  • 1. Data: 2009-11-26 09:49:35
    Temat: Jak sięzabezpieczć w posrednictwie ?
    Od: e...@o...pl

    Witam

    Pytanko mam, zajmuje się eksportem, znalazłem klieta z Francji na towar ale on
    nie chce kupic od mojej firmy tylko od producenta z 5% prowizją dla mnie od
    producenta gdy mu zapłacą. Pytanie mam bo nigdy tak nie pośredniczyłem. Zawsze
    sam sprzedawałem.
    Jak się zabezpieczyć, bo mogę spisać umowę z producentem że wypłaci mi prowizje
    jak dobjie targu z firmą z Francji. Ale producent może umowe wrzucić do kosza i
    powiedzieć ze klient się rozmyślił, a klient mi powie ze się rozmyślił bo
    producent mu obieca cenę 5% mniej czyli bez mojej prowizji, dogadają się za
    moimi plecami bo każdemu się opłaci. Jak sie to robi zeby mieć nad tym kontrolę ?

  • 2. Data: 2009-11-26 10:11:32
    Temat: Re: Jak sięzabezpieczć w posrednictwie ?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > producent mu obieca cenę 5% mniej czyli bez mojej prowizji, dogadają się
    > za
    > moimi plecami bo każdemu się opłaci. Jak sie to robi zeby mieć nad tym
    > kontrolę ?

    Nie masz w praktyce takiej możliwości.

    Wprawdzie rachunek powierniczy byłby tutaj rozwiązaniem, ale to dodatkowe
    niemałe koszty a poza tym nikomu nie będzie się w to chciało bawić.

  • 3. Data: 2009-11-26 10:33:43
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    5% to bardzo mało - szyny kolejowe sprzedajesz?
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-11-26 13:10:53
    Od: "czytacz" <t...@c...com>

    > 5% to bardzo mało - szyny kolejowe sprzedajesz?
    Gosc nie prosil o ocene czy 5% to malo czy duzo tylko o cos innego.

  • 5. Data: 2009-11-26 13:52:43
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    To Ty mu poradź w czym innym, a ja się zastanawiam czy zakup za 95 i sprzedaż za 100
    jest opłacalna.
    Czy lepiej czy gorzej dostać "finders fee" 5%.
    JaC

    -----