństwo zaczęło się buntować przeciwko takiemu systemowi?

  • 76. Data: 2010-06-22 10:36:16
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XXL <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > miesięcy/lat żyłeś w warunkach dyktatury i monarchii?
    > Ponieważ nie żyłeś ani jednej godziny to skąd wiesz, że jest to lepszy

    cyt.:
    "Harold Laski utrzymywał, że socjalizm to logiczny skutek, kolejny poziom
    ewolucji demokracji. ... Nie wolno odrzucać teorii Laskiego, ponieważ
    - o czym pisał Bertrand Russell - zawiść to niezwykle istotny czynnik
    napędowy demokracji, socjalizm zaś obiecuje całkowitą równość ... także
    ekonomiczną i społeczną. ... Wielu ludzi jest szczęśliwych tylko wówczas,
    gdy mają świadomość, iż nikt nie jest od nich w czymkolwiek lepszy, nikt
    nie stoi ponad nimi, nikt nie ma więcej."
    k.c.

    Zasadniczo w krajach demokratycznych do władzy nieustannie dochodzą
    nieudacznicy, dla których zadłużanie państwa ( czyli okradanie przyszłych
    pokoleń ) to jedyny sposób na rządzenie. Ocena "nieudacznicy" nie do końca
    jest prawdziwa. Najwięcej bowiem jest wśród nich zwykłych cwaniaków,
    którzy sposobu na życie szukają w żerowaniu na publicznych pieniądzach,
    a dobrobyt obywateli mają w dupie. Procederu zadłużania państwa nie da
    się zahamować. Przekupowanie i nieuczciwe uwodzenie elektoratu to fundament
    praktyk socjotechnicznych w demokracji. Realia niestety są takie, że wybory
    w zasadzie niczego nie zmieniają, bo ludzie są w większości źli i głupi ...
    co dobitnie pokazuje wyselekcjonowana demokratycznym wyrokiem grupa
    szkodników. Mamy od lat te same mordy przy korycie i system wyborczy
    gwarantujący im "trwanie na pozycjach", a ludzi rozgarniętych stawiający
    przed dylematem: głosować na mniejsze zło, czy stracić głos. Owo
    mniejsze zło to nic innego, jak odłożenie agonii w czasie. Zresztą tak
    naprawdę każdy wyborca inaczej ocenia, co jest tym "mniejszym złem".
    IMHO demokracja ma wbudowany mechanizm samozniszczenia, który uruchomi się
    zapewne pod wpływem czynników demograficznych i ekonomicznych, bo przecież
    demokracja prowadzi do socjalizmu, a socjalizm składa się z 4 cyklicznych
    kryzysów ( wiosna, lato, jesień, zima ). Mam wrażenie, że niebawem
    demokracje wejdą w okres schyłkowy ( dekadencji :-) ).

    > Jeśli monarchia jest tak dobrym systemem to dlaczego nie funkcjonuje w
    żadnym
    > rozwiniętym i cywilizowanym kraju na świecie i dlaczego ma tak znikome
    > poparcie wśród obywateli?

    Bo ludzie są w większości źli i durni.

    > Na jakiej podstawie wysuwasz tak naiwne wnioski, że gdyby Polska była pod
    > rządami monarchii to rządzący władca byłby tak łaskawy, żeby wprowadzić
    > maksymalnie niskie podatki i pełną wolność gospodarczą?

    W monarchii nie ma na to gwarancji, ale jest szansa. W demokracji jest
    pewność, że podatki będą wysokie i wolności ekonomicznej nie będzie.
    Pozytywnym przykładem systemu jednowładztwa w XX wieku jest dyktatura
    A.Pinocheta, który pod wpływem liberałów ze szkoły chicagowskiej
    wprowadził Chile na ścieżkę stabilnego wzrostu gospodarczego.

    pozdr.
    sys29

    PS
    Odnośnie zadłużenia państwa, to przypomniało mi się spostrzeżenie, którego
    dokonał kiedyś Pan Michalkiewicz. Otóż zwyczajny złodziej okrada zwykle
    ofiarę, która jest, fizycznie istnieje. Natomiast kradzież dokonywana przez
    polityków to "czysta magia". Ofiarami są przyszłe pokolenia, czyli ludzie,
    których nie ma (!), którzy jeszcze się nie narodzili. David Copperfield
    by takiego numeru nie wymyślił.

