  • 21. Data: 2009-08-10 12:32:58
    Temat: Re: Jak tanio wysłać na konto do Niemiec 120 Euro ?
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    news:h5nc0d$5mg$1@news.wp.pl...
    P.......sz, ale to twój problem.
    ----------------------------------
    przepraszam-pomylka: "W przesyłkach listowych z zadeklarowaną wartością
    można wysyłać, o ile zezwala na to kraj przeznaczenia, również wartości
    dewizowe lub krajowe środki płatnicze. Przesyłki zawierające wartości
    dewizowe lub krajowe środki płatnicze nie powinny być zamykane przed
    nadaniem."

  • 22. Data: 2009-08-10 12:36:54
    Od: BK <b...@g...com>

    Ej ale nie robcie sobie jaj z takimi formami przesylki kasy jak
    listem.

    SEPA nie jest w stadium raczkowania tylko w wielu bankach w Polsce
    jest normalnie obslugiwana - Alior, ING, Citi, BRE [zapewne kilka
    innych tez aczkolwiek sie nie orientowalem]. Przelew taki kosztuje do
    5 zl, a wszystkie banki strefy euro go obsluza jako przychodzacy.

    Po co kolmbinowac z WU, poczta czy nawet PayPall? Jak ktos ma potrzebe
    bezpiecznego wysylania przelewow w EURO do strefy EURO to nie ma
    lepszego rozwiazania jak zalozenie konta w banku, ktory oferuje
    przelewy europejskie.

  • 23. Data: 2009-08-10 12:41:56
    Temat: Re: Jak tanio wyslac na konto do Niemiec 120 Euro ?
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    p.googlegroups.com...
> [...]
    > bezpiecznego wysylania przelewow w EURO do strefy EURO to nie ma
    > lepszego rozwiazania jak zalozenie konta w banku, ktory oferuje

    - paypal jest tanszy 1euro za 1 lub wiecej przelewów w jednej paczce
    - mozliwe ze szybszy gdy juz obie strony maja konta zweryfikowane
    - najszybszy gdy strona która wysyla ma kase na saldzie paypal a ta która ma
    otrzymac lubi placic paypalem

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 24. Data: 2009-08-10 12:53:26
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 10, 2:41 pm, "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:
> [...]
    > - mozliwe ze szybszy gdy juz obie strony maja konta zweryfikowane
    > - najszybszy gdy strona która wysyla ma kase na saldzie paypal a ta która ma

    Nie wiem czy jest tanszy biorac pod uwage, ze sa w Polsce konta gdzie
    przelewy SEPA sa... darmowe.

    Biorac pod uwage, ze paypall to jednak dodatkowy "wysilek" bo raz, ze
    musisz miec konto w tym systemie to dwa, ze odbiorca tez musi takie
    konto miec.

    A rachunki bankowe sa jednak powszechniejsze wiec wiedzac, ze chce sie
    robic takie przelewy wystarczy zalozyc odpowiedni rachunek i juz. :)

  • 25. Data: 2009-08-10 13:23:45
    Od: acelnószz <u...@w...eu>

    Bo sprzedawca sie moze wkurzyc, jak akurat jemu jego bank potraci kilka euro.
    I bedziesz sie bujal, zanim Ci wysle towar.
    JaC

    -----

  • 26. Data: 2009-08-10 13:40:12
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 10, 3:23 pm, acelnószz <u...@w...eu> wrote:
    > Bo sprzedawca sie moze wkurzyc, jak akurat jemu jego bank potraci kilka euro.
    > I bedziesz sie bujal, zanim Ci wysle towar.
    > JaC
    >
    > -----

    Banki w strefie euro obsluguja przelewy SEPA jak zwykle przelewy co
    sie zasadniczo nie wiaze z jakimis dodatkowymi i niespodziewanymi
    oplatami. Chyba, ze ma ktos taka taryfe w soim banku, ze placi np. 0.1
    euro za kazdy przelew przychodzacy ale to jest normalny punkt w jego
    TOIP i nie ma na to wplywu czy Ty wyslales przelew z Polski czy z
    innego banku z Niemiec.

