  • 21. Data: 2005-05-06 10:25:28
    Temat: Re: Jak kradnie MULTIBANK!!!
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    kam napisał(a):
    > wizardx12 napisał(a):
    >
    >> >> Tak. Art.54 ust.1 Prawo Bankowe.
    >> > 52 raczej...
    >> Starą masz ustawę.
    >

    > ja?

    Masz rację. Ja miałem starą. Powinien być Art. 52.

  • 22. Data: 2005-05-06 10:30:58
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Niebede polemizowal bo maz racje to moj bład , ale czy z racji tego błedu
    > moga sobie teraz wyłudzic cosik?

    IMHO tak

    > Wyobraz sobie , w sklapie 3 lata temu
    > chciales kupic gume Mamba ale nagle cofneles reke i nie dales kasy ale
    > gumy tez nie wzioles. Teraz spotyka cie niedoszly sprzedawca i chce od
    > ciebie 100 zł co robisz?

    Kiepski przykład.
    Przed trzema laty zamówiłeś drogą elektroniczną usługę, której do tej pory
    nie odebrałeś. Teraz spotyka cię usługodawca i chce od ciebie 100 zł.

    KC
    Art. 60. Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby
    dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się
    tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez
    ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli).
    Art. 61. § 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest
    złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z
    jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło
    jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej.
    § 2. Oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej jest złożone innej
    osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w
    taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego treścią.
    Art. 65. § 1. Oświadczenie woli należy tak tłumaczyć, jak tego wymagają ze
    względu na okoliczności, w których złożone zostało, zasady współżycia
    społecznego oraz ustalone zwyczaje.
    § 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel
    umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu.

    Nieco zbaczając, ale odnosząc się do innych wypowiedzi.
    Ustawa Prawo Bankowe
    Art. 53.
    1. Bank może wydać posiadaczowi rachunku oszczędnościowego oraz posiadaczowi
    rachunku terminowej lokaty oszczędnościowej imienną książeczkę
    oszczędnościową lub inny imienny dokument potwierdzający zawarcie umowy.
    W nazwie dokumentu należy użyć w odpowiednim przypadku wyrazu
    "oszczędnościowy".

    Taki dokument chyba dostałeś?

  • 23. Data: 2005-05-06 16:14:37
    Od: "Duddus" <Z...@p...formularza.allegro.pl>

    Sugerujesz, że jeśli wypełnię wniosek internetowy o otwarcie konta na dane
    mojego nielubianego sąsiada i on też oleje żądanie zapłaty 100 zł , to trafi
    za to do BIK-u?

    Oczywiście przykład czysto teoretyczny, bo swoich sąsiadów bardzo lubię, ale
    moge wyobrazić sobie taką sytuację. I co wtedy się dzieje? Ktoś podał czyjeś
    dane ( łącznie z np. peselem, bo znów tak trudno zdobyć nie jest takich
    danych) i ta osoba ma się teraz tłumaczyć?

    Pozdrawiam
    Duddus

  • 24. Data: 2005-05-06 16:39:32
    Od: "T" <t...@r...pl>

    Z regulaminu Multibanku
    II. Otwarcie MultiKonta
    §7. Dla otwarcia MultiKonta niezbędne jest:
    1) złożenie dyspozycji otwarcia MultiKonta,
    2) zawarcie Umowy z MultiBankiem.
    Zatem umowa jest niezbedna do otwarcia konta,
    bez niej wiec ani konta, ani tym bardziej oplaty za nieistniejace konto byc nie
    powinno.

  • 25. Data: 2005-05-06 16:51:28
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    T napisał(a):
> [...]
    > Zatem umowa jest niezbedna do otwarcia konta,
    > bez niej wiec ani konta, ani tym bardziej oplaty za nieistniejace konto byc nie

    to jeszcze wykaż, że zawarcie umowy = podpisanie umowy ;)

    KG

  • 26. Data: 2005-05-06 17:12:56
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    T wrote:
> [...]
    > Zatem umowa jest niezbedna do otwarcia konta,
    > bez niej wiec ani konta, ani tym bardziej oplaty za nieistniejace konto byc nie

    Oni jakos dziwnie to robią. Konto technicznie jest zakładane po wysłaniu
    wniosku. Po podpisaniu umowy odblokowują dostęp.

    pozdrawiam
    Ralf

  • 27. Data: 2005-05-06 17:25:22
    Od: "Aclatras" <a...@o...pl>

    > "Alcatras" <a...@o...pl> wrote in message
    >
    > Tak myślą - każdy pracownik tam zapewne zna Cię doskonale! Powiem więcej -
    > to jest SPISEK. Uważaj! ONI czyhają na Twoje P I E N I Ą D Z E .......
    >
    > pzdr
    > topjes

    daj se lodu kolego , dowiodłem czego chciałem Multizłodzieje chca wyludzic
    odemnie kase , a jak masz jakies osobiste urazy do mioch pieniedzy to wejdz
    sobie na palme i zjedz banana

  • 28. Data: 2005-05-06 17:27:19
    Od: a...@o...pl

    > to jeszcze wykaż, że zawarcie umowy = podpisanie umowy ;)

    kto ma to wykazac? Multibank?

  • 29. Data: 2005-05-06 21:19:04
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 06 May 2005 10:29:00 +0200, Zbyszek Tuźnik
    <d...@b...pl> wrote:

    >A tak czysto teoretycznie... pytam bo oczywiście z lenistwa nie chce mi
    >się sprawdzać... Jest gdzieś napisane, że umowa o prowadzenie rachunku
    >bankowego musi być zawarta na piśmie pod rygorem nieważności?

    W kodeksie cywilnym
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 30. Data: 2005-05-06 21:34:18