  • 1. Data: 2003-01-28 14:31:20
    Temat: Jak wypelniace weksel w BANKU?
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    Wlasnie, chcialem sie dowiedziec jak wy, grupowicze, wypelniacie w BANKU
    weksel in blanco, ktory to jest najczesciej potrzebny zeby bank udzielil
    kredytu.
    Wiekszosc ludzi umieszcza tylko PODPIS.
    Ja bym chcial przynajmniej dodac jeszcze date i z tylu dopisek "do tego
    weksla istnieje umowa wekslowa"
    Czy to zostanie odebrane jako dziwactwo przez Pania_Z_Okienka, czy odrzuci
    mi taki weksel, czy moze na odwrot, jestem za malo ostrozny, moze
    wiekszosc grupowiczow cos jeszcze dopisuje na blankiecie?

    Michal.

  • 2. Data: 2003-01-28 20:01:51
    Temat: Re: Jak wypelniace weksel w BANKU?
    Od: "boxik" <b...@p...gazeta.pl>

    Z tego co wiem do weksla jest wypełniana deklaracja, w której jest
    informacja, co zabezpiecza weksel.

    boxik

  • 3. Data: 2003-01-29 07:47:57
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Z tego co wiem do weksla jest wypełniana deklaracja, w której jest
    > informacja, co zabezpiecza weksel.

    Tak, ale na samym wekslu nic oprocz podpisu ludzie nie pisza.
    A taki weksel jest zobowiazaniem, calkowicie niezaleznie od umowy.(!)
    (Prawnicy to jakos nazywaja, mniejsza o to)
    :-)

  • 4. Data: 2003-01-29 22:49:49
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

    > Tak, ale na samym wekslu nic oprocz podpisu ludzie nie pisza.
    > A taki weksel jest zobowiazaniem, calkowicie niezaleznie od umowy.(!)
    > (Prawnicy to jakos nazywaja, mniejsza o to)
    > :-)

    masz racje, jest zobowiazaniem samoistnym- samowykonalnym - nie jestem
    prawnikiem, ale rzeczywiscie nie wiadomo jaka umowa jest dolaczona do weksla
    i jaka deklaracja jego wypelnienia.
    pzdr.
    marcin

  • 5. Data: 2003-01-30 10:44:40
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Zimową porą dnia czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Michal pisze:

> [...]
    > mi taki weksel, czy moze na odwrot, jestem za malo ostrozny, moze
    > wiekszosc grupowiczow cos jeszcze dopisuje na blankiecie?

    Napisz na pierwszej stronie "ten weksel jest ważny". ;-)
    Ciekawe czy przyjmą.
    Tak serio, to nie wiem czym się martwisz - o prawidłowość podpisania
    dokumentów ma dbać pracownik banku.
    Reguluje to bardzo ciekawe prawo wekslowe. Poczytaj.

  • 6. Data: 2003-01-30 13:22:43
    Od: l...@o...pl

    jak wy, grupowicze, wypelniacie w BANKU
    > weksel in blanco> >

    Do weksla powinna być dołączona tzw. deklaracja wekslowa. Stwierdza ona w jakim
    celu weksel został wystawiony.Opisuje ona między innymi : że weksel stanowi
    zabezpieczenie kredytu w wysokości np. 1000zł., wskazuje numer umowy- którą
    zabezpiecza weksel,określa jakie elementy weksla zostaną wypełnione gdy zajdzie
    taka potrzeba ( mam na myśli ewentualną egzekucję i weksel in blanco)- wśród
    tych elemetów jest między innymi data wystawienia weksla. Deklaracja może
    również wskazywać jak bank postąpi z wekslem gdy kredyt zostanie spłacony, a
    wystawca weksla sie po niego nie zgłosi.
    Ogólnie, jeśli bardzo chcesz można wpisać faktyczną datę wystawienia weksla,
    ale jej nie wpisanie jeśli jest deklaracja j/w nie powinna spowodować dla
    Ciebie żadnych negatywnych skutów. Umieszczanie na wesklu innych informacji
    nie zawsze jest dozwolone- bo może spowodować nieważność weksla . Nie do końca
    się orientuję jak to jest z tym numerem umowy -ale chyba jednak nie. Gdy jednak
    numer umowy jest wpisany na deklaracji to wszystko jest OK. Musisz mieć tylko
    kopię tej deklaracji.
    W/w sposób jest poszechnie praktykowany w BPH .

  • 7. Data: 2003-01-30 14:07:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    l...@o...pl writes:

    > Do weksla powinna być dołączona tzw. deklaracja wekslowa. Stwierdza
    > ona w jakim celu weksel został wystawiony.

    No ale wlasnie cale pytanie - jak ma wygladac to "dolaczenie". bo
    jesli na samym wekslu nie ma ani slowa o tym, ze dolacza sie do niego
    deklaracje, to moge deklaracje podrzec/wyrzucic, a weksel uzyc
    niezgodnie z ta deklaracja i co mi pan teraz zrobi?

    MJ

  • 8. Data: 2003-01-30 15:10:41
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > deklaracje, to moge deklaracje podrzec/wyrzucic, a weksel uzyc
    > niezgodnie z ta deklaracja i co mi pan teraz zrobi?

    Mniej wiecej. Weksel w banku zaginal i tyle.
    Dwa lata pozniej puka do moich drzwi komornik z wekslem, bo pan
    Kowalski-Malinowski przyszedl do niego z wekslem ktory podpisalem.
    Chodzi o to, ze deklaracja i weksel, to dwa osobne dokumenty, przy czym na
    wekslu w zaden sposob nie zaznaczono co to za weksel, ze jest polaczony z
    deklaracja.
    A ze na deklaracji pisze - prawda.
    W tej chwili w roznych bankach leza sobie trzy weksle gole, tylko z miom
    nazwiskiem (zyruje) i wcale mi sie to nie widzi...
    :-)