  • 1. Data: 2004-11-29 20:28:55
    Temat: Jak to jest z czekiem?
    Od: "and" <j...@p...onet.pl>

    Dzień dobry, a raczej dobry wieczor.
    Wykonalem ostatnio pewną usługę dla zagranicznego zleceniodawcy wartości około
    200 euro. Zleceniodawca poinformował mnie, że operacja przelania tej kwoty na
    moje konto kosztowałaby 55 euro. I tu jest pierwsze pytanie: czy to wogóle
    mozliwe? Przecież to jakaś paranoja. W związku z tak wysokim kosztem
    zleceniodawca stwierdził, że prześle mi przesyłką poleconą czek. Nie wiem, co o
    tym sądzić? Jaki tu może tkwić haczyk? I wogole co z takim czekiem robić? Gdzie
    go realizować? Ciemny jestem jak tabaka w rogu w tych sprawach i proszę o radę.

  • 2. Data: 2004-11-29 20:51:24
    Temat: Re: Jak to jest z czekiem?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "and" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    teraz Ty zapłacisz za realizacje tego czeku. No bo gdyby robił to przelewem,
    to koszty musiał by sam ponieść.

  • 3. Data: 2004-11-29 23:44:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "and" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > teraz Ty zapłacisz za realizacje tego czeku. No bo gdyby robił to przelewem,
    > to koszty musiał by sam ponieść.

    Zgadza sie, ale patrząc na to z drugiej strony.
    Realizacja takiego czeku w polsce będzie kosztowała góra 20 zł, co jest
    kwotą 10 krotnie niższą, chyba warto się poświęcić np dla dalszej
    współpracy z klientem.

  • 4. Data: 2004-11-30 11:12:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Realizacja takiego czeku w polsce będzie kosztowała góra 20 zł, co jest
    > kwotą 10 krotnie niższą, chyba warto się poświęcić np dla dalszej

    A czy ja napisałem, że nie? Pytanie było o skutki, więc je podałem. Nie
    takie poświęcenia się robiło w imię przyjaźni.

  • 5. Data: 2005-01-01 16:11:15
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

> [...]
    Gdzie
    > go realizować? Ciemny jestem jak tabaka w rogu w tych sprawach i proszę o

    Niech przeglądnie stawki Western Union. Wydaje mi się , że będzie taniej i
    prawie od ręki (bez czekania)

    Tomasz
    <NOTO>