  • 1. Data: 2003-07-07 08:38:28
    Temat: Jak policzyć odsetki za ostatnich kilka lat?
    Od: Mirek Ptak <m...@n...net>

    Czołem!

    Chciałbym Was prosić o radę, pomoc w wyliczeniu odsetek od lokaty w
    jakimś banku (np. PeKaO Sa, a jeszcze lepiej w Pierwszym Komercyjnym z
    Lublina).
    Sprawa przedstawia się następująco:
    W marcu 1998 roku zostało wpłacone 1800zł na lokatę terminową
    (powiedzmy 3 miesięczną) - pieniądze nie były ruszane aż do grudnia 2002
    Jaka orientacyjnie może być wielkość odsetek zgromadzonych w tym czasie?

    Dzięki i pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    wywal - wywal.to z adresu

  • 2. Data: 2003-07-07 08:55:07
    Temat: Re: Jak policzyć odsetki za ostatnich kilka lat?
    Od: "Tadeusz Janiszewski" <t...@s...pl>

    Tego uczą w szkole podstawowej.

    Bierzesz stope odsetek i jedziesz przez okres lokaty.

    --
    Użytkownik "Mirek Ptak" <m...@n...net> napisał w
    wiadomości news:bebbi6$l3k$1@news.onet.pl...

  • 3. Data: 2003-07-07 10:21:21
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > W marcu 1998 roku zostało wpłacone 1800zł na lokatę terminową
    > (powiedzmy 3 miesięczną) - pieniądze nie były ruszane aż do grudnia 2002
    > Jaka orientacyjnie może być wielkość odsetek zgromadzonych w tym czasie?

    W latach 1998-2000 stopy byly o wiele wyzsze niz obecnie i mysle,
    ze oprocentowanie 3-miesiecznej lokaty moglo wynosci 12-15%, potem
    zaczely sie obnizki stop i z drugie polrocze 2002 nie nalezy sie
    spodziewac wiecej niz 3% w Peako SA. Srednia mozliwe, ze wyjdzie
    ok. 12% tak wiec uwzgledniajac kapitalizacje mozesz oczekiwac ok
    700-1000zl odsetek. Ale to tak oreintacyjnie, mozna to dokladnie
    obliczyc znajac oprocentowanie podczas calego trwania lokaty lub
    jezeli lokata miala oprocentowanie stale w dniach odnawiania.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 4. Data: 2003-07-07 10:58:46
    Od: Mirek Ptak <m...@n...net>

    On 7/7/2003 12:21 PM, Wilczek wrote:

> [...]
    > zaczely sie obnizki stop i z drugie polrocze 2002 nie nalezy sie
    > spodziewac wiecej niz 3% w Peako SA. Srednia mozliwe, ze wyjdzie

    Czy gdzies można znaleźć te historyczne stopy procentowe dla lokat
    (nie ma znaczenia z jakiego banku - wszędzie były w miarę podobne)?
    Googlam od jakiegos czasu, ale jakos nie mogę trafić :(

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    wywal - wywal.to z adresu

  • 5. Data: 2003-07-07 11:07:32
    Od: j...@p...onet.pl

    > Czy gdzies można znaleźć te historyczne stopy procentowe dla lokat
    > (nie ma znaczenia z jakiego banku - wszędzie były w miarę podobne)?
    > Googlam od jakiegos czasu, ale jakos nie mogę trafić :(

    http://www.nbp.pl
    Kiedyś stamtąd ściągnąłem zestawienie historyczne stóp NBP w pdf.
    Dokładnego linku Ci teraz nie podam, bo strona nie odpowiada :-(

    Jacek

  • 6. Data: 2003-07-07 11:12:25
    Od: Mirek Ptak <m...@n...net>

    On 7/7/2003 10:55 AM, Tadeusz Janiszewski wrote:

    > Tego uczą w szkole podstawowej.
    >
    > Bierzesz stope odsetek i jedziesz przez okres lokaty.

    Mam cichą nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że nie w tym problem :P

    PZDR - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    wywal - wywal.to z adresu

  • 7. Data: 2003-07-07 11:19:31
    Od: j...@p...onet.pl

    > oczywiscie, w kazdym banku, najlepiej tam gdzie masz lokate

    Hej, Panie Dobra Rada: odpowiada się pod postem tnąc cytaty.

    Jacek

  • 8. Data: 2003-07-07 11:21:40
    Od: "Tadeusz Janiszewski" <t...@s...pl>

    oczywiscie, w kazdym banku, najlepiej tam gdzie masz lokate

    pozdrawiam
    TED

    --
    Użytkownik "Mirek Ptak" <m...@n...net> napisał w
    wiadomości news:bebjp7$cso$1@news.onet.pl...

  • 9. Data: 2003-07-07 11:34:15
    Od: Mirek Ptak <m...@n...net>

    Czołem!

    Dzięki za podpowiedź z NBP - znalazłem :)
    http://www.nbp.pl/statystyka/czasowe_dwn/nm_2002/sw_
    oprocentowanie.xls
    Jakby ktos szukał.

    Pozdrawiam - Mirek