  • 11. Data: 2011-09-26 15:53:07
    Temat: Re: Jak myslicie czy euro znowu wroci do kursu 4 lub mniej?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Bez znaczenia. Nie jest wazna ilosc kapitalu, tylko to, by trafnie
    > przewidziec "do ilu podskoczy". Jesli NBP przewiduje skok do np. 6 zl,
    > to zaczyna interwencje w tych okolicach, a nie np. przy 4.50 zl itd.

    Więc zainterweniuj jednym centem. ;)

    -=-

    Niby masz rację. Ja zaraz zainterweniuję w sprawie zachodu Słońca.
    Rzucę (klątwę lub coś innego?) centem i Słońce potulnie schowa się
    za horyzontem. Gwarantuję Ci powodzenie mojej misji -- w ciągu co
    najwyżej paru godzin (przynajmniej w Polsce) zobaczysz (o ile
    zechcesz) efekt!!! Słońce zajdzie... Starczył jeden cent (energii,
    władzy czy klątwy bądź zaklęcia) ale rzucony w odpowiedniej chwili. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2011-09-26 16:24:58
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > "Jarek Andrzejewski" 9...@4...com

    > Interwencja taka ma zapobiec spekulacjom -- ale przeciwko uzbrojonemu
    > wojsku nie można rzucić garstki dzieciaków. Tak i tutaj -- jeśli ,,te

    (Disclaimer: piszę to pomimo znaczącej dawki rudej wody na myszach
    pędzonej, więc uprzejmie dopraszam się pobłażliwości).

    Banki centralne zachowują się gorzej od motłochu, od stada leszczy.
    Jeśli już "interweniują", to robią to w stylu gromady ćwoków. Wszak
    chodzi o to, by przetransferować grube ciężarówki banknotów do
    zaprzyjaźnionych kolesiów. Więc obowiązuje prosta zasada - jeśli banki
    centralne coś sprzedają, to ty kupuj i v-v. :)
    ... bo to jest właśnie ten czas na ten ruch.

    ... co prawda to "nie ta grupa", ale przytoczę dowcip, dla rozluźnienia:

    Jechał nowy ruski Meśkiem 600-tą (to stary kawał, sprzed niemal 20 lat).
    Na skrzyżowaniu wjechał mu w dupę Kamaz. Nowy ruski wyskakuje i napada
    na kierowcę Kamaza w stylu "ty wiesz ile to auto kosztuje? ile będzie
    kosztowała naprawa???".
    - no ile... ?
    - a pewnie ze 3 tys. baksów!
    - dobra, no to dam ci pięć. Będzie ok?
    - no to dawaj...
    Sprawca idzie za Kamaza, odciąga plandekę, a tam cały Kamaz wyładowany
    $. Bierze pięć paczek i daje poszkodowanemu. Pyta - Teraz w porządku?
    - Tak, w porządku. Ty, a kto ty jesteś?
    - no - ja nowy ruski. A ty kto?
    - no... ja nie wiem...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 13. Data: 2011-09-26 17:35:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Maruda <m...@n...com> writes:

> [...]
    > centralne coś sprzedają, to ty kupuj i v-v. :)
    > ... bo to jest właśnie ten czas na ten ruch.

    Taaak, jasne. Np. w czasie tej ostatniej interwencji, euro po 4.50 zl.
    Na to wlasnie banki centralne licza.

    W tym przypadku sprawa jest prosta, NBP ma mocna motywacje do obrony
    zlotowki przed spadkiem powyzej 4.5 zl/euro, wiec wszyscy wiedza ze euro
    samo wyzej nie podskoczy (jesli wczesniej tego nie wiedzieli). Jesli
    ktos nie zamierza wykonac silnego ataku na zlotowke, to slabe ataki moze
    sobie darowac, bo tylko do nich bez sensu doplaci. W przypadku silnego
    ataku NBP przypuszczalnie nie bedzie dlugo bronil zlotowki (zapewne
    przestanie zanim mialby do tego doplacac), taki atak musialby miec sens
    glebszy niz tylko malo prawdopodobny spekulacyjny zysk.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2011-09-27 07:58:11
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 26 Sep 2011 16:55:06 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Tak czy owak kursy walut sie zmienia. Zarobi ten, kto sprzedal lub kupil
    >po lepszym kursie niz pozniejszy (w uproszczeniu, wlaczajac takze
    >"instrumenty pochodne"). Straci ten, kto dokonal transakcji po gorszym
    >kursie (typowo mniejsi uczestnicy rynku).

