  • 11. Data: 2011-01-14 18:03:47
    Temat: Re: Jak się dałem wydymać przez Breubezpieczenia / mBank
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MK" d...@c...goo
    glegroups.com

    : W PZU OC dla mojej fury wzroslo o 200pln...

    Allianz i Panna Mercedes -- 308 za 2009, 358 za 2010 i 493 za 2011 rok...
    (zero szkód od 1994 roku)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2011-01-14 18:31:08
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2011 18:11:06 +0100, Rafa? <a...@m...invalid> wklepał(-a):

    >Da się. Tylko trzeba samochód sprzedać :)

    Da się jeśli druga strona się zgodzi (np. kupiłeś polisę już gdzie indziej).
    Wprawdzie ustawa tego nie przewiduje, ale bodajże przepisy wykonawcze
    dopuszczają takie rozwiązanie w przypadku "podwójnego OC". Zwykle firmy wtedy
    pobierają część składki proporcjonalnie do okresu udzielanej ochrony i
    rozwiązują polisę.
    Jeszcze trzeba wykazać "szczery żal", że nie wypowiedziało się w terminie. :)

    --
    Sławomir Szyszło

  • 13. Data: 2011-01-14 19:28:33
    Od: "Mankolis" <t...@h...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Skutkowało to natychmiastowym wypowiedzeniem umowy
    > OC w mbanku.
    > Inny ubezpieczyciel okazał się bardziej stabilny i już w mbanku
    > nie będę zawierał umów OC.

    Miałem OC z mBanku. W następnym roku skladka wzrosła dosyć dużo.
    Przeniosłem się do AVIVA. W drugim roku w AVIVA składka wzrosła o 10 zł.
    mBank oferował OC o 10 zł tańsze, ale wolalem nie ryzykować.
    Pozostalem z AVIVA.

  • 14. Data: 2011-01-14 20:42:28
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2011 20:28:33 +0100, "Mankolis" <t...@h...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >Przeniosłem się do AVIVA. W drugim roku w AVIVA składka wzrosła o 10 zł.
    >mBank oferował OC o 10 zł tańsze, ale wolalem nie ryzykować.

    Czasem warto wybrać się do firmy, w której się ubezpieczenia jeszcze nie miało.
    Często dostaje się duże zniżki jako "nowy klient" i to większe niż za
    kontynuację u obecnego ubezpieczyciela. Np. w dużej firmie ubezpieczeniowej
    dostałem 25% zniżki, a za kontynuację to jest zwykle nie więcej niż 5-10%.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 15. Data: 2011-01-15 05:47:52
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2011-01-14 21:42, Sławomir Szyszło pisze:

> [...]
    > dostałem 25% zniżki, a za kontynuację to jest zwykle nie więcej niż 5-10%.

    Jednak dość kłopotliwe może być pieczołowite przechowywanie potwierdzeń
    wypowiedzenia. Na pl.soc.prawo (i nie tylko tam) sporo jest opisów, że
    firmy windykatorskie nękają ludzi za zaległe składki OC nawet po wielu
    latach i jak taki nie wykaże się świstkiem, to płaci. Nawet jeśli takich
    bałaganiarzy jest 1%, to bandytom i tak się to opłaca.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 16. Data: 2011-01-15 06:10:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/14/2011 11:47 PM, Maruda wrote:

> [...]
    > latach i jak taki nie wykaże się świstkiem, to płaci. Nawet jeśli takich
    > bałaganiarzy jest 1%, to bandytom i tak się to opłaca.

    Nie tyle nie wykaze sie swistkiem, co przegapi rozprawe sądową na której
    trzeba wstać i powiedziec, ze sie przedawnilo.
    Samo z siebie sie nie przedawni, a co najwyzej uprawomocni.

  • 17. Data: 2011-01-15 22:36:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maruda" igrce4$mgg$...@n...onet.pl

> [...]
    wielu latach i jak taki nie wykaże się świstkiem,
    > to płaci. Nawet jeśli takich bałaganiarzy jest 1%, to bandytom i tak się to opłaca.

    Ja, nie mając nadmiaru mebli, przechowuję bez trudu.
    Wystarczą śliczne teczki w kolorze tęczy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2011-01-15 22:37:59
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > latach i jak taki nie wykaże się świstkiem, to płaci. Nawet jeśli takich
    > bałaganiarzy jest 1%, to bandytom i tak się to opłaca.

    kumpel kilka lat temu zapomnial zaplacic rate za oc - ok 100zl;
    niedawno sciagneli mu z pensji ponad 1000zl...
    teraz juz wie, ze nalezy odbierac wszystkie listy polecone :)

  • 19. Data: 2011-01-15 22:39:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" igrdnt$obj$...@i...gazeta.pl

    > Nie tyle nie wykaze sie swistkiem, co przegapi rozprawe sądową
    > na której trzeba wstać i powiedziec, ze sie przedawnilo.
    > Samo z siebie sie nie przedawni, a co najwyzej uprawomocni.

    Rzeczywistość ponoć jest brutalniejsza niż myślisz -- potrafi
    (nie to, ale w ogóle) przedawnić się mimo trwającego procesu
    sądowego.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2011-01-28 07:58:16
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl>

    Ja się nie użalam nad sobą, wszak <subj>, tylko piszę ku przestrodze.

    Zbliżał się koniec mojego ubezp. OC na auto. ...

    ---
    ... i zdecydowałem, że zrobię to w mbanku. Złożyłem elektronicznie wniosek i
    wpłaciłem pieniądze. Polisa miała szybko przyjść pocztą elektroniczną.
    Czekam czekam, nic. Wnosek wisi, ale to tyle. No to jak już naprawdę blisko
    końca okresu było dzwonię. Nic nie potrafią powiedzieć. Jakieś adresy poczty
    zmieniamy bo im coś nie gra, że za długi czy nie wiem co tam absurdalnego.
    Czekam. Nic. Już skończyła się poprzednia polisa. Znowu dzwonię. Dalej nie
    potrafią powiedzieć dlaczego nie dostałem polisy. Bym jeszcze poczekał.
    Dobra, potrzebuję polisę. Zawieram umowę u prawdziwego agenta. Zgłaszam
    mbankowi, że nie jest mi już potrzebna ich polisa by mi oddali pieniądze
    oraz wyjaśnili dlaczego przez tyle czasu nie potrafili wystawić polisy.
    Dzwonią, że potrzebują tę polisę co zawarłem bo nie da się zrezygnować.
    Wysyłam choć wcale nie wiem czy musiałem skoro wniosek tylko ciągle wisiał i
    nic nie wskazywało byśmy zawarli umowę, którą by nas wiązała. Dobra, oddają
    pieniądze w drodze wyjątku. Zero wyjaśnienia, przeproszenia. Kompletne DNO.