  • 11. Data: 2007-01-17 21:46:55
    Temat: Re: Jak nie płacić podatku przy konwersji jednostek?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    wniosek jest taki, ze najlepiej inwestowac w fundusze parasolowe...
    na szczescie jest ich coraz wiecej i kolejne TFI planuja wprowadzenie
    tej uslugi

    ciekawe czy i kiedy parasole pojawia sie w SFI mBanku i Multibanku

    pozdr.
    RobertS

  • 12. Data: 2007-01-18 14:58:47
    Od: "Lukasz Kowalczyk" <l...@g...com>

    > Jeszcze Fortis, ale tu biednie i na razie są tylko 2 subfundusze:
    > http://www.funduszefortis.pl/FortisFIO_PolitykaInwes
    tycyjna.html

    Jeżeli chodzi o poziom opłat, najlepiej wypada tu Fortis, bo przy
    założeniu korzystania z internetu prowizja zakupu jednostek wynosi 0,
    ale w ofercie są tylko dwa fundusze.
    W Lukasie każda konwersja z wyjątkiem pierwszej kosztuje 5 zł nie
    licząc opłat za zakup jednostek, w pozostałych funduszach nie ma
    takiej opłaty, za to opłaty manipulacyjne sięgają 5 procent (ING).
    Trochę to przykre zważywszy, że chciałem jednorazowo wpłacić
    większą sumę do funduszu np. obligacji lub stabilnego wzrostu i co
    miesiąc przenosić kilkaset złotych do funduszu akcji, ale nie jestem
    przekonany, czy ma to sens przy takich prowizjach, bo co zarobię w
    funduszu obligacji, stracę kilkakroć przenosząc pieniądze do
    funduszu akcyjnego :-)

    To może więcej sensu ma pozostanie przy SFI w mBanku i płacenie 19
    proc. od zysku przy każdej konwersji.

  • 13. Data: 2007-01-18 17:04:18
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > To może więcej sensu ma pozostanie przy SFI w mBanku i płacenie 19
    > proc. od zysku przy każdej konwersji.

    cos za cos, albo parasolowe z prowizja za nabycie jednostek albo SFI i
    podatek przy kazdej konwersji...

    tak pozostanie, az parasolowe nie beda dostepne bez oplat za nabycie,
    szkoda ze nie ma ich w SFI

  • 14. Data: 2007-01-18 21:22:20
    Od: "emes" <e...@w...pl>

    tak czy siak zaplacisz belke jak nie podczas konwersji to po wyjsciu z
    funda,
    prawie bez roznicy a w niektorych przypadakch lepiej na raty...

  • 15. Data: 2007-01-18 21:33:23
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    emes napisał(a):
    > tak czy siak zaplacisz belke jak nie podczas konwersji to po wyjsciu z
    > funda,
    jest zasadnicza roznica kiedy zaplaci sie belkowe: zdecydowanie lepiej
    przy umozeniu niz kazdorazowo przy konwersji

    > prawie bez roznicy a w niektorych przypadakch lepiej na raty...
    kiedy lepiej na raty?

  • 16. Data: 2007-01-18 21:52:24
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Jan 2007 22:33:23 +0100, RobertS <r...@x...pl>
    wklepał(-a):

    >kiedy lepiej na raty?

    Dla budżetu. :)

  • 17. Data: 2007-01-18 22:24:11
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 13:31:06 +0100, RobertS <r...@x...pl>
    wklepał(-a):

    >poza tym f.parasolowe są dostępne w:
    >
    >Commercial Union
    >BZ WBK AIB TFI - Lukas
    >Millennium TFI
    >PKO CS TFI

    Znalazłem jeszcze, że są w AIG.

  • 18. Data: 2007-01-19 07:49:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 18 Jan 2007 22:22:20 +0100, emes napisał(a):

    > tak czy siak zaplacisz belke jak nie podczas konwersji to po wyjsciu z
    > funda,
    > prawie bez roznicy a w niektorych przypadakch lepiej na raty...

    Nie do końca tak. Zdaje się, że wszyscy inwestorzy w Polsce zapomnieli
    już o istnieniu takiego pojęcia jak "chwilowa strata".

  • 19. Data: 2007-01-19 08:05:59
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Nie do końca tak. Zdaje się, że wszyscy inwestorzy w Polsce zapomnieli
    > już o istnieniu takiego pojęcia jak "chwilowa strata".

    a co to takiego?
    strata jest albo jej nie ma

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2007-01-19 08:16:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 19 Jan 2007 09:05:59 +0100, RobertS napisał(a):

    > a co to takiego?
    > strata jest albo jej nie ma

    Kupiłeś jednostki funduszu akcji, masz stratę na FA 100 zł, konwertujesz na
    stabilnego wzrostu, masz zysk na FSW 200 zł. Zagadka: ile zapłacisz
    belkowego przy fuduszach tradycyjnych, a ile przy parasolowym?