  • 11. Data: 2006-03-06 12:11:47
    Temat: Re: Jak się wycofać z kredytu?
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Ewa" <o...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:duflah$erc$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie mam regulaminu pod ręką, bo "luby" wyniósł co ważniejsze dokumenty z
    > chaty. Jutro pójdę do banku może coś wskóram. Dzięki

    Mam wrazenie ze ty oczekujesz, ze bank rozwiaze twoje problemy z lubym...
    Ale one sa twoje nie banku.
    Na dodatek my je znamy tylko z twojej relacji, luby sie nie odzywal...

    Oswiadczyc, ze rezygnujesz z tego kredytu mozesz zawsze i do tego ci nikt
    inny nie jest potrzebny.
    Wypowiedziec umowe rachunku takoz.
    A nic wiecej poza plecami lubego nie mozesz zrobic bo i z jakiej racji?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 12. Data: 2006-03-06 17:08:36
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    axell wrote:
    > Użytkownik "Ewa" napisała

    > ... wypłać z bankomatu i spłać go natychmiast bo zapewne
    > zaistniałe prowizje (szczególnie skoro była to jakaś oferta
    > promocyjna) będą dużo niższe niż konieczność spłacenie całego kredytu
    > z odsedkami.

    Proste i genialne :)
    Podoba mi się ten pomysł - to naprawdę ładny pomysł :)
    Leszek

  • 13. Data: 2006-03-06 22:55:06
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> napisał w wiadomości

    > Proste i genialne :)
    > Podoba mi się ten pomysł - to naprawdę ładny pomysł :)
    > Leszek

    A po co z bankomatu? Przelać na drugie konto i wypłacić w kasie. 29 kawałków
    ciągnąć ze ściany?

  • 14. Data: 2006-03-07 15:39:32
    Od: "Ewa" <o...@W...gazeta.pl>

    axell <a...@w...op.pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > Jeżeli się boisz to zadzwoń do banku i powiedz, że straciłaś zdolność
    > kredytową - chyba w takich wypadkach zrywają umowy. A jeśli się nie da -
    > a obawa że małżonek wyciągnie kasę i zostawi Cię na lodzie jest zbyt
    > duża to wypłać z bankomatu i spłać go natychmiast bo zapewne zaistniałe
    > prowizje (szczególnie skoro była to jakaś oferta promocyjna) będą dużo
    > niższe niż konieczność spłacenie całego kredytu z odsedkami.
    >
    > Pozdrawiam
    > axell
    > Witam, pomysł godny zapamiętania, dziękuję, ale nie sprawdzi się w
    przypadku kredytu odnawialnego - taki jest ten kredyt- po spłacie można brać
    znowu, aż do rezygnacji. Ewa

  • 15. Data: 2006-03-07 16:03:10
    Od: "Ewa" <o...@W...gazeta.pl>

    Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > A nic wiecej poza plecami lubego nie mozesz zrobic bo i z jakiej racji?

    > Witam, doprawdy nie wiem skąd przypuszczenie że bank ma cokolwiek za mnie
    załatwiać. Zrezygnować z kredytu nie mogę sama, wymagane są podpisy mój i
    męża, wypowiedzenie rachunku nie zniesie wspólności majątkowe, nadal
    odpowiadam za kredyt i w jednym masz rację - nic nie mogę zrobić. Pa

  • 16. Data: 2006-03-07 18:44:10
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Ewa wrote:

> [...]
    > mój i męża, wypowiedzenie rachunku nie zniesie wspólności majątkowe,
    > nadal odpowiadam za kredyt i w jednym masz rację - nic nie mogę

    Wiesz, tak sobie myślę, że nic się nie stanie złego, jeśli
    1) założysz drugie konto - tylko na siebie i przekierujesz tam swoje
    pieniądze z pracy.
    2) poinformujesz PISEMNIE bank, że nie chcesz korzystać z kredytu, nie
    chcesz korzystać ze wspólnego konta, zwracasz (ewentualnie) karty
    płatnicze związane z kontem, wycofujesz swoją zgodę na wspólne
    zaciągnięcie kredytu i w związku z tym odmawiasz ponoszenia
    odpowiedzialności finansowej za kredyt - jeśli zostanie uruchomiony.
    Możesz również zasugerować, że nie wiesz jak będzie wyglądać
    wypłacalność męża (nie bądź uprzejma skoro mąż niechce ci pomóc).

    Zobaczysz jak zareaguje bank. Może wypowie wam kredyt, może uda się
    podpisać aneks - skoro jedna ze stron chce się wycofać z kredytu przed
    jego uruchomieniem. W razie czego (jeśli mąż uruchomi) maż argumenty, że
    pisemnie informowałaś bank o sytuacji - nawet dla sądu. Nie można być
    przecież wbrew swojej woli niewolnikiem kredytu, szczególnie jeśli
    podejmie się kroki, żeby się z niego wycofać.

    Pozdrawiam
    Leszek

  • 17. Data: 2006-03-07 18:46:34
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Ewa wrote:

> [...]

    wypłacalność męża (nie bądź uprzejma skoro mąż nie chce ci pomóc).

    Zobaczysz jak zareaguje bank. Może wypowie wam kredyt, może uda się
    podpisać aneks (bank wezwie męża do podpisania aneksu, bądź zagrozi
    wypowiedzeniem umowy o kredyt) - skoro jedna ze stron chce się wycofać z
    kredytu przed
    jego uruchomieniem. W razie czego (jeśli mąż uruchomi) masz argumenty,

  • 18. Data: 2006-03-07 21:48:32
    Od: "Ewa" <o...@W...gazeta.pl>

    Leszek <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> napisał(a):

> [...]
    > przecież wbrew swojej woli niewolnikiem kredytu, szczególnie jeśli
    > podejmie się kroki, żeby się z niego wycofać.

    Dzięki Leszku, doszłam do podobnych wniosków. W ostateczności sprawę
    rozstrzygnie sąd przy sprawie rozwodowej i podziale majątku, najważniejsze
    aby pozostał na piśmie ślad działania. Nie chcę robić "lewych" przelewów, bo
    w świetle rozwodu z orzeczeniem winy męża mogę sobie tylko zaszkodzić.
    Jeszcze raz dziękuję. E.