  • 21. Data: 2007-11-26 21:42:00
    Temat: Re: JAk to obliczyć co się bardziej opłaca!!!!
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Michał R." <m...@s...pl> wrote in message
    news:fife9i$nbr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > ok wyszło 1187,88 zł

    To musiales uzyc wiekszej niz 4,5% rocznie stopy dyskontowej.

    MK

  • 22. Data: 2007-11-26 21:49:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > oznaczłoby to że z trzymania przez pawie 2 lata pieniędzy na koncie -
    > bądź
    > co bądź większość kredytu leży na koncie i procentuje i z tego miałbym
    > tylko
    > 275 zł
    >
    > pomóż jeszze w interpretacji
    >
    > bank naliczył mi odsetek dokładnie 216,99 zł

    To oznacza, ze obecna wartosc tych przeplywow jest 275 pln. Jak slyszales
    musisz jeszcze uwzglednic podatek od odsetek, z grubsza mozna to wpisac w
    stope dyskontowa, tzn ja obnizyc. Zeby porownac te 2 'projekty inwestycyjne'
    musisz dla obu policzyc NPV i je porownac. Lepszym rozwiazaniem jest
    skorzystanie z tej mozliwosci gdzie NPV jest wyzsze. Po wpisaniu calej raty
    kapitalowo-odsetkowej zapewne otrzymasz NPV ujemne, bo stopa procentowa
    kredytu raczej bedzie wyzsza niz lokaty (zwlaszcze, ze trzeba jeszcze
    uwzglednic belke).

    MK

  • 23. Data: 2007-11-26 21:52:26
    Od: Michał R. <m...@s...pl>

    po dokłanym wpisaniu at kapitał+odsetki wyszło mi

    + 65,90 zł

    czyli jaka inerpretacja?

  • 24. Data: 2007-11-26 21:58:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > po dokłanym wpisaniu at kapitał+odsetki wyszło mi
    >
    > + 65,90 zł
    >
    > czyli jaka inerpretacja?

    Taka, ze splacajac kredyt w okresie zero, tj. dzis zarobilbys 0 pln, jesli
    bedziesz splacal w ratach, przy zalozeniu, ze bedziesz uzyskiwal zakladana
    stope oprocentowania lokaty, to tak jakbys dzis dostal 65,9 pln, czyli
    splacilbys kredyt w wysokosci 6600 - 65,9 pln. Tak, wiec splacanie w ratach
    jest korzystniejsze.

    MK

  • 25. Data: 2007-11-26 21:58:55
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Lis, 22:52, Michał R. <m...@s...pl> wrote:
    > po dokłanym wpisaniu at kapitał+odsetki wyszło mi
    >
    > + 65,90 zł
    >
    > czyli jaka inerpretacja?

    uwzglednij jeszcze koszty przelewow rat na kontokredytu i to, ze w
    miesiacu placenia raty jest ona o dwa krocej na oprocentowanym
    koncie :)
    Czy napewno uwzgledniles belkowe? Najprosciej chyba byloby zmniejszyc
    oprocentowanie lokaty o 0,19

  • 26. Data: 2007-11-26 22:01:17
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Lis, 22:58, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    > . Tak, wiec splacanie w ratach
    > jest korzystniejsze.

    Tylko to jest zmienna stopa procentowa chyba?

  • 27. Data: 2007-11-26 22:04:59
    Od: Michał R. <m...@s...pl>

    z góry dziękuję

    a tak apropos studiowałeś ekonomie może a może studiujesz

  • 28. Data: 2007-11-26 22:05:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Tylko to jest zmienna stopa procentowa chyba?

    Dlatego napisalem, ze przy zalozeniu, ze przez caly okres uda sie uzyskiwac
    4,5% p.a. Oczywiscie oprocentowanie kredytu tez nie powinno rosnac.

    MK

  • 29. Data: 2007-11-26 22:08:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    >z góry dziękuję
    >
    > a tak apropos studiowałeś ekonomie może a może studiujesz

    Hehe... tylko finanse, chociaz ekonimii tez tam troche jest ;). Ale wartosc
    pieniadza w czasie to jest juz chyba w szkole sredniej :).

    MK

  • 30. Data: 2007-11-26 22:08:39
    Od: Michał R. <m...@s...pl>

    tak oczywiście

    a właśnie czy w przypadku takim że bank przysłał m i już raty do spłaty i
    cały harmonogram to znaczy że oprocentowanie już się nie zmieni? czy może
    ulec zmianie