  • 11. Data: 2007-08-03 07:10:43
    Temat: Re: Jak obejsc belkowe ?
    Od: michaça <w...@...pl>

    Maciej Loret napisał(a):
    > Witam.

    > A z czego wynika (co to jest?) to 2,495PLN?

    belkowe to 19% ale zaokraglane potem do pelnych zlotych, czyli jesli belkowe
    wyniesie 49gr to zaokragla sie do zera :-)
    a 19% z tej kwoty o ktora pytasz zaokragla sie do 49gr a potem do zera czyli
    19/100*x<49,5gr tak naprawde to i 2,6zl bylo by dobrze ale lepiej wziac poprawke
    bo nie kazdy miesiac ma 31dni i jak juz mowili poprzednicy roznie banki licza
    (nie ma dwoch takich samych bankow jak dwoch identycznych platkow sniegu) a
    chyba lepiej zarobic 2,48 a nawet 2,45zl zamiast probowac 2,49zl i w wyniku
    jakiejs fluktuacji zaplacic 1zl podatku od zysku 2,50zl ;-)
    milego zarabiania!

  • 12. Data: 2007-08-03 08:38:15
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.

    > A z czego wynika (co to jest?) to 2,495PLN?

    Podstawę opodatkowania zaokrąglamy do pełnych złotych. Jeśli bank dopisze
    2,50 odsetek, podstawa opodatkowania zostanie zaokraglona do 3 zł, co
    spowoduje, że zostanie naliczony 1 zł podatku (podatek także zaokrąglamy do
    pełnych złotych). Jesli dopisze 2,49, podstawa zostanie zaokrąglona do 2 zł,
    a podatek wyniesie 0 zł. (19%*2zł=0,38 zł i zaokrąglamy do 0 zł).

    pozdrawiam, marekz

  • 13. Data: 2007-08-03 09:26:51
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f8t78u$elk$1@nemesis.news.tpi.pl, *Maciej Loret* wrote:

    > Wolałbym wędkę niż rybę... jeśli można... ;)

    Taka instrukcja krok po kroku, ktora ktos tu keidys podal:

    a. liczymy odsetki,
    b. a zaokrąglamy do pełnych złotych,
    c. liczymy 19% z b
    d. c zaokrąglamy do pełnych złotych
    e. odejmujemy d od a

    a precyzyjniej to:

    a1. liczymy odsetki,
    a2. zaokrąglamy a1 do grosza,
    b. a2 zaokrąglamy do pełnych złotych,
    c. liczymy 19% z b,
    d. c zaokrąglamy do pełnych złotych,
    e. odejmujemy d od a2

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 14. Data: 2007-08-03 09:39:02
    Od: "Gabriel" <b...@w...pl>

    > Ja osobiście w najmniejszym stopniu nie jestem zainteresowany budowaniem
    > światyń opatrzności takiej czy innej, utrzymywaniem nieracjonalnego
    > systemu ubezpieczeń społecznych czy też finansowaniem odpraw dla kolejnych
    > rotacyjnych ministrów, albo przeprowadzaniem kolejnych de-coś-tam (z
    > nadzieją czekam na de-ufolizację, bo mam podejrzenie, że ufonauci tez są w
    > tym wszechogarniającym spisku!). Dlatego tez ewentualny podatek od odsetek
    > lub innych dochodów o charakterze kapitałowym wolę zapłacić w innym kraju.
    >
    > Są ludzie, którzy wolą zapłacić go w PL. Naturalnie szanujemy ich.

    Czyli lepiej zeby np w Anglii mieli wiecej kasy, niz w Polsce?
    Jaki sens dorabiac obcy narod swoim kosztem?

  • 15. Data: 2007-08-03 09:58:00
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Gabriel" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli lepiej zeby np w Anglii mieli wiecej kasy, niz w Polsce?
    > Jaki sens dorabiac obcy narod swoim kosztem?

    Moje podejście do tego zagadnienia jest następujące:
    To są moje dochody kapitałowe i moje odsetki. To ja je w pewien sposób
    wypracowałem. I to ja zamierzam - na ile to możliwe - decydować na co te
    podatki potem pójdą. Gdyby istniał taki mechanizm, że mógłbym wprost o tym
    zdecydować (analog tego 1% podatku na wybraną opp) z całą pewnością wolałbym
    zapłacić go w PL o ile tylko nie byłby istotnie wyższy niż w innych krajach
    jakie wszyscy mamy do wyboru. Ponieważ jednak taki mechanizm bezpośredniego
    wpływu nie istnieje (a pośredni wpływ jest tylko pozorny), wolę płacić go w
    państwie, w którym przeciętnie rzecz biorąc zostanie on lepiej zainwestowany
    (miernikiem tego może być np. wyższy procent PKB na badania i rozwój), o ile
    tylko nie będzie istotnie wyższy niż w PL - bo to naturalnie jest bardzo
    ważnym kryterium i nie mam zamiaru udawać, że jest inaczej. I moim wyborem
    nie jest i raczej nieprędko będzie PL.

    To są znikome sumy w przypadku pojedynczej osoby, ale gdyby podobnie
    postąpiły setki tysięcy ludzi... mielibyśmy wreszcie skuteczną dyskusję
    obywatela z państwem.

    pozdrawiam, marekz