  • 31. Data: 2003-07-06 01:51:52
    Temat: Re: Jak przeslac $ na PayPal?
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <be7fcr$hm6$1@news.onet.pl>, AG wrote:

    > Formularz przy rejestracji w Pay Pal na www. Nie musiasz tego robic, to jest
    > tylko Twoj wybor.

    I co sie dzieje dalej?

    Paypal pisze do banku klienta:

    "Hej Bank, przeslijscie nam dolara z jego konta pana Andrew Smith na
    nasze. Pan A.S. nam pozwolil. "

    I bank tak po prostu wykonuje operacje?

    Przeciez to jest paranoja!

    To kazdy moze tak powiedziec bankowi, i wybrac sobie kase dowolnej osoby!
    Dowolna osoba moze napisac do banku:

    "Hej Bank, Pan Smith mi pozwolil wziasc 1000$ z jego konta
    15523287-90794820192354, przelej mi je do Wxyz Bank
    90723322-13733661909267."

    A jak sie okaze ze pan Andrew Smith wcale takiej zgody nie wyrazal, to szukaj
    wiatru w polu.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 32. Data: 2003-07-06 02:09:08
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <s...@s...ctnet.pl>, m...@c...pl
    says...

> [...]
    >
    > Przeciez to jest paranoja!
    >
    > To kazdy moze tak powiedziec bankowi, i wybrac sobie kase dowolnej osoby!

    Kazdy jezeli masz na mysli firme. O ile sie orientuje osoby fizyczne nie
    moga tego zrobic

    AP

  • 33. Data: 2003-07-06 02:10:38
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <s...@s...ctnet.pl>, m...@c...pl
    says...

    > I co sie dzieje dalej?
    >
    > Paypal pisze do banku klienta:
    >
    > "Hej Bank, przeslijscie nam dolara z jego konta pana Andrew Smith na
    > nasze. Pan A.S. nam pozwolil. "
    >
    > I bank tak po prostu wykonuje operacje?

    Generalnie tak funkcjonuja platnosci w STanach. Podajesz numer konta i
    kwota obciezenia a firma tobie sciaga pieniadze z konta. Mozna tak np.
    oplacic za telefon czy rachunek karty kredytowej

    AP

  • 34. Data: 2003-07-06 09:22:55
    Od: "AG" <j...@m...pl>

    "Miernik" <m...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > 90723322-13733661909267."
    >
    > A jak sie okaze ze pan Andrew Smith wcale takiej zgody nie wyrazal, to

    Pay Pal ma podpisane umowy z bankami. Nie wszystkimi. Ich lista znajduje sie
    na ich stronie. Nie wiem jak oni to robia, ale sciaganie kasy z konta
    czekowego w USA odbywa sie pewnie na tej samej prostej zasadzie co placenie
    czekiem w sklepie gdzie tez nastepuje jego weryfikacja.
    I to nie jest zadna paranoja. Nie musiasz tego podawac, wowczas nie bedziesz
    mial pelnej weryfikacji. To Twoj wybor czy chcesz miec ograniczenia na Pay
    Pal i byc np. zablokowanym. Do tego oni nie maja prawa wziasc z Twego konta
    $1000. A co najwyzej kilkadziesiat centow lub deczko ponad $ i maja tak w
    umowie, ze pobieraja ta kase wylacznie w celu weryfikacji i jest ona zaraz
    zwracana klientowi, wiec co tu dziwnego? Moze czas aby w koncu w Polsce
    serwisy aukcyjne nauczyly sie eliminowac oszustow i naciagaczy.

  • 35. Data: 2003-07-06 09:33:38
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Miernik <m...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:s...@s...ctnet.pl...

    > Paypal pisze do banku klienta:
    >
    > "Hej Bank, przeslijscie nam dolara z jego konta pana Andrew Smith na
    > nasze. Pan A.S. nam pozwolil. "
    >
    > I bank tak po prostu wykonuje operacje?

    Pewnie tak...

    > Dowolna osoba moze napisac do banku:
    >
    > "Hej Bank, Pan Smith mi pozwolil wziasc 1000$ z jego konta
    > 15523287-90794820192354, przelej mi je do Wxyz Bank
    > 90723322-13733661909267."

