  • 1. Data: 2006-09-16 17:58:42
    Temat: Jak oblicza sie wielkosc odsetek na karatch kredytowych (bo nie rozumem)
    Od: Anonim <o...@i...pl>

    Sprawa wyglada tak: jest sobie KK z obciazeniem 1800 zl - bank to Lukas
    Bank i ma oprocentowanie roczne (rzeczywista stopa) wynosi 23,76% i teraz
    moje pytanie - jakim cudem odsetki moga przekroczyc 40 zl z operacji
    gotowkowych i bezgotowkowych? Jak oni to licza?

    Anonim.

  • 2. Data: 2006-09-16 18:15:39
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Uzytkownik "Anonim" <o...@i...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > moje pytanie - jakim cudem odsetki moga przekroczyc 40 zl z
    > operacji
    > gotowkowych i bezgotowkowych? Jak oni to licza?

    Tzw. "rzeczywista stopa" nie ma znaczenia, to troche taki bajer,
    ma znaczenie nominalna. Jak podasz daty i kwoty transakcji oraz
    splat oraz dzien wygenerowania wyciagu i nominalna stope
    procentowa na tej karcie, policzymy ci ile powinno wyjsc naszym
    zdaniem i zobaczysz czy sie zgodzi.

    marekz

  • 3. Data: 2006-09-16 18:16:22
    Od: "Adam" <k...@g...com>

    Odsetki liczy sie od kazdej transakcji oddzielnie, od daty jej wykonania
    (pod warunkiem ze nie zostala splacona w trakcie grace period).Np.:
    a) transakcja na 100 PLN wykonana 1/08/2006 i nie splacona przy oproc. 20%:
    100*20%*46 dni/365
    b) transakcja na 50 PLN wykonana 30/08/2006 i nie splacona przy oproc. jw.:
    50*20%*17 dni/365
    Suma odsetek od tych dwóch transakcji wyszla mi ca. 2,99 PLN.
    Odsetki NIE SA liczone od terminu, do którego powinna nastapic splata
    zadluzenia (podawanego na wyciagu) ale od dnia transakcji.

  • 4. Data: 2006-09-16 18:35:20
    Od: Anonim <o...@i...pl>

    On Sat, 16 Sep 2006 20:16:22 +0200, Adam wrote:

> [...]
    > Odsetki NIE SA liczone od terminu, do którego powinna nastapic splata
    > zadluzenia (podawanego na wyciagu) ale od dnia transakcji.

    Czy to wiec oznacza ze kwota minimalna z biegiem czasu bedzie sie
    powiekszac nawet nie uzywajac KK? Sorry za glupie pytania.

  • 5. Data: 2006-09-16 18:36:51
    Od: Anonim <o...@i...pl>

    On Sat, 16 Sep 2006 20:15:39 +0200, MarekZ wrote:

> [...]
    > splat oraz dzien wygenerowania wyciagu i nominalna stope
    > procentowa na tej karcie, policzymy ci ile powinno wyjsc naszym

    Za duzo tego, ale doceniam szczere checi. ;)

  • 6. Data: 2006-09-16 18:41:36
    Od: Anonim <o...@i...pl>

    On Sat, 16 Sep 2006 20:35:20 +0200, Anonim wrote:

    > Czy to wiec oznacza ze kwota minimalna z biegiem czasu bedzie sie
    > powiekszac nawet nie uzywajac KK? Sorry za glupie pytania.

    Zakladajac ze co miesiac splaca sie kwote minialna wlasnie.

  • 7. Data: 2006-09-17 09:05:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@g...com> napisal(a):
> [...]
    > 100*20%*46 dni/365
    > b) transakcja na 50 PLN wykonana 30/08/2006 i nie splacona przy oproc. jw.:

    A jeśli 31.08 spłacę 120 zł, a pozostałych 30 NIE spłacę w grace
    period, to jakie naliczą odsetki? Odsetki od 100 zł za okres 1-31.08 plus
    odsetki od 20 zł za jeden dzień plus odsetki od 30 zł za okres do dnia
    spłaty?
    --
    Samotnik