  • 1. Data: 2005-11-29 15:24:19
    Temat: Jak sprawdzić do kogo należy numer konta?
    Od: mislaw <m...@i...pl>

    Witam!

    Mam zapłacić znaczną sumę przelewem na podstawie faktury proforma
    wysłanej mailem, mam numer konta i chciałbym się upewnić, że to jest
    właśnie konto tej firmy a nie kogoś innego. Da się to jakoś sprawdzić za
    pomocą internetu?

    pozdrawiam
    Mislaw

  • 2. Data: 2005-11-29 15:28:49
    Temat: Re: Jak sprawdzić do kogo należy numer konta?
    Od: Przemek <c...@p...pf.pl>

    mislaw napisał(a):
> [...]
    > wysłanej mailem, mam numer konta i chciałbym się upewnić, że to jest
    > właśnie konto tej firmy a nie kogoś innego. Da się to jakoś sprawdzić za

    NIE.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 3. Data: 2005-11-29 15:32:56
    Od: mislaw <m...@i...pl>

    Przemek wrote:

    > NIE.
    >
    > Pozdrawiam
    > Przemek

    To może jest jakiś inny sposób? Może ktoś udziela takich info?

    pozdrawiam
    Mislaw

  • 4. Data: 2005-11-29 15:35:58
    Od: Trzypion <t...@o...org.pl>

    On Tue, 29 Nov 2005 16:24:19 +0100, mislaw <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >wysłanej mailem, mam numer konta i chciałbym się upewnić, że to jest
    >właśnie konto tej firmy a nie kogoś innego. Da się to jakoś sprawdzić za

    Nie.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Reporterka/II_

  • 5. Data: 2005-11-29 15:45:26
    Od: Trzypion <t...@o...org.pl>

    On Tue, 29 Nov 2005 16:32:56 +0100, mislaw <m...@i...pl> wrote:

    >To może jest jakiś inny sposób? Może ktoś udziela takich info?

    Bank. Prokuratorowi.

    Jeśli zaś chcesz, żeby mieć pewność, że klient nie dmuchnie kasy, to
    zastosuj escrow.

  • 6. Data: 2005-11-29 16:02:42
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > wysłanej mailem, mam numer konta i chciałbym się upewnić, że to jest
    > właśnie konto tej firmy a nie kogoś innego. Da się to jakoś sprawdzić za

    Czasami-pośrednio,
    bywa, że firma ma nr konta na swojej stronie,
    bywa, że google znają ten nr ...

    Możesz też wpłacić 'kwotę testową' i dowiedzieć się czy doszła ...

  • 7. Data: 2005-11-29 16:44:49
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    mislaw napisał(a):

    > To może jest jakiś inny sposób? Może ktoś udziela takich info?

    Nikt. Tajemnica bankowa.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-11-29 19:55:19
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Trzypion napisał(a):

    > Nie.

    E tam. Zawsze można iść do banku prowadzącego rachunek i spróbować parę
    złociszy wpłacić. Istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że obsługa da
    po sobie poznać, że dane się nie zgadzają...

  • 9. Data: 2005-11-29 19:56:43
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > E tam. Zawsze można iść do banku prowadzącego rachunek i spróbować parę
    > złociszy wpłacić. Istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że obsługa da
    > po sobie poznać, że dane się nie zgadzają...

    Ew zawsze można spytać - "czy na pewno nie pomyliłem numeru rachunku, bo
    kolega podawał mi przez telefon". Jest szansa, że obsługę da się
    "podejść"...

  • 10. Data: 2005-11-29 20:14:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Ew zawsze można spytać - "czy na pewno nie pomyliłem numeru rachunku, bo
    > kolega podawał mi przez telefon". Jest szansa, że obsługę da się
    > "podejść"...

    Ja to testowalem jakis czas temu z kolega. Chodzilismy po bankach i
    sprawdzalismy. Nie da sie.

    Czasem nawet udalo sie podejsc jakas pania na urok osobisty, ale danych
    podac i tak nie chciala.

    --
    pozdrawiam
    Mithos