  • 31. Data: 2012-09-26 15:59:25
    Temat: Re: Jak liczyć osobiste finanse? - gdzie tkwi problem...
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > biorę z bankomatu 5 stów. Należałoby zaksięgować "rozchód", choć nie wiadomo
    > na co.

    Mam takie konto "mój portfel" i tam wrzucam kasę z bankomatu. A potem na bieżąco
    wpisują na co ją wydałem. Z "mojego portfela".
    Co mi dała analiza? Lepszą prognozę kosztów i wydatków. Kiedy brałem kredyt
    hipoteczny sprawdziłem, na jaki mnie stac i na czym ewentualnie mogę
    zaoszczędzić. Podobnie przy wyjeździe na wakacje. Mogę sprawdzić na jaki mnie
    stać w danym roku.
    Podejście "widze ile mi zostaje" nie działa w przypadku korzsytania z wielu
    kont, kart kredytowych i innych tego typu narzędzi.

    pozdrawiam,

    MichalL

  • 32. Data: 2012-09-26 17:41:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MichalL wrote:
    > Podejście "widze ile mi zostaje" nie działa w przypadku korzsytania z
    > wielu kont, kart kredytowych i innych tego typu narzędzi.

    Bo?

  • 33. Data: 2012-09-26 22:05:16
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Bo w jakiej perspektywnie to ma sens? Roku?
    Kiedy widzę ile mi zostaje, przed czy po spłacie karty kredytowej? A właściwie
    to po spłacie której z nich?

    MichalL

  • 34. Data: 2012-09-27 06:43:17
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2012-09-26 22:05, MichalL napisał(a):
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Bo w jakiej perspektywnie to ma sens? Roku?
    > Kiedy widzę ile mi zostaje, przed czy po spłacie karty kredytowej? A właściwie to
    po spłacie której z nich?

    To podejście zawsze działa.

    Wydatki kartami kredytowymi, czyli z odroczoną płatnością warto "księgować" w
    momencie
    wydawania plastikowych pieniędzy - wtedy spłata karty nie jest żadnym problemem, mimo
    odroczenia i nie jest istotne "przed czy po spłacie" - płacisz kartą - wydajesz
    pieniądze,
    prawdziwe, nie plastikowe! No chyba, że nie spłacasz kart w GP...

  • 35. Data: 2012-09-27 07:47:09
    Temat: Re: Jak liczyć osobiste finanse?
    Od: blackue <b...@g...com>

    > Jak sobie z tym radzicie?

    Ja się polubiłem z gnucashem http://gnucash.org/ z prostego względu, że pracuje na
    linuksie i to tam działa (pod win też). Wcześniej używałem arkusz kalkulacyjny, ale
    się męczyłem, to jest narzędzie stworzone do tego.

    Program służy do wielokontowości, usług maklerskich, obligacji SP korp., fundusze
    inw. ma możliowść, walut.

    Bardziej używam go do zarządzania majątkiem, wiem co gdzie i ile mam, niż do analizy
    wydatków, bo nie lubię zbierać paragonów. Chyba, że są to wydatki rejestrowane tj.
    przelew, płatność kartą.

    Jak ja osobiście to robię:
    -nie analizuje wydatków gotówkowych, tj. mam konto cash i wypłacam gotówkę, pod
    koniec miesiąca patrzę ile mi zostało i tak klasyfikuję wydatki jako ,,nieznane''.

    -ze względu na mnogość kont jakie mam wraz z subkontami, już za każdym razem
    otwierania nowego rachunku każde subkonto mam podpisane, (np. oszczędności 1, 2, 3,
    samochód, ...,) definiuje przelewy wewnętrzne lub jak je wykonuję to w tytule robię
    jasną formułę:
    wew ror-ko2, wew ko1-ror, eb-mb
    dzięki temu nie muszę bawić się w numery kont bankowych

    -program obsługuje również kk, więc wiadomo jakie jest saldo zadłużenia (jeśli się je
    wpisze;)

    -aktualizuje dane 1-2razy w miesiącu

    -odsetki z ko z kapitalizacją dzienną sumuję, nie robię oczywiście 30
    wpisów/miesiąc/konto ;]

  • 36. Data: 2012-09-27 08:05:03
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-27 07:47, blackue pisze:

    Wielkie dzięki! Piszesz tak, jakby to moje drugie "ja" pisało... Myślę,
    że właśnie mamy zbliżone nastawienie i oczekiwania.
    Biorę się więc za GC.
    ... a powiedz jeszcze, czy ono jakoś potrafi współpracować z zewnętrznym
    plikiem danych?

    Tzn o-co-mnie biega... :
    Pracuję przy kilku różnych komputerach, zazwyczaj na Windzie, ale nie
    tylko. Moja stara - tylko na linuksie. Chciałbym, aby z każdego
    komputera móc mieć dostęp do jednego egzemplarza pliku danych,
    trzymanego oczywiście na jakimś ubuntu1 albo-co, oczywiście
    zaszyfrowanego...

    Da się?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 37. Data: 2012-09-27 20:04:12
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > wydajesz pieniądze,
    > prawdziwe, nie plastikowe! No chyba, że nie spłacasz kart w GP...

    Księguję wydatki na bieżąco, ale program daje mi informację o płynności - ile
    musze mieć na koncie w danym dniu, żeby wystarczyło na spłatę kraty? To płatność
    przyszła i ta informacja się przydaje.

    MichalL

  • 38. Data: 2012-09-27 20:09:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TrzyLinie wrote:

> [...]
    > wydajesz pieniądze,
    > prawdziwe, nie plastikowe! No chyba, że nie spłacasz kart w GP...

    ale po co ksiegowac po raz drugi to samo ?
    Nie masz podgladu transakcji w systemie bankowym?

  • 39. Data: 2012-09-27 20:50:28
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    [...]
    > ale po co ksiegowac po raz drugi to samo ?
    > Nie masz podgladu transakcji w systemie bankowym?

    Do zamkniętego 3 lata temu konta? Którym teraz się US zainteresował :)?

    KJ

    Ten tekst powstał w nadziei, ze bedzie komuś przydatny, jednak autor nie
    bierze odpowiedzialnosci za skutki wynikłe z jego przeczytania.

  • 40. Data: 2012-09-27 21:27:10
    Od: blackue <b...@g...com>

> [...]
    >
    > Biorę się więc za GC.
    >
    > ... a powiedz jeszcze, czy ono jakoś potrafi współpracować z zewnętrznym

    coś tam widziałem że może importować, ale się nie bawiłem

> [...]
    >
    > komputera móc mieć dostęp do jednego egzemplarza pliku danych,
    >
    > trzymanego oczywiście na jakimś ubuntu1 albo-co, oczywiście

    to już nie do mnie pytanie, wiem że można przerzucać między windą i linuxem, on chyba
    zapisuje dane jako txt.

    gnucash to jest jak KPiR, podwójna księgowość, nic sie nie bierze z powietrza.

    na stronie ma opis:
    Double-Entry Accounting
    Stock/Bond/Mutual Fund Accounts
    Small-Business Accounting
    Reports, Graphs
    QIF/OFX/HBCI Import, Transaction Matching
    Scheduled Transactions
    Financial Calculations

    Mi odpowiada.