  • 11. Data: 2009-08-09 10:58:12
    Temat: Re: Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    W ciągu 2 dni nie dojdzie, nie ma bata ;-))
    JaC

    -----

    > Mógłbyś rozwinąć tę głęboką myśl, bo ze względu na zbyt małą ilośc informacji w
    niej zawartą, nie rozumiem.

  • 12. Data: 2009-08-09 13:39:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 09.08.09 12:58, ąćęłńóśźż pisze:
    > W ciągu 2 dni nie dojdzie, nie ma bata ;-))
    > JaC

    Priorytety nierejestrowane dochodzą. :)

    --
    Pete

  • 13. Data: 2009-08-09 14:07:15
    Od: Bungiel <d...@g...com>

    On Aug 9, 11:22 am, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:
    > Bardzo pewna metoda, płaciłem tak przez lata.
    > Przy nadawaniu listu wartościowego na poczcie spisują liczbe i rodzaj banknotów.

    Ja nigdy nie nadawałem tego jako list wartościowy, tylko priorytet
    polecony. Metoda była prosta - 2 zadrukowane kartki A4 złożone na 3
    części, banknoty w środek - czasem delikatnie przyklejone z brzegu
    taśmą, żeby nie latały w kopercie. Rzadko kiedy, ale wysyłałem też
    monety - wtedy wkładałem je w kartonik albo pudełko CD slim.Wysyłałem
    tak latami, chyba na wszystkie kontynenty. Kwoty do 200 euro, nigdy
    nic nie zginęło. Może dlatego nie bawiłem się w listy wartościowie.
    Oczywiście tutaj potrzeba też uczciwości drugiej strony. Widać nie
    jest z tym tak źle, albo miałem niebywałe szczęście.

  • 14. Data: 2009-08-09 18:16:42
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Sie, 07:59, Bungiel <d...@g...com> wrote:

    > No może teraz to trochę oldskulowe, ale zanim paypal umożliwił
    > płacenie polską kartą deb/kred, wysyłanie kasy w kopercie było jedynym
    > sensownym rozwiązaniem. I wbrew pozorom dosyć skutecznym, o ile ktoś
    > wiedział jak to zapakować. Pamiętam, jak kiedyś jakiś nierozgarnięty
    > Niemiec wysłał mi kasę w kopercie. Wrzucił monety luzem do
    > koperty...Monety odbiły na białej kopercie takie szare
    > charaktertystyczne znaczki :) Jakimś cudem, dotarła do mnie całość.
    >
    > Teraz pewnie by mi się nie chciało bawić w coś takiego - mamy paypal,
    > sepa itd.

    Sie europeizujemy, no no! :p

    Jak nie lubie czekow i staram sie ich unikac, to jednak czasami sa
    przydatne -- jako alternatywa gotowki w kopercie, na przyklad...

  • 15. Data: 2009-08-09 19:20:49
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    l.googlegroups.com

    > Jak nie lubie czekow i staram sie ich unikac, to jednak czasami sa
    > przydatne -- jako alternatywa gotowki w kopercie, na przyklad...

    Ehh już miałem to komentować ale - wolę się napić soczku pomarańczowego.
    Wyjdzie mi to na zdrowie (chyba).

    Pozdrawiam (szczerze) kolegę zza wielkiej wody :)

  • 16. Data: 2009-08-09 19:45:45
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    ...@z...googlegroups.com

    > Ehh już miałem to komentować ale - wolę się napić soczku pomarańczowego.
    > Wyjdzie mi to na zdrowie (chyba).
    >
    > Pozdrawiam (szczerze) kolegę zza wielkiej wody :)

    Masz czas reakcji na obelge: 1h 04m Niezle, jak na niedziele. :)

    Wracajac do czekow: jeszcze calkiem niedawno byly w Europie
    'euroczeki'. Chyba troche za wczesnie je wycofano? -- Bo SEPA nadal
    jednak raczkuje.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-08-09 20:03:20
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    p.googlegroups.com

    > Masz czas reakcji na obelge: 1h 04m Niezle, jak na niedziele. :)

    Czemu od razu obelgę? - nie będę ukrywał, że poczułem się dotknięty, ale to
    chyba takie typowo hamerykańskie. Pokazać zwykłemu Europejczykowi swoje
    hamerykańskie ego - LOL :)

    > Wracajac do czekow: jeszcze calkiem niedawno byly w Europie
    > 'euroczeki'. Chyba troche za wczesnie je wycofano? -- Bo SEPA nadal
    > jednak raczkuje.

    Wracając do czeków i poważnej rozmowy. Nie wiem jak to jest teraz, ale
    pamiętam jak ze kilka lat temu znajoma otrzymała czek dolarowy pocztą. Były
    takie problemy z realizacją tego ustrojstwa że aż żal komentować. W końcu
    któryś tam oddział żubra owy czek zrealizował z fajnym bonusem w postaci
    oczekiwania z kilka dobrych dni na kasę...
    Może się coś zmieniło - nie wiem. Z drugiej jednak strony czy w dobie
    wszelakiej maści WesterUnion'ów, transferów pieniężnych Ria, PayPal'ów itp.
    jest sens bawić się w czeki? Odpowiedź pozostawiam zainteresowanym.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-08-09 20:04:49
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    ---------------------------
    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    Bardzo pewna metoda, płaciłem tak przez lata.
    Przy nadawaniu listu wartościowego na poczcie spisują liczbe i rodzaj
    banknotów.
    Zwykle wkładałem do mniejszej koperty, i później całość do większej
    koperty - wszystko przy panience z okienka.
    Przy nadawaniu wymagany dokument tozsamości.
    Ubezpieczenie 1 zł za kazde 50 zł podanej wartości + opłata za
    opieczetowanie + opłata jak za list polecony.
    Ale europrzelewy czy paypal wychodza taniej, w ododatku paypal zapewnia
    ochrone kupującego na aukcji - sprowadziłem raz felernego niestety laptopa
    niezgodnego z opisem i po odesłaniu Niemiec się pienił, ale dostałem zwrot
    kasy z paypal.
    JaC
    wysylanie pieniedzy listem jakimkolwiek jest nieubezpieczone, gdyby list
    zginal i żadalbys zwrotu kasy, ktora byla w srodku to nic bys nie dostal...

  • 19. Data: 2009-08-09 20:05:23
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    W ciągu 2 dni nie dojdzie, nie ma bata ;-))
    JaC
    bywalo, ze dochodzily...

  • 20. Data: 2009-08-09 20:36:40
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>