  • 21. Data: 2007-06-14 13:51:41
    Temat: Re: Jak zalozyc konto bankowe w USA?
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <46707be7$1@news.home.net.pl>, j...@p...onet.pl says...

    > Dosc smiala teza... A na przyklad formularze 1099 (roczne do celow
    > podatkowych o osiagnietych dochodach z odsetek) to banki przysylaly do
    > Polski?

    A wiesz moze o tym ze 1099 wystawia sie tylko rezydentom. Jesli jest sie
    nierezydentem przy otwieraniu rachunku podpisuje sie odpowiedni
    formularz stwierdzajacy, ze jestes nierezydenetem - jest to formularz W-
    8BEN "Certificate of Foreign Status of Beneficial Owner for United
    States Tax Witholding"

    http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/fw8ben.pdf

    W takim przypadku w zaleznosci od sytuacji instutucja finansowa albo
    pobiera zaliczki z gory (20%) albo nic nie robi.

    Zreszta zobacz sobie na ponizsze strony

    https://www.wellsfargo.com/inatl/consumer_services/p
    ersonal_banking.jhtm

    "Wells Fargo International Personal Banking (IPB) is a virtual, retail
    branch that offers a suite of US dollar financial solutions to
    international customers. If you are a foreign national moving to the US
    or a US citizen going abroad, we can make international banking easier
    and more convenient."

    http://www.chase.com/ccp/index.jsp?
    pg_name=ccpmapp/individuals/international/page/inter
    national_banking

    To speak with an International Personal Banker and learn more about how
    we can help, call us!
    If you reside in:

    * Mexico: 713-216-0075
    * Latin America: 212-837-3527
    * Europe/Middle East: 212-837-3517
    * Asia: 212-837-3556

    Nie jest to dokladnie to o co pytaja sie glownie grupowicze, gdyz jest
    to usluga dla bardziej zamoznych klientow ale dowodzi, ze nie jest
    konieczne posiadanie SSN a nawet obecnosc w Stanach aby miesc tam konto

  • 22. Data: 2007-06-14 17:26:43
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Dzieki za pomoc, sprobuje zalozyc w HSBC, dobry bank, mam u nich konto w UK.
    >
    > Pozdr.
    > Fenix

    To zadzwon do HSBC UK i powiedz, ze przeprowadzasz sie do USA i chcesz, zeby ci
    przygotowali konto w USA i otworza bez problemu - sprawdzilem tak na odwrot -
    USA > UK i otworzyli :)

  • 23. Data: 2007-06-14 23:07:36
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Jasek wrote:

    > I to zrobie.

    Zatem jestem po rozmowie. Przepytalem rozmowczynie (w miedzyczasie
    sprawdzala w procedurach) co i jak - oto podsumowanie -

    - SSN nie jest potrzebny

    ALE w takim przypadku wymagane jest przedstawienie (osobiscie)

    - potwierdzenie statusu rezydenta (legalnego) w US
    - 2 dokumenty ID, jeden to paszport (aktualny), drugi moze byc karta
    kredytowa (VISA/MC/AMEX)
    - oficjalne potwierdzenie adresu - np. prawo jazdy z US czy rachunek za
    media. List "do siebie" nie jest akceptowalny.

    Milej zabawy.

    Jacek

  • 24. Data: 2007-06-15 00:11:42
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    kjvirtual wrote:

    > To zadzwon do HSBC UK i powiedz, ze przeprowadzasz sie do USA i chcesz, zeby ci
    > przygotowali konto w USA i otworza bez problemu

    Znowu smiala teoria? Na nieszczescie mijajaca sie z prawda...

    Jacek

  • 25. Data: 2007-06-15 04:54:05
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Znowu smiala teoria? Na nieszczescie mijajaca sie z prawda...
    >
    > Jacek

    Moze twoje nieszczescie, bo ja jakos otworzylem bez problemu :)

  • 26. Data: 2007-06-15 11:30:50
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    kjvirtual wrote:

    > Moze twoje nieszczescie, bo ja jakos otworzylem bez problemu :)

    Czy ty tylko udajesz? Czy na prawde nie dostrzegasz roznicy miedzy

    a) otwarciem konta w UE dla osoby z paszportem UE (de facto w kraju o
    dosc liberalnych przepisach bankowych)
    b) otwarciem konta w US dla osoby z paszportem UE

    Osoba z banku prawdopodobnie weszla na strone interenetowa banku i tam
    ci konto otworzyla.

    tak czy owak EOT. Wiecej w udowadnianie fikcji ze jest fikcja bawic mi
    sie nie chce.

    Jacek

  • 27. Data: 2007-06-15 16:26:33
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > ci konto otworzyla.
    >
    > tak czy owak EOT. Wiecej w udowadnianie fikcji ze jest fikcja bawic mi

    Facet, udowadniasz, ze biale jest czarne, a czarne jest bialym. Niczego nie
    probowales, a sie sadzisz, jakbys wszystkie rozumy pozjadal.

    Ja z paszportem polskim, z Polski, nie ruszajac sie nigdzie otworzylem konto w
    USA, UK i HK, kiedys nawet w CH, ale potem zamykali polakom konta.

    Nie wiesz niczego, to nie udzielaj sie, bo siejesz sam fikcje.

  • 28. Data: 2007-06-15 22:21:29
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    kjvirtual wrote:

    > Facet, udowadniasz, ze biale jest czarne, a czarne jest bialym. Niczego nie
    > probowales, a sie sadzisz, jakbys wszystkie rozumy pozjadal.

    Wytlumacz mi czy ty (w punktach, moze dotrze):

    a) naprawde nie potrafisz zakumac najprostszych rzeczy
    b) nalezysz do tego typu Polakow ktorzy chociaz widza ze nie maja racji
    beda dalej upierac sie przy swoim?

    Wlasciwie, nie musisz odpowiadac, zupelnie mnie to nie interesuje.

    Za tym, ze w podanym przez ciebie banku na dzien dzisiejszy nie da rady
    zalozyc konta bez rzeczy ktorych wymienilem uprzednio swiadcza:
    a) informacje na stronie banku
    b) procedury banku zweryfikowane przez pracownika.
    c) moje doswiadczenia z innymi bankami w US i innymi instytucjami

    Ty masz na poparcie swoich teorii:
    a) swoje stwierdzenie ze Ci sie udalo lat temu X (nijak weryfikowalne)
    b) strone na *.prv na ktorej znalesc mozna formularze bez dat etc.
    (wiarygodnosc znikoma)

    Dodatkowo stawiasz znak rownosci pomiedzy zlozeniem konta na terenie UE
    dla obywatela UE i zalozenie konta w US przez obywatela UE.

    > Ja z paszportem polskim, z Polski, nie ruszajac sie nigdzie otworzylem konto w
    > USA, UK i HK, kiedys nawet w CH, ale potem zamykali polakom konta.

    Doprawdy wzruszajace. Nijak sie nie ma do tematu. BTW: Stosujesz
    podwojne zaprzecznie.

    > Nie wiesz niczego, to nie udzielaj sie, bo siejesz sam fikcje.

    Tu podobnie. Nie ma to sensu.

    Moze osoba skladajaca wniosek do banku za Twoja porada powinna
    wydrukowac sobie materialy z tej strony *.prv.pl i twoje wczesniejsze
    wypowiedzi by pracownik banku wiedzial co robic i nie umarl ze zdziwienia?

    Tak czy owak, z kazdym nastepnym postem sie pograzasz...

    Jacek

  • 29. Data: 2007-06-15 22:35:10
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    kjvirtual wrote:

    > Facet, udowadniasz, ze biale jest czarne, a czarne jest bialym. Niczego nie
    > probowales, a sie sadzisz, jakbys wszystkie rozumy pozjadal.

    Zapomnialem poprosic o przetlumaczenie tego ostatniego zdania.

    Aaaa... napisz jeszcze jak mozna nie ruszajac sie z Polski dostac karte
    kredytowa w US... Na pewno i w tym masz doswiadczenia i to zaden problem...

    Jacek

  • 30. Data: 2007-06-16 01:44:46
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <4...@n...home.net.pl>, j...@p...onet.pl says...

    > Ty masz na poparcie swoich teorii:
    > a) swoje stwierdzenie ze Ci sie udalo lat temu X (nijak weryfikowalne)
    > b) strone na *.prv na ktorej znalesc mozna formularze bez dat etc.
    > (wiarygodnosc znikoma)

    Sprawa z zalozeniem konta jest stosunkowo nowa i pojawila sie na grupie
    kilka miesiecy temu.
    Mi wielokrotnie zdarzylo sie tak ze 10 pracownikow banku mowilo ze sie
    nie da (ze takie procedury) a u 11-ego wszystko poszlo glatko i bez
    problemow. Ostatni przyklad to poswiadczenie podpisu dokumentu w jezyku
    Polskim. Dokument posiadal w jezyku angielskim odpowiednie stwierdzenie
    ze jest to poswiadczenie podpisu a pracownicy bankowi upierali sie ze
    musza rozumiec caly doument. Wreszcie otrzymalem odpowiednia
    interpretacje od Sekretarza Stanu i teraz jak potrzebuje jakis dokument
    poswiadczyc to chodze z ta interpretacja.

    Wiem ze kilku osobom stosunkowo niedawno (w ciagu ostatnich kilku
    miesiecy) udalo sie otworzyc konto w US nie ruszajac d.py z Polski.
    O otwieraniu kont kredytowych w Stanach to rzeczywiscie sie raczej nie
    da bez SSN gdyz potrzebna jest historia kredytowa (leci po SSN),
    natomiast SSN do otwierania kont czekowych jest tylko przydatne (ulatwia
    weryfikacje danyc) ale bank moze w zamian za SSN poprosic o inne
    dokumenty

    Polecam tez linki do stron z "private banking" , ktore tez udowadnia ze
    nie trzeba miec SSN aby miec konto w Stanach.

    AP