  • 1. Data: 2012-05-14 13:11:22
    Temat: Jak to jest z wychodzeniem z euro?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Bo ja rozumiem, że można dokonać wymiany pieniądza poprzez likwidację
    poprzedniego (uczynienie go bezwartosciowym, jak z wymiana zlotowek za
    Bieruta).

    Albo mozna dokonac wymiany na pieniadz lepszy, taki, ktory kazdy
    bedzie chcial miec.

    Ale przeciez euro nie zniknie. Nawet jesli rzad grecki wyemituje
    drachme i bedzie w drachmach wyplacac budzetowce, to ludzie nadal beda
    miec materace wypchane banknotami euro, a caly przemysl turystyczny
    bedzie sprzedawac swoje uslugi za euro (taaa, zabronia, juz ja to
    widze).

    To jak to ma wlasciwie wygladac?

    MJ

  • 2. Data: 2012-05-14 13:51:56
    Temat: Re: Jak to jest z wychodzeniem z euro?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Jankowski" k...@c...fuw.edu.pl

> [...]

    > miec materace wypchane banknotami euro, a caly przemysl turystyczny
    > bedzie sprzedawac swoje uslugi za euro (taaa, zabronia, juz ja to

    IMO to wygląda właśnie tak, że budżetówka dostanie drahmę.
    Co z nią zrobi -- to problem tejże budżetówki, jednak rząd
    grecki będzie zobowiązany tylko co do drahmy. [a po cichu
    i nieoficjalnie będzie tęsknił za eurem czy dolarem]

    Gdy ci pizzę stawiał rzekł ,,Prego, mangiare"
    To pamiętać będziesz po kres swoich dni,
    Tęskniąc za nim, jak złotówka za dolarem.
    Ciao bambina, spadaj mała, tam są drzwi.

    http://www.familie.pl/Blogi-0-0/b0p3799,Ty-nie-bedzi
    esz-moja-Hilda-z-Altenburga.html

    Ale jest i inna wersja:

    i zatęsknisz jak panienka za dolarem

    Grecy będą sprzedawali za eura? I za eura, i za chleb, i za inne dobra. ;)

    [bo głodnemu chleb na myśli]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2012-05-14 19:40:17
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message
> [...]
    > miec materace wypchane banknotami euro, a caly przemysl turystyczny
    > bedzie sprzedawac swoje uslugi za euro (taaa, zabronia, juz ja to

    Nowa drachma wyprze pieniadz lepszy (euro) z obiegu bo
    a) zadziała Prawo Kopernika-Greshama - Wikipedia, wolna encyklopedia
    b) sektor publiczny dostanie wypłate w drachmach
    c) podatki bedą płacić w drachmach.

    Euro nadal bedzie materacach (przynajmniej do czasu az samo euro nie zaliczy
    padaki, w koncu to teź FIAT)... a cala oferta turystyczna bedzie wyceniana w
    drachmach przeliczanych na euro dla tych ze strefy co bedą chcieli odwiedzić
    Grecje.

    george

  • 4. Data: 2012-05-14 20:22:15
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

> [...]
    > miec materace wypchane banknotami euro, a caly przemysl turystyczny
    > bedzie sprzedawac swoje uslugi za euro (taaa, zabronia, juz ja to

    Zanim by doszlo do wypchania materacy, prawdopodobnie
    zalamalby sie grecki system bankowy. Osoby prywante i firmy
    trzymają obecnie na kontach srodki denominowane w euro.
    Aby na serio zmienic walute kraju, trzeba by je wycenic w tej
    nowej walucie - po jakims arbitralnym kursie. Trudo sie spodziewac,
    aby własciciele kont przygladali sie temu spokojnie - najpewniej
    wczesniej doszlo by do masowych wyplat, transferu euro do
    zagranicznych bankow, itd. Aby nie dopuscic do upadku greckich
    bankow, trzeba by te operacje przygotowac w zupełnej tajemnicy
    i przeprowadzic z zaskoczenia. Moim zdaniem, jest to calkowicie
    nierealne.

    > To jak to ma wlasciwie wygladac?

    Na ile rozumiem sytuacje - brak sensownej odpowiedzi na to
    pytanie jest glownym powodem, dlaczego dominuje przekonanie,
    ze Grecja jednak z unii walutowej nie wyjdzie :)

  • 5. Data: 2012-05-14 20:54:44
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > pytanie jest glownym powodem, dlaczego dominuje przekonanie,
    > ze Grecja jednak z unii walutowej nie wyjdzie :)

    proponuje prześledzić aby daleko nie szukać (historycznie)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kryzys_tequila

    george

  • 6. Data: 2012-05-14 23:53:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "george" 4fb14382$0$26689$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > a cala oferta turystyczna bedzie wyceniana w drachmach
    > przeliczanych na euro dla tych ze strefy co bedą chcieli

    A nie w [Don] Juanach? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2012-05-15 22:16:18
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "george" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nowa drachma wyprze pieniadz lepszy (euro) z obiegu bo
    > a) zadziała Prawo Kopernika-Greshama - Wikipedia, wolna encyklopedia
    > b) sektor publiczny dostanie wypłate w drachmach
    > c) podatki bedą płacić w drachmach.

    Podobno bardzo ładne są te nowe banknoty.

  • 8. Data: 2012-05-15 23:04:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

> [...]
    > miec materace wypchane banknotami euro, a caly przemysl turystyczny
    > bedzie sprzedawac swoje uslugi za euro (taaa, zabronia, juz ja to

    Myślę że bardziej realne jest powstanie nowego euro (DM itp). Aczkolwiek
    "bardziej" nie oznacza "bardzo".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2012-05-16 15:27:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Myślę że bardziej realne jest powstanie nowego euro (DM itp). Aczkolwiek
    > "bardziej" nie oznacza "bardzo".

    A tak, wyjście _Niemiec_ (z kolegami...) z euro łatwiej sobie
    wyobrazić niż wyjście Grecji.

    MJ

  • 10. Data: 2012-05-16 23:22:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Jankowski" k...@c...fuw.edu.pl

    > A tak, wyjście _Niemiec_ (z kolegami...) z euro
    > łatwiej sobie wyobrazić niż wyjście Grecji.

    IMO -- 'bardziej prawdopodobne'.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'