  • 1. Data: 2006-02-15 08:19:07
    Temat: Jak skutecznie inwestowac 400zl miesiecznie przez 15lat
    Od: IP <i...@w...pl>

    Zaciagnalem kredyt hipoteczny w BGZ na 30lat.
    Chcialbym teraz odkladac nieco pieniedzy (300-500zl/miesiac) by po np.
    15latach moc splacic reszte kredytu i zeby jeszcze cos ewentulanie zostalo.
    Gdzie te pieniadze najlepiej inwestowac: Skandia, SFI(mBank)?
    Jestem zupelnym laikiem w sprawch finansowych.

  • 2. Data: 2006-02-15 08:45:25
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > Gdzie te pieniadze najlepiej inwestowac: Skandia, SFI(mBank)?
    > Jestem zupelnym laikiem w sprawch finansowych.

    Ja bym zbierał powiedzmy na zwykłych lokatach powiedzmy rok, i przelewał
    jednorazowo te 3,6 - 6 tys na spłatę kapitału.

    Nie dość, że będziesz mniej zadłużony, to jeszcze każda kolejna rata będzie
    niższa.

    pzdr,
    Grzesiek

  • 3. Data: 2006-02-15 08:53:27
    Od: IP <i...@w...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > jednorazowo te 3,6 - 6 tys na spłatę kapitału.
    >
    > Nie dość, że będziesz mniej zadłużony, to jeszcze każda kolejna rata będzie
    Wczesniejsza splata kredytu jest mozliwa dopiero po 5 latach splacania
    kredytu

  • 4. Data: 2006-02-15 10:27:35
    Od: "BL" <b...@p...pl>

    > Wczesniejsza splata kredytu jest mozliwa dopiero po 5 latach splacania
    > kredytu

    Częściowa też???

    Pzdr,
    BL

  • 5. Data: 2006-02-15 10:42:04
    Od: IP <i...@w...pl>

    BL napisał(a):

    > Częściowa też???
    Wczesniej mozna ale wtedy sa dodatkowe oplaty

  • 6. Data: 2006-02-15 13:17:22
    Od: g...@p...onet.pl

    > Wczesniej mozna ale wtedy sa dodatkowe oplaty

    jeśli jest to standardowe 0,25-0,50% to na pewno warto i tak.

    Ale jeśli koniecznie chcesz inwestować co miesiąc przez 15 lat, to zorientuj
    się w funduszach - raczej stabilnego wzrostu, lub akcyjnych - jeśli takie
    wolisz.

    pzdr,
    Grzesiek

  • 7. Data: 2006-02-16 15:43:31
    Od: " zbooY" <z...@N...gazeta.pl>

    IP <i...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Gdzie te pieniadze najlepiej inwestowac: Skandia, SFI(mBank)?
    > Jestem zupelnym laikiem w sprawch finansowych.

    to dlaczego nie wziales na 45 lat?
    czy wziales na ratach rownych?
    i dlaczego bez bilansowania? nie zawsze jest koniunktura na gieldzie/funduszach

    dobrze zaczales ale nie wyszlifowales oferty

    a wogole to na ile % dostales?

    pzdr
    zbooY

  • 8. Data: 2006-02-16 17:46:44
    Od: IP <i...@w...pl>

    zbooY napisał(a):

> [...]
    > i dlaczego bez bilansowania? nie zawsze jest koniunktura na gieldzie/funduszach
    >
    > dobrze zaczales ale nie wyszlifowales oferty
    Jak pisalem wczesniej, nie znam sie na finansach itp. Tak mi doradzil
    facet z OpenFinance :)

    > a wogole to na ile % dostales?
    3.04% a jesli w pakiecie ze Skandia to 2.76%. Roznica to 20zl/miesiac na
    kredycie.