  • 1. Data: 2010-08-20 12:32:07
    Temat: Jak rozumieć zapis z regulaminu
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    Regulamin rachunków bankowych Meritum Banku, par. 34, poz. 5a
    Bank ma prawo do wypowiedzenia Umowy lub Umowy rachunku z ważnych
    przyczyn, do których należy brak obrotów na Rachunku (oprócz okresowego
    dopisywania i wypłaty odsetek) utrzymującego się przez najkrótszy,
    określony prawem okres.

    Ile wynosi ten "najkrótszy, określony prawem okres"?

  • 2. Data: 2010-08-20 12:40:18
    Temat: Re: Jak rozumieć zapis z regulaminu
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości grup

    > Ile wynosi ten "najkrótszy, określony prawem okres"?

    2 lata.

    Art. 60 prawa bankowego bodajże.

  • 3. Data: 2010-08-20 13:29:18
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 20.08.2010 14:40, MarekZ wrote:
    > Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości grup

    > 2 lata.
    >
    > Art. 60 prawa bankowego bodajże.

    Dziękuję.

  • 4. Data: 2010-08-20 21:23:01
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 20.08.2010 14:40, MarekZ wrote:
    > Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości grup

    > 2 lata.
    >
    > Art. 60 prawa bankowego bodajże.

    Sprawdziłem. Jednak nie 2 a aż 5 lat.

    Art. 58. W razie gdy umowa rachunku oszczędnościowego nie stanowi
    inaczej, ulega ona rozwiązaniu, jeżeli w ciągu 5 lat nie dokonano na
    rachunku żadnych obrotów poza okresowym dopisywaniem odsetek, a stan
    środków na rachunku nie przekracza kwoty minimalnej ustalonej w umowie.

  • 5. Data: 2010-08-20 22:34:30
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Fri, 20 Aug 2010 23:23:01 +0200, XYZ wrote:

    > Sprawdziłem. Jednak nie 2 a aż 5 lat.

    Ale gdzie sprawdziłeś ? Uwzględniłeś wszystkie późniejsze zmiany ?
    Wg stanu na 2010.08.14:

    Art. 60. Jeżeli umowa rachunku bankowego nie stanowi inaczej, ulega ona
    rozwiązaniu, gdy w ciągu dwóch lat nie dokonano na rachunku żadnych
    obrotów, poza dopisywaniem odsetek, a stan środków pieniężnych na tym
    rachunku nie przekracza kwoty minimalnej określonej w tej umowie.

    --
    Mar.

  • 6. Data: 2010-08-20 23:31:11
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 21.08.2010 00:34, MAR wrote:

> [...]
    > obrotów, poza dopisywaniem odsetek, a stan środków pieniężnych na tym
    > rachunku nie przekracza kwoty minimalnej określonej w tej umowie.

    Racja, sprawdziłem w tekście jednolitym z 2002 roku :)

  • 7. Data: 2010-08-21 07:17:32
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    XYZ <j...@m...bin> writes:

> [...]
    > najkrótszy, określony prawem okres.
    >
    > Ile wynosi ten "najkrótszy, określony prawem okres"?

    Ja tylko dodam (mając w pamięci pojawiające się co jakiś czas żale), że
    tam jest napisane "prawo" a nie "obowiązek"
    KJ

    The world is coming to an end ... SAVE YOUR BUFFERS!!!

  • 8. Data: 2010-08-21 09:28:04
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 21.08.2010 09:17, Kamil Jońca wrote:

    > Ja tylko dodam (mając w pamięci pojawiające się co jakiś czas żale), że
    > tam jest napisane "prawo" a nie "obowiązek"

    To prawda, jeszcze nigdy bank nie wypowiedział mi umowy pomimo tego, że
    posiadam puste rachunki w wielu bankach. Mimo wszystko wolę przelać te
    kilka złotych na wszelki wypadek.