    no to drążę dalej: w jaki sposób spekulant ma przewidzieć przyszły
    kurs, jeśli wie, że bank-emitent nie zareaguje na zmiany kursu?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 15. Data: 2011-09-27 09:36:12
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 27.09.2011 09:58, Jarek Andrzejewski wrote:

    > no to drążę dalej: w jaki sposób spekulant ma przewidzieć przyszły
    > kurs, jeśli wie, że bank-emitent nie zareaguje na zmiany kursu?

    A w jaki sposob spekulant przewiduje kurs na gieldzie? Przeciez tam
    bank-emitent nie interweniuje.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 16. Data: 2011-09-27 09:51:31
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 27 Sep 2011 09:58:11 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > no to drążę dalej: w jaki sposób spekulant ma przewidzieć przyszły kurs,
    > jeśli wie, że bank-emitent nie zareaguje na zmiany kursu?

    Aktualnie spekulanci tfu znaczy instytucje finansowe nie przewidują
    przyszłego kursu, ponieważ one go kształtują ;)

    --
    xbartx

  • 17. Data: 2011-09-27 11:17:39
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 27 Sep 2011 11:36:12 +0200, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    >A w jaki sposob spekulant przewiduje kurs na gieldzie? Przeciez tam
    >bank-emitent nie interweniuje.

    Ale w takim przypadku stracić może co najwyżej inny spekulant (jeśli
    sprzeda tanio). Gdy interweniuje bank centralny tracą obywatele.
    Poza tym: czy destabilizacja kursu jakiejś spółki (czy indeksu) musi
    spowodować koniecznie przewidywalną reakcję posiadaczy waloru?
    A przewidywalna reakcja banku centralnego to coś zupełnie innego.

    Jeszcze raz poproszę: podaj przepis, jaki gwarantuje spekulantowi zysk
    w przypadku "ataku" na walutę, jeśli emitent nie zareaguje.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 18. Data: 2011-09-27 11:28:19
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 27.09.2011 13:17, Jarek Andrzejewski wrote:

    > Ale w takim przypadku stracić może co najwyżej inny spekulant (jeśli
    > sprzeda tanio). Gdy interweniuje bank centralny tracą obywatele.

    Dlaczego traca? Po znajdzie sie rownie wiele powodow, ze jednak zyskuja.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 19. Data: 2011-09-27 11:31:53
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 27 Sep 2011 13:28:19 +0200, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    >Dlaczego traca? Po znajdzie sie rownie wiele powodow, ze jednak zyskuja.

    Tracą rezerwy walutowe.
    A Soros w "walce" z Bankiem Anglii dał temu ostatniemu - i
    Brytyjczykiom - zarobić parę mld funtów czy ich tej kwoty pozbawił?

  • 20. Data: 2011-09-27 11:37:57
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 27.09.2011 13:31, Jarek Andrzejewski wrote:

    > Tracą rezerwy walutowe.

    Obywatele? Czy moge gdzies zarzadac wyplaty "mojej czesci" rezerw
    walutowych?

    Jak na razie kurs USD/EUR jest nizszy niz ten, po ktorej NBP sprzedal
    jakas czesc rezerw, wiec o stracie za bardzo nie mozna mowic. Ale
    zobaczymy, jak bedzie.

    > A Soros w "walce" z Bankiem Anglii dał temu ostatniemu - i
    > Brytyjczykiom - zarobić parę mld funtów czy ich tej kwoty pozbawił?

    A to troche osobna sprawa - Bank Anglii postanowil sie bronic za wszelka
    cene.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org