  • 1. Data: 2009-05-15 12:48:09
    Temat: JKR: 70 mld zl transfer do Polski
    Od: fatso <f...@n...com>

    70 mld zl to moim zdaniem, niezla gorka szmalu.
    Korwin Mikke twierdzi ze ta gorka przesunela sie
    w kierunku Polski od czasu wstapienia do EU za
    sprawa polskich emigrantow i ze to co jedynie
    wierzcholek gory lodowej.
    Moim zdaniem to dobry znak: ludzie jada na saxy aby zarobic
    ale kontaktow z krajem nie zrywaja. Widza ze jest do czego
    powrocic i w Polske inwestuja: w dzieci pozostawione,
    w domy, rodzicow. Nie jest to juz rozpaczliwa emigracja
    mojej ery- byle dalej i byle zapomniec o tej przekletej krainie
    niewoli. Cos sie ruszylo.

    fatso

  • 2. Data: 2009-05-15 12:53:05
    Temat: Re: 70 mld zl transfer do Polski
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Mi sie wydaje, ze teraz to juz kto mial tam zostac to zostal i sciagnal cala
    rodzine w miare mozliwosci, a kto mial wrócic to wrócil, razem z tym szmalem
    oczywiscie.
    Znam to z autopsji ;-)

    Uzytkownik "fatso" <f...@n...com> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2009-05-15 13:12:18
    Temat: Re: JKR: 70 mld zl transfer do Polski
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    fatso <f...@n...com> napisał(a):

    70 mld zl to moim zdaniem, niezla gorka szmalu. Korwin Mikke twierdzi ze ta
    gorka przesunela sie w kierunku Polski od czasu wstapienia do EU za
    sprawa polskich emigrantow i ze to co jedynie wierzcholek gory lodowej.

    J.K.Mikke i pozostali publicyści z UPR powinni się zdecydować, czy Polska jest
    płatnikiem netto (jak cały czas twierdzili) czy też bilans naszej obecności
    w UE od 2004r. jest zdecydowanie dodatni.
    Chociaż te 70 mld zł (to oczywiście bardzo przybliżona kwota) należy do
    korzyści pośrednich ale idących w ogromne kwoty.
    Wygląda na to, że J.K.Mikke strzelił sobie w kolano.

    p.s. A co na to zaciekli przeciwnicy UE bujający w obłokach i bajdurzący o
    tragedii jaka się dokonała w 2004r. kiedy Polska stała się członkiem UE?
    Może koledzy Endriu i Dieter podadzą jakieś kwoty świadczące, że dopłacamy do
    tego interesu?

  • 4. Data: 2009-05-15 13:50:11
    Od: fatso <f...@n...com>

    XXL wrote:
> [...]
    > Może koledzy Endriu i Dieter podadzą jakieś kwoty świadczące, że dopłacamy do

    ja mysle, ze te ogromne transfery pieniezne sa trudne do oceny ale w
    skali macro mozna sie przygladac
    naszej poczciwej zlotowce. Czy to nie Pawlak i Skrzypek nie przypadkiem
    twierdzili, ze beda interweniowac
    w obronie SLABEJ zlotowki? Jakos im to nie wychodzi bo rynek wie swoje.
    Szczury pierwsze uciekaja
    z tonacego okretu ale cos widze, ze sie zadomowily w loszkach Skarbu
    Panstwa i jest im tam dobrze.
    Oby tak dalej. Moze wreszcie kazdy zarabiajacy Polak pojedzie sobie
    latem na wakacje zagraniczne po slonce,
    jak to ja juz za tydzien sam zrobie. Bede w Hiszpanii a potem u siebie w
    mom palazzo nieopodal Montpellier.
    Cienko ze szmalem bo funt slaby ale mam nadzieje ze moja Mondrusia
    troche tych mocnych zlotowek ze soba
    przywiezie i mnie jakos dozywi.

    fatso

  • 5. Data: 2009-05-15 13:54:12
    Od: " kc" <k...@g...pl>

    XXL <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Może koledzy Endriu i Dieter podadzą jakieś kwoty świadczące, że dopłacamy

