  • 51. Data: 2012-09-28 12:59:38
    Temat: Re: Jak liczyć osobiste finanse? - gdzie tkwi problem...
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2012-09-27 20:09, witek napisał(a):
    > ale po co ksiegowac po raz drugi to samo ?
    > Nie masz podgladu transakcji w systemie bankowym?

    Mam, taki KB na przykład ma historię tylko z sześciu ostatnich miesięcy.
    Poza tym dwadzieścia osiem kont, dla trzech osób, w ośmiu bankach...

  • 52. Data: 2012-09-28 13:01:18
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2012-09-27 20:09, witek napisał(a):
    > ale po co ksiegowac po raz drugi to samo ?
    > Nie masz podgladu transakcji w systemie bankowym?

    Przy dwudziestu sześciu kontach dla trzech osób, w ośmiu bankach? Taki KB na przykład
    ma historię tylko z sześciu miesięcy.

  • 53. Data: 2012-09-28 20:38:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TrzyLinie wrote:

    > Mam, taki KB na przykład ma historię tylko z sześciu ostatnich miesięcy.
    > Poza tym dwadzieścia osiem kont, dla trzech osób, w ośmiu bankach...

    ale to my byc argument do czego? na tak czy na nie?

    Bo ja dalej nie widze sensu kolejnej rozpiski poszczegolnych transakcji.

  • 54. Data: 2012-09-28 20:39:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TrzyLinie wrote:
    > Poza tym dwadzieścia osiem kont, dla trzech osób, w ośmiu bankach...

    po co?

  • 55. Data: 2012-09-28 22:01:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:

    > O ile wyciąg jest kompletny, na wyciągach (przynajmniej w citi,
    > m*bankach, nie pamiętam jak w mille) nie ma informacji kiedy transakcja
    > sie rozliczyła.

    W mBanku jest chyba data księgowania?
    Inna sprawa że nie jestem pewien do czego to jest w tym kontekście
    potrzebne. Ponadto, jeśli chodzi o karty, to mBank jako "datę waluty"
    przyjmuje chyba datę transakcji? Mogą z tego wychodzić ciekawe rzeczy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 56. Data: 2012-09-28 22:08:49
    Temat: Re: Jak liczyć osobiste finanse?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    blackue <b...@g...com> writes:

    > gnucash to jest jak KPiR, podwójna księgowość, nic sie nie bierze z powietrza.

    KPiR to nie jest żadna "podwójna księgowość", tylko proste liczenie
    przychodów i kosztów bez żadnych kont itd.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2012-09-28 22:13:59
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > W mBanku jest chyba data księgowania?
    W pdf-ach do KK nie ma.

    > Inna sprawa że nie jestem pewien do czego to jest w tym kontekście
    > potrzebne. Ponadto, jeśli chodzi o karty, to mBank jako "datę waluty"

    Nie wiem czy akurat w mbanku: jakieś zwolnienia od opłat często zależą od tego
    czy *zaksiegowano* ileś transakcji czy na jakąś kwotę.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    GNU is Not Unix

  • 58. Data: 2012-09-29 08:27:19
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2012-09-28 20:38, witek napisał(a):

    > ale to my byc argument do czego? na tak czy na nie?

    Na tak - powstaje miejsce, gdzie jest wszystko i miejsce to nie jest zależne od
    banków, ich zasad, terminów przechowywania informacji, formatów, widzimisiów itd.

    > Bo ja dalej nie widze sensu kolejnej rozpiski poszczegolnych transakcji.

    Też nie widziałem, dopóki nie chciałem powrócić do historycznych operacji.

  • 59. Data: 2012-09-29 08:29:08
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2012-09-28 20:39, witek napisał(a):

    > po co?

    A się zbierają: tu premijka, tam lokatka, tu za paliwko, tu za spożywcze,
    tu rachuneczek oszczędnościowy, tu KK itd.

  • 60. Data: 2012-09-29 18:22:09
    Od: blackue <b...@g...com>

    > KPiR to nie jest żadna "podwójna księgowość", tylko proste liczenie
    >
    > przychodów i kosztów bez żadnych kont itd.

    dziękuję za korektę i zwrócenie uwagi :)

    pozdrawiam