  • 77. Data: 2010-06-22 10:38:31
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Wszedzie dobrze gdzie nas nie ma. Ja tam nie chcialbym robic w urzedzie
    pracy za 1.2k netto i uzerac sie z wkurwionymi, bezrobotnymi ludzmi.
    Prawdziwa kase dostaja urzedasy na wysokich stolkach, a nie ludzie, ktorzy
    tyraja za marne śruty rejestrujac ludzi marzacych z kolei o tych 1.2k net,
    ktore zarabia rejestrujaca ich pani.

    D.

  • 78. Data: 2010-06-22 11:08:23
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > A.Pinocheta, który pod wpływem liberałów ze szkoły chicagowskiej
    > wprowadził Chile na ścieżkę stabilnego wzrostu gospodarczego.

    Nie chciałbym się znaleźć na liście nielubianych przez A.Pinocheta. Wolę być
    okradany i żyć niż nie żyć z możliwościami. Ale to kwestia gustu i wyboru.
    Co do tego co jest lepsze, a co jest gorsze to o tym każdy decyduje sam. Dla
    Ciebie lepsze jest mniejsze zadłużenie państwa bo to prowadzi do mniejszych
    podatków i więcej Ci zostaje na Twoje pomysły. Jest wielu takich, dla
    których Twoje rozwiązanie powoduje degradację w życiu. Trzeba się dostosować
    i nie marudzić. Najlepszym modelem ekonomicznym jaki można przyjąć to jest
    odebrać dobre wykształcenie państwowe czyli zafundowane przez innych i
    zatrudnić się w biurokracji państwowej. Daje to wysokie stabilne dochody
    uzyskiwane kosztem innych. Przy takim rozwiązaniu nikt nigdy nie żyje Twoim
    kosztem. Ktoś inny płaci za Twoje leczenie i emeryturę oraz bieżące życie.
    Ci co żyją z budżetu nie płacą żadnych podatków. Demokracja nie jest zła
    byle tylko lekko zmienić zasady. Prawo głosu powinni mieć tylko Ci którzy
    płacą podatki. Zdanie tych, którzy żyją z podatków jest przecież znane.

  • 79. Data: 2010-06-22 11:11:38
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 22 Jun 2010 06:47:38 +0200, sorden <s...@s...com> wrote:

    >No coz pytania nieco naiwne w sytuacji, kiedy zamiast pieniedzmi z
    >prywatyzacji (jakie by one nie byly) splacac dlug - przejadamy je,
    >zaciagajac nowe dlugi.

    Weź się chłopie zlituj. Na każde pytanie o konkrety wycofujesz się
    w maliny i rzucasz komunałami, od których aż zęby bolą. Nie mówiąc już
    o tym, że jesteś wewnętrznie sprzeczny: postulujesz przychodami z
    prywatyzacji zasilić ZUS i jednocześnie sarkasz na "przejadanie" tych
    pieniędzy! Nie dostrzegasz tego, że nie zgadzasz się z własnymi
    poglądami?

    >Dlaczego po uwolnienu rynku ubezpieczen liczba raczek wyciagnietych do zusu
    >bedzie malec ? Bo jak tylko ktos bedzie mogl zrezygnowac to tak wlasnie
    >uczyni, a dodatkowo nie beda zawierane nowe umowy. Oczywiscie nalezy
    >wyplacac swiadczenia wszystkim ktorzy maja podpisane umowy, ale jakby nie
    >patrzec emeryt predzej czy pozniej kopie w kalendarz - smutna prawda, w tym
    >wypadku korzystna.
    >
    >Czy w tym jest cos skomplikowanego ?

    Z czego będą spłacane zobowiązania w okresie przejściowym? Jeśli tym,
    którzy teraz wchodzą na rynek pracy, darujesz składki na ZUS,
    powstanie ogromna dziura finansowa. Proponujesz zatkać ją drastyczną
    podwyżką podatków, czy fantazyjnie zwiększyć dług publiczny? A może
    każesz pracującym dźwigać podwójny ciężar: niech obok swoich
    prywatnych składek płacą też na ZUS, z tym, że w zamian od ZUS-u nic
    nie dostaną?

    A gdy już wprowadzimy ten wymarzony system prywatnych ubezpieczeń, to
    dlaczego będzie on bardziej efektywny od obecnego? Jeśli to
    psychologicznie możliwe, to daruj sobie przy tym, proszę, strzeliste
    akty wiary, że prywatne zawsze lepsze od publicznego, i rzuć konkretem
    dla odmiany.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com