  • 1. Data: 2007-01-17 11:49:34
    Temat: Jak nie płacić podatku przy konwersji jednostek?
    Od: "Lukasz Kowalczyk" <l...@g...com>

    Byłem ostatnio w Expanderze, aby dowiedzieć się, jakie mam
    możliwości zainwestowania pieniędzy przy ich pomocy. Jedyne, co mi
    zaoferowano (mimo prób skierowania rozmowy na temat zwyczajnego
    kupienia jednostek funduszy inwestycyjnych) to ubezpieczenie z
    funduszami w Aegon, gdzie jest duża opłata za wejście, duża za
    wyjście i w ogóle wydaje mi się to zyskowne wyłącznie dla Aegon i
    Expandera. Jak ktoś próbuje mnie tak nachalnie do czegoś przekonać,
    od razu ustawiam się na bakier :-)

    Jedyną zaletą wykupienia ubezpieczenia w Aegon (lub Skandii) jest
    brak podatku 19 proc. przy konwersji jednostek funduszy.

    Co jednak, jeżeli chciałbym te pieniądze zainwestować w fundusze
    samodzielnie, np. przez SFI w mBanku lub nawet bezpośrednio w punktach
    sprzedaży? Jak mogę uchronić się przed podatkiem od konwersji
    jednostek? Czy są oferty nie wymagające ode mnie wiązania się z
    jedną firmą na co najmniej 8 lat?

  • 2. Data: 2007-01-17 11:51:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 03:49:34 -0800, Lukasz Kowalczyk napisał(a):

> [...]
    > sprzedaży? Jak mogę uchronić się przed podatkiem od konwersji
    > jednostek? Czy są oferty nie wymagające ode mnie wiązania się z

    fundusze parasolowe

  • 3. Data: 2007-01-17 12:00:16
    Od: "Anna" <a...@r...pl>

    nie ma takiej mozliwosci wszedzie zapłacisz belke jedynie takie rozwiazania
    jak proponuje aegon czy skandia przesuwaja to w czasie i nie placisz za
    konwersje ..wszedzie masz opłaty akurat w tych programach sa widoczne dla
    klienta a to chyba dobrze niz pakowac sie w cos i nie wiedziec ile z ciebie
    sciągają i mozna na tym zarobic to kwestia doradcy jak sie tobą opiekuje
    wtedy zarabiasz i czujesz sie bardziej bezpieczne a opłaty zalezne sa od
    kwoty i nie wszystkie programy maja az tak duze oplaty moze rozmawialaes ze
    złym doradcą...

    ps.com...

  • 4. Data: 2007-01-17 12:19:48
    Od: "Lukasz Kowalczyk" <l...@g...com>

    Anna napisał(a):
> [...]
    > kwoty i nie wszystkie programy maja az tak duze oplaty moze rozmawialaes ze

    Sądzę, że opłaty są dla klienta widoczne wszędzie, w ten czy inny
    sposób; pozostaje kwestia ich porównania.

    Chętnie dowiedziałbym się, jakie fundusze parasolowe są tańsze
    niż to, co oferują Skandia lub Aegon i czy wszystkie są łączone z
    ubezpieczeniem na życie (co z pewnością podraża całą imprezę).

  • 5. Data: 2007-01-17 12:31:06
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Chętnie dowiedziałbym się, jakie fundusze parasolowe są tańsze
    > niż to, co oferują Skandia lub Aegon i czy wszystkie są łączone z
    > ubezpieczeniem na życie (co z pewnością podraża całą imprezę).

    na naszym rynku dzialaja juz f.parasolowe, chocby oferowane przez ING,
    nie wiem czy nadal jest promocja, ale jakis czas temu nie pobierali oni
    oplaty za nabycie jednostek, przy konwersji nie placilo sie podatku...
    byl on naliczany dopiero po umorzeniu jednostek

    ww fundusze nie sa powiazane z ubezpieczeniem

    poza tym f.parasolowe są dostępne w:

    Commercial Union
    BZ WBK AIB TFI - Lukas
    Millennium TFI
    PKO CS TFI

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2007-01-17 16:25:57
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 13:31:06 +0100, RobertS <r...@x...pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >byl on naliczany dopiero po umorzeniu jednostek
    >
    >ww fundusze nie sa powiazane z ubezpieczeniem

    Jeszcze Fortis, ale tu biednie i na razie są tylko 2 subfundusze:
    http://www.funduszefortis.pl/FortisFIO_PolitykaInwes
    tycyjna.html

  • 7. Data: 2007-01-17 17:40:26
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Anna" <a...@r...pl> wrote in message
> [...]
    > wtedy zarabiasz i czujesz sie bardziej bezpieczne a opłaty zalezne sa od
    > kwoty i nie wszystkie programy maja az tak duze oplaty moze rozmawialaes

    A od kiedy belkowe obejmuje ubezpieczenia? AFAIR produkty oferowane przez
    AEGON za grupowymi ubezpieczeniami na zycie.

    MK

  • 8. Data: 2007-01-17 20:25:20
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 18:40:26 +0100, "MK" <m...@i...pl> wklepał(-a):

    >A od kiedy belkowe obejmuje ubezpieczenia? AFAIR produkty oferowane przez
    >AEGON za grupowymi ubezpieczeniami na zycie.

    Zależy które ubezpieczenia. ZTCW jeśli jest to ubezpieczenie z funduszem (ale
    nie na dożycie, czyli nie ma gwarantowanej wartości sumy ubezpieczenia), to
    podatek jest pobierany przy zakończeniu umowy.

  • 9. Data: 2007-01-17 21:14:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > nie na dożycie, czyli nie ma gwarantowanej wartości sumy ubezpieczenia),
    > podatek jest pobierany przy zakończeniu umowy.

    Czyli brak zalet takiego produktu. No chyba, ze ktos sie obawia egzekucji,
    bo znaczna czesc takiego produktu jest wylaczona spod egzekucji.

    MK

  • 10. Data: 2007-01-17 21:43:14
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 22:14:16 +0100, "MK" <m...@i...pl> wklepał(-a):

    >Czyli brak zalet takiego produktu. No chyba, ze ktos sie obawia egzekucji,
    >bo znaczna czesc takiego produktu jest wylaczona spod egzekucji.

    To też zależy od kwoty inwestycji - jeśli ktoś ma np. w funduszu kilkadziesiąt
    tys. zł i np. 8000 zysku, to podatek przy konwersji zabierze mu ponad 1500 zł...
    W funduszu parasolowym czy polisie z funduszem te pieniądze nadal ma w swoim
    rejestrze. No ale za to polisy funduszowe mają mnóstwo opłat dodatkowych i to
    chyba najbardziej odstrasza klientów - nikt nie lubi tracić na starcie
    inwestycji. I jakoś nie widać tendencji ku zmianie tej sytuacji.