    ...ale w takim wypadku bank tej kwoty nie wyśle, bo nie było "Pan A.S. nam
    pozwolil. "

  • 36. Data: 2003-07-06 12:40:19
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > NO wlasnie, ze nie ma czegos takiego jak USTANAWIANIE polecenia zaplaty.
    (..)
    > Jest jeszcze cos takiego jak EFT (electronic fund transfer) ale to
    > wlasnie dziala na zasadzie polecenia zaplaty. Moga to byc oplaty
    > jednorazowe i nie trzeba "ustanawiac" zgody we wlasnym banku. Jak na
    > razie nie udalo mi sie potwierdzic empirycznie aby osoba fizyczna mogla
    > sciagnac z czyjegos konta pieniadze. Wyglada na to iz takie operacje
    > moga dokonywac tylko podmioty gospodarcze. PO prostu podajesz im numer
    > swojego konta wyrazajac jednoczesnie zgode na dokonanie operacji a oni
    > zasysaja pieniazki z twojego konta

    Wydaje mi sie to baaardzo dziwne.
    Chcesz powiedzieć, że w USA wystarczy założyć DG aby móc
    wszystkim wkoło wyczyścić konta? ;-)
    To naprawdę wygląda mało prawdopodobnie.

    Pix

  • 37. Data: 2003-07-06 15:06:34
    Od: "AG" <j...@m...pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message
    > (..)
    >
    > Wydaje mi sie to baaardzo dziwne.
    > Chcesz powiedzieć, że w USA wystarczy założyć DG aby móc
    > wszystkim wkoło wyczyścić konta? ;-)
    > To naprawdę wygląda mało prawdopodobnie.

    Mam wrzaenie, ze Ty nie rozumiesz za bardzo co czytasz....To dziala na
    podobnej zasadzie co polecenie zaplaty w Polsce. Zawierasz umowe z tym,
    ktory bedzie te kwoty od Ciebie sciagal. Ty dostajesz np. tylko rachunki,
    zas firma sama sciaga naleznosc z Twojego konta do ktorego dales jej
    upowaznienie. Nie ma tu nic nowego ani sensacyjnego.

  • 38. Data: 2003-07-06 15:16:30
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    AG wrote:

> [...]
    > tym, ktory bedzie te kwoty od Ciebie sciagal. Ty dostajesz np. tylko
    > rachunki, zas firma sama sciaga naleznosc z Twojego konta do ktorego

    No tak, ale bank za każdym razem też trzeba powiadomić i upoważnić do
    realizowania otrzymanych obciążeń.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 39. Data: 2003-07-06 16:09:59
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    > obowiazuje w Polsce. Wlasciwie nie ma czegos takiego jak polecenie
    > przelewu (no jest .... domestic wire transfer ..... ale kosztuje to
    > TYLKO 15USD od transakcji).

    To jak się odbywa wypłacanie kasy z Palpala na amerykańskie konto
    bankowe? Jest taka usługa i jest bezpłatna, nie chcesz chyba
    powiedzieć że Paypal dopłaca 15$ do każdego takiego przelewu?

    A te EFT to chyba nie mże być, bo skoro EFT to coś jak nasze polecenie
    zapłaty, to jest to do obciążeń, a tu chodzi o uznanie rachunku osoby
    prywatnej.

    > Jesli np. chcesz osobie prywatnej wreczyc jakas kwote pieniedzy to albo
    > wreczasz gotowke albo wreczasz czek (a osoba ta albo pedaluje albo
    > ewentualnie wysyla ten czek poczta do swojego banku)

    Ale nowoczesność...
    Chcesz powiedzieć że osoba prywatna nie może w sposób elektroniczny
    przesłać kasy drugiej osobie prywatnej pomiędzy ich kontami bankowymi?

    Oczywiście pomijając płacenie 15$, bo to jest bez sensu.
    I pomijając Paypala.

> [...]
    > moga dokonywac tylko podmioty gospodarcze. PO prostu podajesz im numer
    > swojego konta wyrazajac jednoczesnie zgode na dokonanie operacji a oni

    A jak bank weryfikuje że ja rzeczywiście wyraziłem zgodę?
    Skoro to jest "electronic" to chyba nie wchodzą tu w grę papierki z
    podpisami. Podpis elektroniczny się stosuje czy co? Czy w USA dużo
    osób ma podpis elektroniczny?

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl