  • 1. Data: 2005-04-27 20:47:05
    Temat: Jak z UK do PL przelac kaske?
    Od: "KRystian" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Najmocniej przepraszam za amatorskie pytania, ale nie mam pojecia kogo sie
    pytac wiec pytam sie Was!

    Otoz chce wyslac funciaki z Anglii do Polski, prosze mi podpowiedziec jak to
    zrobic najtaniej. Wiem ze jest to uwarunkowane od paru spraw, ale zalozenie
    jest takie: ze w Anglii konta bankowego nie mam.W Polsce mam narazie tylko
    Inteligo, ale jak trzeba bedzie to zaloze inne konto, ale tez musze wiedziec
    jakie i gdzie, zeby te operacje przelewów były jak najmniej kosztowne.

    Moze ktos sie orientuje jakie byly by tego koszty jakbyc chcial wyslac np
    500 albo 1000 funciakow przelewem.?

    Jakie sa nazwy bankow gdzie moglbym zalozyc konto bankowe z administracja
    przez internet w Anglii?

    Pozdrawiam serdecznie
    KRystian

  • 2. Data: 2005-04-27 20:49:16
    Temat: Re: Jak z UK do PL przelac kaske?
    Od: "cretea" <c...@p...fm>

    ja przelalem przez moneybookers.com ale dlugo to trwalo. bardzo dlugo. ale
    to dlatego ze nie mogli odnalezc tej kasy. ogolnie moze jest predko.

    cretea

  • 3. Data: 2005-04-27 20:49:43
    Od: "cretea" <c...@p...fm>

    ja przelalem przez moneybookers.com ale dlugo to trwalo. bardzo dlugo. ale
    to dlatego ze nie mogli odnalezc tej kasy. ogolnie moze jest predko.

    koszt przelewu krajowe w UK.

    cretea

  • 4. Data: 2005-04-27 21:44:33
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    KRystian wrote:
> [...]
    > jest takie: ze w Anglii konta bankowego nie mam.W Polsce mam narazie tylko

    widziałem na przystanku reklamę (po polsku!) przesyłania pieniędzy z
    poczty do Pekao SA. Sam wykonuję przelewy ze swojego konta, koszt 21GBP,
    pieniądze idą ok. 2 dni do Citibanku. Bardzo ważne - przelewam funty,
    bez przeliczenia walut. Pierwszy przelew był z przeliczeniem na
    złotówki, i nigdy nie doszedł do Polski :-/ (po tygodniu albo dwóch
    wrócił błąd wykonania transakcji).

    > Jakie sa nazwy bankow gdzie moglbym zalozyc konto bankowe z administracja
    > przez internet w Anglii?

    polecam swój bank - firstdirect. To jest oddział HSBC. Oczywiście żeby
    załozyć konto, musisz mieszkać w Anglii. Może znajdziesz inny bank gdzie
    przelewy są tańsze, nie wiem. Acha, przelewy zagraniczne w firstdirect
    można załatwić tylko telefonicznie, ale to jest prosta i szybka operacja.

    B.

  • 5. Data: 2005-04-27 22:10:38
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Bronek Kozicki wrote:
    > załozyć konto, musisz mieszkać w Anglii. Może znajdziesz inny bank gdzie
    > przelewy są tańsze, nie wiem. Acha, przelewy zagraniczne w firstdirect

    doprecyzuję - w firstdirect nie płaci się za przelewy krajowe ani
    większość innych typowych operacji. Płaci się za zagraniczne
    http://www.firstdirect.com/travelforeign/overseas_pa
    yments.shtml
    (górna sekcja "electronic payments"). Dodam że są banki w UK których
    obsługa nawet nie słyszała o SWIFT i IBAN - więc zanim założysz gdzieś
    konto upewnij się żeby na takiego nie wpaść.

    B.

  • 6. Data: 2005-04-27 23:33:01
    Od: f...@t...fiut.org (Franz)

    KRystian wrote:

    > Otoz chce wyslac funciaki z Anglii do Polski, prosze mi podpowiedziec jak
    > to zrobic najtaniej.

    Poszukaj w googlu czegos co sie nazywa euro-transfer. Taka usluge oferuje
    wiekszosc duzych bankow wiec moze HSBC albo Barclays tyz :)
    Nie trzeba miec wtedy konta w takim banku - przelew jest realizoany przez
    tzw. rachunki NOSTRO. W Niemczech np. poszedlem do Citi i bez problemu
    wplacilem na konto mBank w Polsce, kosztowalo ryczaltowo cos 10 euro.

    Przelew przez Moneybookers wychodzi najtaniej ale bez konta go nie
    zalatwisz a poza tym rzeczywiscie czasem strasznie sie grzebia z kasa i
    trzeba ich niemal szantazowac :)

    Moze tez uda Ci sie pojsc gdzies do banku i kupic tanio karte pre-paid
    Maestro, ktora po prostu wyslesz listem do Polski :))

    Z Polski w Swiat cos takie dziala przy uzyciu Maestro 'Podroznik' z ING BS
    - cenowo wychodzi kapke taniej niz euro-transfer.

    --
    Franz