  • 1. Data: 2011-08-30 17:21:47
    Temat: Jak Alior nalicza odsetki na KO z kapitalizacją dzienną?
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    Cześć!

    Czy macie pomysł jak Alior nalicza odsetki z koncie oszczędnościowym z
    kapitalizacją dzienną?

    1. w dniu 27/28.08 naliczyli odsetki (saldo dodatnie)
    2. w dniu 28/29.08 nie naliczyli (saldo dodatnie)
    3. w dniu 29.08 przelewam całą kwotę
    4. w dniu 29/30.08 nie naliczyli (saldo 0)

    Czyli przestali naliczać odsetki dzień przed wypłatą środków? Co się
    stało z odsetkami za saldo w nocy z 28/29 ? Nie naliczyli ich ani 29.
    rano, ani 30. (gdyby było księgowanie z jednodniowym opóźnieniem)? Jest
    ok i coś pomieszałem, czy wyższa kultura coś kombinuje?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2011-08-30 17:31:48
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 30.08.2011 19:21, osa pisze:
> [...]
    > rano, ani 30. (gdyby było księgowanie z jednodniowym opóźnieniem)? Jest
    > ok i coś pomieszałem, czy wyższa kultura coś kombinuje?

    Hmm... U mnie sie zgadzaja odesetki, ale jeszcze nie wyplacalem z KO
    (tylko doplacalem).

    25.08 wplata
    25.08 odsetki (data taka, ale pojawily sie nastepnego dnia rano)
    26.08 odsetki (jw.)
    27.08 doplata
    27.08 odsetki (powiekszone o doplate)
    28.08 odsetki (jw.)
    29.08 odsetki (jw.)

  • 3. Data: 2011-08-30 17:42:33
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "osa" <o...@n...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > 30. (gdyby było księgowanie z jednodniowym opóźnieniem)? Jest ok i coś
    > pomieszałem, czy wyższa kultura coś kombinuje?

    nalicza poprawnie, ale ksieguje z data wczesniejsza, tzn jak wplacisz 27.08
    to odsetki masz juz zaksiegowane przed polnoca,czyli 27.08, ale powinny byc
    jak w innych bankach wpisane dopiero rano 28.08, stad wydaje sie, ze nie ma
    za ostatni dzien.

  • 4. Data: 2011-08-30 18:00:23
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-08-30 19:42, Krzysztof pisze:
> [...]
    > 27.08 to odsetki masz juz zaksiegowane przed polnoca,czyli 27.08, ale
    > powinny byc jak w innych bankach wpisane dopiero rano 28.08, stad wydaje

    Dzięki za info :) To późniejsze naliczanie z datą wcześniejszą to jakiś
    kosmos ;)

    Choć w sumie najlepszy jest Lukas który cofa się w czasie jeszcze
    wyraźniej... np wpływ w dniu X o godz. 15:00, odsetki za ten dzień
    pojawiają się w nocy również z datą X i godziną 00:50 :) - datę wpisują
    zawsze z dnia który zamykają, a godzinę aktualną... i to dopiero jest
    kosmos :)

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2011-08-30 18:01:34
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-08-30 19:31, neoniusz pisze:
    > 25.08 wplata
    > 25.08 odsetki (data taka, ale pojawily sie nastepnego dnia rano)
> [...]

    Dzięki za info, jak już napisał Krzysztof oni księgują je z datą
    wcześniejszą - data odsetek to data ZA KTÓRY dzień płacą - tak dla
    zmylenia przeciwnika :)