  • 11. Data: 2008-01-16 17:01:44
    Temat: Re: Jak dlugo zaklada sie konto w Polbanku - wynik starcia pierwszego
    Od: "max" <b...@a...pl>

    > No to mogę się już podzielić własnymi doświadczeniami.
    > 45 min założenie 2 kont i jedna karta Visa Elektron, nie udało sie uzyskać
    > dokumentów potrzebnych do uruchomienia dostępu elektronicznego. System się
    > wysypał pod koniec procedury. W efekcie zamieszania zapomniałem
    > przetestować karty, ale skoro i tak muszę tam jeszcze raz przyjść zrobię
    > to wtedy.

    proponuje wyrobic jednak 2 karty osobne przyda sie do platnosci w necie
    zawsze to bezpieczniej i nawet na codzien czasem sie przydaje

  • 12. Data: 2008-01-16 17:47:22
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    max pisze:
    [...]
    > proponuje wyrobic jednak 2 karty osobne przyda sie do platnosci w necie
    > zawsze to bezpieczniej i nawet na codzien czasem sie przydaje

    Właśnie ze względów bezpieczeństwa chce żeby karta była tylko do konta
    gotówkowego. Oszczędności na koncie z 5,5% bez dostępu przez kartę a
    konto gotówkowe normalnie puste do darmowych przelewów. Karta tak na
    wszelki wypadek jeśli bym nagle potrzebował wypłacić gotówkę.

    Sebastian

  • 13. Data: 2008-01-16 18:38:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Sebastian" fmlgbs$1gl$...@n...news.tpi.pl

> [...]
    > konto gotówkowe normalnie puste do darmowych przelewów. Karta tak na
    > wszelki wypadek jeśli bym nagle potrzebował wypłacić gotówkę.

    W nocy sobie nie przelejesz z oszczędzającego na gotówkowe, a w dzień możesz pobrać z
    banku.

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com

    polecam stronę --> http://www.virustotal.com/pl/

  • 14. Data: 2008-01-16 19:43:05
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > "Sebastian" fmlgbs$1gl$...@n...news.tpi.pl

    > W nocy sobie nie przelejesz z oszczędzającego na gotówkowe, a w dzień możesz pobrać
    z banku.

    Co? Myślałem, że przelewy wewnętrzne są w czasie rzeczywistym całą dobę.
    Porażka.
    To konto na nadwyżki, mam jeszcze inne możliwości dostępu do gotówki, a
    chciałbym żeby oszczędności były maksymalnie bezpieczne.
    A tak na marginesie, to nagła potrzeba pobrania gotówki w środku nocy
    zwykle się źle kończy :-)

    Sebastian

  • 15. Data: 2008-01-16 20:12:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Sebastian" fmlmqt$pse$...@a...news.tpi.pl

    pobrać z banku.

    > Co? Myślałem, że przelewy wewnętrzne są w czasie rzeczywistym całą dobę.

    Kiedyś tak chyba było. Teraz jest różnie, zazwyczaj źle.
    Przelewy ze swego na swoje wykonane w nocy po prostu wiszą.

    Natomiast karta bankomatowa jest chyba czynna stale.

    > Porażka.

    IMO w innych bankach jest jeszcze gorzej.

    > To konto na nadwyżki, mam jeszcze inne możliwości dostępu do gotówki,
    > a chciałbym żeby oszczędności były maksymalnie bezpieczne.

    I Twoim zdaniem w Polbanku sa maksymalnie bezpieczne?

    > A tak na marginesie, to nagła potrzeba pobrania gotówki w środku nocy
    > zwykle się źle kończy :-)

    Teraz nie jest źle, ale przed kilkoma laty można było objechać
    całe miasto (Białystok) w poszukiwaniu jakiegoś sprawnego bankomatu. :)

    Inna sprawa, że ja raczej nie lubię nosic przy sobie gotówki.

    --
    ____

  • 16. Data: 2008-01-17 11:46:09
    Temat: Re: Jak dlugo zaklada sie konto w Polbanku
    Od: "Przemyslaw Ciebla" <c...@W...onet.pl>

    > Tak: wplacasz w kasie 50zl, podchodzisz do bankomatu (oczywiscie jesli
    > jest w oddziale), wyplacasz 50zl.