    SEPA jest jakby odpowiednikiem naszego ELIXIR'a - nie ma kosztow
    bankow korespondentow czy jakis niespodziewanych prowizji, o ktorych
    sprzedawca nie wie. Jesli udostepnia numer swojego rachunku do
    przelewow w euro to znaczy, ze wie co robi - bo dla niego bez
    znaczenia kto ten przelew wysyla jesli to jest SEPA [podobnie jak
    Polakowi jest wszystko jedno kto i skad mu przesyla przelew jesli
    idzie on ELIXIREM].

  • 27. Data: 2009-08-10 14:31:39
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    > Nie wiem czy jest tanszy biorac pod uwage, ze sa w Polsce konta gdzie
    > przelewy SEPA sa... darmowe.
    zakladam ze konto z bezplatnym SEPA jest takze bezplatne bo w przeciwnym
    razie mozna by to traktowac jak ryczalt

    > Biorac pod uwage, ze paypall to jednak dodatkowy "wysilek" bo raz, ze
    > musisz miec konto w tym systemie to dwa, ze odbiorca tez musi takie
    > konto miec.
    to fakt

    > A rachunki bankowe sa jednak powszechniejsze wiec wiedzac, ze chce sie
    > robic takie przelewy wystarczy zalozyc odpowiedni rachunek i juz. :)
    w niemczech paypal jest popularny, byloby w sekunde
    mozliwe ze odbiorcy byloby to na reke, ale nie znam odbiorcy

  • 28. Data: 2009-08-10 16:28:23
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    ...@j...googlegroups.com

    > Wracając do czeków i poważnej rozmowy. Nie wiem jak to jest teraz, ale
    > pamiętam jak ze kilka lat temu znajoma otrzymała czek dolarowy pocztą. Były
    > takie problemy z realizacją tego ustrojstwa że aż żal komentować. W końcu
    > któryś tam oddział żubra owy czek zrealizował z fajnym bonusem w postaci
    > oczekiwania z kilka dobrych dni na kasę...

    Nie, no, ja tez sie nie spodziewam, ze jezeli sprobuje zrealizowac
    francuski / brytyjski / irlandzki czek w Stanach to to pojdzie jak z
    platka i od razu.

    'Euroczeki' byly o tyle fajne, ze byly 'paneuropejskie', i czek
    wystawiony np. w Niemczech mozna bylo zrealizowac np. w Polsce i na
    odwrot. Jestem pewien, ze byly dawno temu wydawane do eurokonta w
    Pekao. Bardzo pozyteczne zamiast gotowki w kopercie.

    > Może się coś zmieniło - nie wiem. Z drugiej jednak strony czy w dobie
    > wszelakiej maści WesterUnion'ów, transferów pieniężnych Ria, PayPal'ów itp.
    > jest sens bawić się w czeki? Odpowiedź pozostawiam zainteresowanym.

    Wydaje mi sie, ze te czeki byly tansze w eksploatacji niz WE (a
    propos: czy cos jest drozsze niz WE?) Nie wiem jak wypadlyby w
    porownaniu z PayPal. A dla jednostek niezaawansowanych technologicznie
    i stroniacych od komputera - bylyby jak znalazl. Ale rozumiem, postep
    i te rzeczy... :)

  • 29. Data: 2009-08-10 16:32:35
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 10 Sie, 08:53, BK <b...@g...com> wrote:

    > Nie wiem czy jest tanszy biorac pod uwage, ze sa w Polsce konta gdzie
    > przelewy SEPA sa... darmowe.

    Mozna wiedziec w jakim banku? I czy "dla ludzi", czy "prestizowe" z
    odpowiednia oplata miesieczna?

  • 30. Data: 2009-08-10 16:47:19
    Od: BK <b...@g...com>

    On 10 Sie, 18:32, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Mozna wiedziec w jakim banku? I czy "dla ludzi", czy "prestizowe" z
    > odpowiednia oplata miesieczna?

    W Citi. Rachunek [prawie:)] dla ludzi, przelewy SEPA online za darmo.
    Sam nie korzystam ale mam kolege aktywnie wspolpracujacego z strefa
    euro i tam robi takie przelewy :)