    A może by tak ktoś policzył straty dla gospodarki wynikające z emigracji. W
    kraju, w którym tyle jest do zrobienia, w którym drogi wyglądają jak po
    nalotach dywanowych, najlepsi ludzie (bo trzeba być chociaż trochę
    gramotnym, żeby tam sobie poradzić) wyjeżdżają, żeby zarobić na chleb. Są
    jeszcze straty, których się nie da policzyć - rozłąka, rozbite rodziny. To
    też odbije się negatywnie na nas w przyszłości. Tak więc nie pieprzcie o
    jakichś tam miliardach, bo to w końcowym rozliczeniu jest g.... warte.

    kc

  • 6. Data: 2009-05-15 14:35:58
    Od: fatso <f...@n...com>

    kc wrote:
> [...]
    > też odbije się negatywnie na nas w przyszłości. Tak więc nie pieprzcie o
    > jakichś tam miliardach, bo to w końcowym rozliczeniu jest g.... warte.

    Czesi eksportuja samochody Skoda, Ruscy- surowce i kurwy a Polacy prace.
    Najlepiej to maja oczywiscie Czesi ale nie jest tak zle z ta Polska. Owa
    emigracja
    zarobkowa swiadczy o sile witalnej narodu. A Polske mozna dzis latwo
    znalezc w Londynie.
    2 dni temu bylem w restauracji pod Orlem w POSKu na Chiswicku. Wy tam
    moze nie wiecie
    w tej Pomrocznej jakie skarby wam emigracja tutaj zbudowala. Zjadlem
    obiad z moja pasierbica,
    ktora juz po studiach, porzucila moje gniazdo. Ja zarlem golonke i 2
    piwa Tyskie. Ona schabowego
    i dwa wina. Doskonale. Koszt: ?33+ ?3 napiwku. To chyba taniej niz w W-wie?

    fatso

  • 7. Data: 2009-05-15 17:11:13
    Od: "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l>

    XXL napisał:

> [...]
    > płatnikiem netto (jak cały czas twierdzili) czy też bilans naszej
    > obecności
    > w UE od 2004r. jest zdecydowanie dodatni.

    Spróbuj poszukać co oznacza pojęcie "płatnik netto", na pewno nie zawiera
    ono w sobie pieniędzy jakie zarabiają ludzie za swoja pracę.

    > Chociaż te 70 mld zł (to oczywiście bardzo przybliżona kwota) należy do
    > korzyści pośrednich ale idących w ogromne kwoty.

    Korzyść? Zwyczajna zapłata za cieżką pracę, a nie jakieś korzyści.

  • 8. Data: 2009-05-15 18:21:31
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    " kc" <k...@g...pl> wrote in message
    > kraju, w którym tyle jest do zrobienia, w którym drogi wyglądają jak po
    > nalotach dywanowych
    To w PL juz brakuje ludzi do pracy?

  • 9. Data: 2009-05-15 20:13:34
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > Może koledzy Endriu i Dieter podadzą jakieś kwoty świadczące, że dopłacamy

    Jeszcze raz ci powtarzam drogi Sławku te twoje 70mld przez około 70
    miesięcy to jest tyle o ile Zyta potrafiła zwiększyć z budżetu w jeden rok.
    Możesz też powiedzieć że przez 1000 lat dostaniemy 1000 mld, i się tym
    podniecać - dla mnie kwota 1 mld na 1 miesiąc (przy 300 mld budżecie) nie
    robi żadnego wrażenia...

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2009-05-15 20:19:53
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > rok. Możesz też powiedzieć że przez 1000 lat dostaniemy 1000 mld, i się
    > tym podniecać - dla mnie kwota 1 mld na 1 miesiąc (przy 300 mld budżecie)

    Równie dobrze my moglibyśmy sponsorować Unię taką kwotą i nikt by tego
    nawet nie zauważył....
    Zresztą w pewnym sensie nawet to robimy, bo z naszych ostatnich analiz
    grupowych ostatnio wynikało że gdzię stak od października do lutego to my
    dopłacamy do Unii, a środki z Unii (w większych kwotach) przychodzą dopiero
    w od marca do września)....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/