    W ok. 200 z 270 bankomatów Polbanku znajduje się wpłatomat - można nawet
    10PLN wpłacić i wypłacić, bo bankomaty ładowane są na wszystkie nominały
    (poza 200PLN oczywiście). Księgowanie oczywiście w czasie rzeczywistym via
    ich rumuński Cortex :)

    --
    Przemek
    gg#3043602

  • 17. Data: 2008-01-17 13:16:03
    Od: "ls" <n...@s...pisac.pl>

    Uzytkownik Przemyslaw Ciebla napisal(a):
> [...]
    > nawet 10PLN wpłacić i wypłacić, bo bankomaty ładowane są na wszystkie
    > nominały (poza 200PLN oczywiście). Księgowanie oczywiście w czasie

    Wplatomat tez przetestowany :)
    I jest znacznie szybszy od pana w kasie, no i czynny 24h.
    --
    pozdr.
    ls

  • 18. Data: 2008-01-17 16:09:21
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 17 Jan 2008 14:16:03 +0100, ls napisał(a):

    > Wplatomat tez przetestowany :)
    > I jest znacznie szybszy od pana w kasie, no i czynny 24h.

    No i jeszcze nie słyszałem żeby się komuś wpłatomat zaciął przy
    wpłacaniu, jak to często bywa w m*bankach - ciekawe kto pierwszy
    przetestuje i zda relację ;)

    Xenocide

  • 19. Data: 2008-01-17 18:10:17
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:

    > No i jeszcze nie słyszałem żeby się komuś wpłatomat zaciął przy
    > wpłacaniu, jak to często bywa w m*bankach - ciekawe kto pierwszy
    > przetestuje i zda relację ;)

    Ja niedawno testowalem wplatomat Nordei. Nigdy nie uzywalem tego
    wynalazku, wiec nie wiem jak jest w m*bankach i polbanku, ale ten mi sie
    podobal.

    Kase mozna podzielic na porcje, tj wkladam 5 stowek, wyswietla mi 500
    zeta i pyta czy dokladam, to ja mu nastepne piec stowek, sprawdzam czy
    doliczyl do tysiaca i dokladam dalej.

    Obawialem sie, ze jedna transakcja to jeden "wklad", a pozniej znowu
    karta, wybor operacji itede. Mile zaskoczenie.

    Aha, policzyl $$$ dobrze, zaksiegowane na drugi dzien rano (wplacalem
    wieczorem). Jako uznanie karty bylo widoczne praktycznie od razu.

    Wwieslaw

  • 20. Data: 2008-01-17 19:15:02
    Od: "Przemyslaw Ciebla" <c...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja niedawno testowalem wplatomat Nordei. Nigdy nie uzywalem tego
    > wynalazku, wiec nie wiem jak jest w m*bankach i polbanku, ale ten mi sie
    > podobal.

    W Polbanku, Nordei, Eurobanku, Lukasie (prawie wszystkich), części ING i dwu
    testowych mBankach zainstalowany jest ten sam model modułu wpłat.

> [...]
    >
    > Aha, policzyl $$$ dobrze, zaksiegowane na drugi dzien rano (wplacalem
    > wieczorem). Jako uznanie karty bylo widoczne praktycznie od razu.

    W jednej transakcji sprzęt może pobrać 50 szt. banknotów. Złe rozpoznanie
    nominału nie wchodzi w rachubę - wpłatomat bada kilkanaście
    charakterystycznych sygnatur wg specyfikacji NBP, brak choćby jednej to
    zwrot banknotu/ów klientowi.
    A czas księgowania faktycznie zależy od banku, choć przeważnie to od 5 min
    do kilku godzin w przypadku transakcji poza godz. 8-20 (poza Lukasem - tu
    księgowania są podczas rozliczeń urządzenia pod koniec dnia).

    Przepraszam, że troszkę OT, ale chętnie poczytałbym o doświadczeniach
    Szanownych Kolegów Grupowiczów z wpłatomatami i bankomatami. Zboczenie
    zawodowe ;)

    --
    Przemek
    gg#3043602