  • 21. Data: 2009-05-11 11:32:12
    Temat: Re: 'Jaja' w POLBANKU
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Krzysztof Halasa" news:m3zldjdhf7.fsf@intrepid.localdomain

    > Kilka milionow to sie trzymalo w portfelu, nie w zadnej walizce.
    > Kilkaset milionow, moze tak. To i tak bylo mniej niz 150 000 zl.

    To były czasy, szkoda tylko, że g... za ta pieniądza tak naprawdę można było
    kupić. :)

  • 22. Data: 2009-05-11 12:11:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> writes:

    > To były czasy, szkoda tylko, że g... za ta pieniądza tak naprawdę można było
    > kupić. :)

    Zalezy kiedy - przed 1995 rokiem sklepy nie byly puste. Za czasow PZPR
    (nie pamietam kiedy dokladnie zmienili nazwe na SLD/SDRP, ale chyba
    niedlugo po wyborach w 1989 r.), to inna sprawa, zwlaszcza po czasach
    Gierka.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2009-05-11 14:56:24
    Od: "leh" <i7i@@onet.pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gu8vkj$eij$1@inews.gazeta.pl...

    > co za frajerem trzeba byc by trzymac taka kase w inteligo :)
    > bez obrazy ale z samych odsetek w eurobanku mozna miec 625 na miesiac przy
    > tej kwocie

    A gdzie napisalem że trzymalem w Inteligo ???
    Po prostu rano zrobilem przelew z mBanku do Inteligo i wyplaciłem w
    bankomacie .............nie 150k ale 45k

  • 24. Data: 2009-05-11 17:29:31
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Nie mogl zaplacic przelewem?
    > Uzywany samochod za 60 kzl?

    nowy, nie wiem, wolal gotowka i odebrac kluczyki zaraz :-)

  • 25. Data: 2009-05-11 19:17:24
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Krzysztof Halasa pisze:
    > Zalezy kiedy - przed 1995 rokiem sklepy nie byly puste. Za czasow PZPR
    > (nie pamietam kiedy dokladnie zmienili nazwe na SLD/SDRP

    W styczniu 1990r. powstała SdRP, po rozwiązaniu PZPR.

    > ale chyba
    > niedlugo po wyborach w 1989 r.), to inna sprawa, zwlaszcza po czasach
    > Gierka.

    Wysyp (importowanych) towarów pojawił się po ustawie Wilczka o swobodzie
    gospodarczej z 1988 i tym samym uwolnieniu importu podlegającego do tej
    pory pod monopol central handlu zagranicznego. Ależ to był szok rynkowy. :)

    ... a tymczasem po cichutku, po europejsku idzie stara coraz większa
    reglamentacja i ograniczenia dg.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl

  • 26. Data: 2009-05-11 22:01:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał <r...@x...cy> writes:

    > W styczniu 1990r. powstała SdRP, po rozwiązaniu PZPR.

    Innymi slowy nawet zupelnie dobrze pamietalem.

> [...]
    > swobodzie gospodarczej z 1988 i tym samym uwolnieniu importu
    > podlegającego do tej pory pod monopol central handlu zagranicznego.

    Szok byl przede wszystkim inflacyjny, towary w sklepach to efekt
    gwaltownego urealnienia cen. Wczesniej tez mozna bylo rozne rzeczy
    np. w Peweksach kupic.
    Ustawa (i inne dzialania rzadu Rakowskiego w tamtych chwilach) byly
    desperacka proba utrzymania sie na powierzchni. Gdyby to dzialo sie
    przynajmniej ze dwa lata wczesniej to moze mieliby szanse. Na przelomie
    1988/89 skonczyly sie wszystkie mozliwosci - i to nawet nie w zwiazku ze
    strajkami itd. tylko po prostu z totalna niewydolnoscia calego systemu.

    Ustawa byla zupelnie sensowna z punktu widzenia przedsiebiorcow. Obawiam
    sie ze niestesty MF mialo i ma nieco inne zdanie na ten temat. UE ma sie
    do tego zupelnie nijak - dokladnie tak samo jak do 22% VATu itp.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2009-05-11 22:44:54
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Nie mogl zaplacic przelewem?
    > Uzywany samochod za 60 kzl?

    No a dziwne? Z nowych to sobie za to możesz co najwyżej jakiegoś
    obciachowego kompakta kupić.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 28. Data: 2009-05-12 11:43:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MHC Mega" <m...@p...wp.pl> writes:

    > No a dziwne? Z nowych to sobie za to możesz co najwyżej jakiegoś
    > obciachowego kompakta kupić.

    No tak, zapomnialem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2009-05-12 13:02:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Ustawa byla zupelnie sensowna z punktu widzenia przedsiebiorcow. Obawiam
    > sie ze niestesty MF mialo i ma nieco inne zdanie na ten temat. UE ma sie
    > do tego zupelnie nijak - dokladnie tak samo jak do 22% VATu itp.

    UE ma się do tego o tyle, że gdybysmy teraz nawet chcieli przywrócić wolność
    gospodarczą podobną do tej, jaką dawała tamta ustawa, nie będziemy mogli
    tego zrobić bez wystapienia z UE.

  • 30. Data: 2009-05-12 18:43:58
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Art. 726. Bank może obracać czasowo wolne środki pieniężne zgromadzone
    > na rachunku bankowym z obowiązkiem ich zwrotu w całości lub w części na
    > każde żądanie, chyba że umowa uzależnia obowiązek zwrotu od wypowiedzenia.
    przecież każda placówka bankowa ma pewne limity gotówki trzymanej na
    miejscu i oczywiste jest, że nie wypłaci więcej niż ma...