  • 41. Data: 2012-09-27 22:01:25
    Temat: Re: Jak liczyć osobiste finanse?
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <a...@g...c
    om>
    blackue <b...@g...com> wrote:

    > to już nie do mnie pytanie, wiem że można przerzucać między windą i
    > linuxem, on chyba zapisuje dane jako txt.

    Konkretnie jako gzipowany XML.

    Spodziewam się, że przynajmniej przy zachowaniu zgodności wersji
    programów między systemami, nie będzie problemu ze współdzieleniem
    danych. Widzę, że nawet zakłada jakiś plik blokady (lock) przy
    otwarciu "bazy", więc może jest także zabezpieczony przed jej
    równoległym, wielokrotnym otwarciem.

    --
    Jacek Politowski

  • 42. Data: 2012-09-28 01:04:02
    Temat: Re: Jak liczyć osobiste finanse? - gdzie tkwi problem...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamil Jońca wrote:
    > witek <w...@g...pl.invalid> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Do zamkniętego 3 lata temu konta? Którym teraz się US zainteresował :)?

    a rozumiem, chcesz w biezacym bilansie uwzglednic kare naliczoną przez US.

  • 43. Data: 2012-09-28 06:06:27
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > a rozumiem, chcesz w biezacym bilansie uwzglednic kare naliczoną przez US.

    Nie. Chcę Ci powiedzieć, że "podgląd transakcji w systemie bankowym" to
    nie jest rzecz dana na wieczność.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 44. Data: 2012-09-28 06:34:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamil Jońca wrote:

    > Nie. Chcę Ci powiedzieć, że "podgląd transakcji w systemie bankowym" to
    > nie jest rzecz dana na wieczność.

    Mowa byla o wklepywaniu transakcji na bieżąco.
    Raczej nie uzywasz do biezacych zakupow karty zamknietej 3 lata wczesniej.
    Po za tym po kiego grzyba mialbym przeklepywac wszystkie transakcje
    jeszcze raz, skoro juz je raz mam. Na wyciagu.

    A stare wyciagi to sie trzyma albo papierowe albo pdfy.

  • 45. Data: 2012-09-28 06:48:44
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > jeszcze raz, skoro juz je raz mam. Na wyciagu.
    >

    > A stare wyciagi to sie trzyma albo papierowe albo pdfy.

    O ile wyciąg jest kompletny, na wyciągach (przynajmniej w citi,
    m*bankach, nie pamiętam jak w mille) nie ma informacji kiedy transakcja
    sie rozliczyła.
    KJ

    1st graffitiist: QUESTION AUTHORITY!

    2nd graffitiist: Why?

  • 46. Data: 2012-09-28 07:14:37
    Temat: Re: Jak liczyć osobiste finanse? (GNU Cash)
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-27 22:01, Jacek Politowski pisze:
> [...]
    > danych. Widzę, że nawet zakłada jakiś plik blokady (lock) przy
    > otwarciu "bazy", więc może jest także zabezpieczony przed jej

    Dopiero zaczynam czytać guide'a, ale doczytałem, że może też trzymać
    dane na serwerze MySQL, niekoniecznie na localhost. Więc byłoby
    prześwietnie. "Wystawię" sobie do świata bazę na jakimś (swoim) serwerze
    i będę się z nią łączył skąd chcę... Zobaczymy i napiszemy.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 47. Data: 2012-09-28 07:43:39
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <5065323c$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:

    > Dopiero zaczynam czytać guide'a, ale doczytałem, że może też trzymać
    > dane na serwerze MySQL,

    A faktycznie, jest coś takiego od jakiegoś czasu.
    Nie wiem tylko na ile dojrzała jest to opcja, ale w sumie chyba miała
    już chwilę na ustabilizowanie.

    --
    Jacek Politowski

  • 48. Data: 2012-09-28 09:49:50
    Od: disnej <d...@g...com>

    Wystawisz światu bazę danych z Twoimi dochodami/oszczędnościami, bez VPNa, na
    publicznym IP będziesz miał kilkadziesiąt ataków dziennie...

  • 49. Data: 2012-09-28 10:44:29
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-28 09:49, disnej pisze:
    > Wystawisz światu bazę danych z Twoimi dochodami/oszczędnościami, bez VPNa, na
    publicznym IP będziesz miał kilkadziesiąt ataków dziennie...

    No wiem... ten serwer już istnieje, od chyba 8 lat i ma się dobrze. Po
    ssh mam 3 ataki na minutę :) Skrypt co-minutę blokuje takie IP i póki-co
    daję radę...
    Może dam radę, bez vpn-a...
    Ale dzięki za ostrzeżenie, doczytam. Może zrobię vpn-a...

    Na razie też wychodzi, że te dane w formacie XML można sobie trzymać na
    ubuntuOne czy innym dropboxie, co prawda chyba niezaszyfrowane. Przyjrzę
    się jeszcze temu, bo może się da zaszyfrować.

    Tak kombinuję - nieduży wolumin truecrypta na dropboxie - będzie OK?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 50. Data: 2012-09-28 11:06:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-28, SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:

    [...]

    > Tak kombinuję - nieduży wolumin truecrypta na dropboxie - będzie OK?

    IMHO tak, sam tak sobie szyfruję dane na Google Drive.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl