  • 31. Data: 2011-08-16 06:42:10
    Temat: Re: Jak teraz sprawdza sie AT? Czy daje jakies sugestie na przyszlosc?
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > Wy zakładacie że rynki się nie zmieniają, że postępując zgodnie z historią
    > będzieci do przodu. Przeczytaj sobie fajny fragment z totusa o tramwajach.
    > Ja tylko twierdzę że rynek nie zachowuje się jak tramwaje.

    Nie wy tylko ja. U mnie rynki tak działają. Może Twoje nie. Ja mam komputer
    i notowania i na tych notowaniach wszytko się powtarza. Ja myślę, że ludzkie
    głowy nie zmieniają się tak szybko jak rzeczy dookoła nich. Ciągle w tych
    głowach jest to samo od setek tysięcy lat. Ludzie działają schematycznie bo
    inaczej by zwariowali.

  • 32. Data: 2011-08-16 06:52:25
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przy handlu na giełdzie nie potrzebne mi są zdolności
    > interpersonalne, łapówki i włażenie do dupy przełożonym czy klientom.

    Ale jak się okazuje tak też można zarabiać.
    Po prostu są różne metodologie.

  • 33. Data: 2011-08-16 10:15:09
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak się okazuje tak też można zarabiać.
    > Po prostu są różne metodologie.

    Pewnie można. Ale ja nie stosuje.

  • 34. Data: 2011-08-18 14:58:19
    Od: root <r...@v...pl>

    > Wszystko sie zachowuje jak tramwaje totusa.

    I tyle ;)

  • 35. Data: 2011-08-18 15:05:22
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 08:42:10 +0200, totus napisał(a):

> [...]
    > głowach jest to samo od setek tysięcy lat. Ludzie działają schematycznie bo

    Nie Ty tylko Wy. Wejdź na dowolną stronę poświęconą trejdingowi i spójrz
    ilu was jest (wyznawców AT). Z twoich wypowiedzi wynika że jednak opierasz
    się na czymś więcewj niż wykres bo piszesz o historii i analogiach,
    ludzkich głowach itd. A zatem dociekasz co dokładniej dzieje się na rynku a
    nie tylko na wykresach.
    Widzę ze Twoje metody są bardziej zbliżone do moich niż do klasycznej AT.

  • 36. Data: 2011-08-18 20:20:22
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]
    > a nie tylko na wykresach.
    > Widzę ze Twoje metody są bardziej zbliżone do moich niż do klasycznej AT.

    Bardzo mi się podoba rozmowa z Tobą. To taka zabawa w głuchy telefon. Ja
    piszę, że nie stosuję AT bo handluję systemem, a ty na to, że to moja
    religia bo jestem pośród innych wyznawców. System zbudowałem na statystyce
    czyli w oparciu o to co było w historii. Pomysł systemu oparłem na zjawisku
    bezwładności. Wszystko ma bezwładność, ludzkie myślenie i reakcje również.
    Zauważyłem, że jeżeli ruch nabierze pewnego pędu to będzie trwał na tyle
    długo, ze zdążę się zabrać i zarobić. Statystycznie pomierzyłem ten pęd i to
    cała tajemnica. System jest prosty jak stylisko do grabi. Nic nie dociekam,
    niczego nie analizuje. Każdego dnia na koniec notowań pobieram dane OHLC ze
    strony giełdy, wprowadzam do programu i dostaje poziom przy jakim mam
    odwrócić pozycje, wystawiam zlecenie i koniec. Tę grupę i inne miejsca w
    internecie czytam z nudów czyli dla rozrywki. Miedzy innymi dla tego
    wypowiadam się tylko w sprawach ogólnych. Nigdy nie dyskutowałem o tym jaki
    będzie kurs kontraktów 31.08 o 15:23. Nie wiem czy teraz jesteśmy w 3w5w1wA
    czy to może jest zniesienie 68% czy 23%, jaka to formacja się realizuje czy
    oscylatory rezonują i czy rynek jest wykupiony oraz co na to RSI. Jeżdżę na
    rowerze, spaceruje z wnuczką oraz czytam historie gospodarczą świata. Nie
    mam egzystencjalnych rozterek w kontekście handlu na giełdzie.

  • 37. Data: 2011-08-19 06:45:27
    Od: dziegiec <d...@g...com>

    On 18 Sie, 22:20, totus <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Ja piszę, że nie stosuję AT bo handluję systemem

    IMO systemy mechaniczne to też AT, tylko z wyzerowanym składnikiem
    intuicji. W końcu:

    1. Rynek dyskontuje wszystko.
    2. Ceny podlegają trendom.
    3. Historia się powtarza.

    I na tym bazuje też Twój system.

  • 38. Data: 2011-08-19 07:06:46
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    dziegiec wrote:

    > IMO systemy mechaniczne to też AT, tylko z wyzerowanym składnikiem
> [...]

    Tak jest. Każda analiza notowań to AT. Masz racje. Ja wprawdzie nie
    wizualizuję notowań, nie korzystam z wykresów ale to nie ma znaczenia.

  • 39. Data: 2011-08-19 07:15:22
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > System jest prosty jak stylisko do grabi.

    Jestem pod wrażeniem. 3/4 tego forum kombinuje jak koń pod górę, a tu mas
    ztotus ma system prosty jak kij do grabi ...

    Ech ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 40. Data: 2011-08-19 07:17:02
    Od: root <r...@v...pl>

    > Bardzo mi się podoba rozmowa z Tobą. To taka zabawa w głuchy telefon. Ja
    > piszę, że nie stosuję AT bo handluję systemem, a ty na to, że to moja
    > religia bo jestem pośród innych wyznawców.

    Nie denernuwuj się. Ponieważ odezwałeś się krytycznie kiedy "jechałem" po
    AT, sądziłem że sam jesteś jej zwolennikiem. Twoje wypowiedzi jednak
    uświadomiły mi że to nie tak.

> [...]
    > rowerze, spaceruje z wnuczką oraz czytam historie gospodarczą świata. Nie
    > mam egzystencjalnych rozterek w kontekście handlu na giełdzie.

    Ja też nie mam specjalnie. Czytam codziennie albo prawie codziennie
    najświeższe dane i na podstawie tych najnowszych i tych sprzed miesięcy
    wyrabiam sobie pogląd na to daną walutę, towar albo akcję. Posiłkując się
    klasycznymi tekstami o ekonomii.
    Z newsów najczęściej dowiaduję się czego nie powinienem robić. Choć
    zdarzają się wyjątki od tej "kontrariańskiego podejscia", które teraz np.
    dotyczą złota i w mniejszym stopniu srebra.
    W przeciwieństwie do Ciebie mnie denerwuje fakt że nie można znaleźć nikogo
    kto w ten lub podobny sposób podchodziłby do inwestowania, ktore ja
    traktuje mimo wszystko jak zwykły biznesik. Jedyne duże polskie forum
    poświęcone forexowi to grupa małolatów podniecającymi się wykresikami.
    Zresztą w angielskojęzycznych forach jest podobnie chociaż poziom a
    zwłaszcza kultura - nieco wyższa.(zawsze to jednak czytanie języku obcym
    jest trochę męczące).
    Krótko mówiąc denerwuje mnie fakt, że nie mam z kim przegadać jakiejś
    koncepcji.