  • 1. Data: 2005-06-22 14:13:39
    Temat: Jak zrobić żeby Inteligo nie wysyłało wyciągu.
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Witam,

    ostatnio Inteligo przysłało mi informacje o jakichś usługach a przy
    okazji wyciąg, w HTML-u. Nie znalazłem opcji wyłączenia tego, ale może
    nie robią tego standardowo? Trochę mnie martwi że takie dane idą sobie
    pocztą bez żadnego zabezpieczenia. Zawsze tak robią?

    Pozdrawiam,
    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 2. Data: 2005-06-22 18:28:35
    Temat: Re: Jak zrobić żeby Inteligo nie wysyłało wyciągu.
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Saiko Kila napisał(a):

> [...]
    > nie robią tego standardowo? Trochę mnie martwi że takie dane idą sobie
    > pocztą bez żadnego zabezpieczenia. Zawsze tak robią?

    Przecież sygnują swoje maile podpisem cyfrowym a jeśli Ci się to nie podoba
    to zadzwoń do nich i powiedz by więcej Ci nic nie wysyłali

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 3. Data: 2005-06-22 20:27:12
    Od: ethan <e...@b...wp.spamu.pl>

    Markus Sprungk napisał(a):
    > Przecież sygnują swoje maile podpisem cyfrowym

    a podpis cyfrowy to szyfrowanie czy gwarancja niezmiennosci tresci?
    pytam bo nie widze zwiazku z trescia posta autora

    pozdro
    ethan

  • 4. Data: 2005-06-22 20:35:11
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    ethan napisał:

    > a podpis cyfrowy to szyfrowanie czy gwarancja niezmiennosci tresci?
    > pytam bo nie widze zwiazku z trescia posta autora

    To tylko gwarancja, że autor e-maila podpisał się zweryfikowanym i
    autentycznym podpisem. Do szyfrowania potrzeba klucza odbiorcy i
    nadawcy. Inteligo musiałoby mieć klucz adresata.

    K.

  • 5. Data: 2005-06-22 20:40:22
    Od: ksimu <k...@o...pl>

    ethan napisał(a):

    > a podpis cyfrowy to szyfrowanie czy gwarancja niezmiennosci tresci?
    > pytam bo nie widze zwiazku z trescia posta autora
    >
    > pozdro
    > ethan

    Ani jedno ani drugie, tylko gwarancja informacji o zmianie treści, w
    zaden sposób przed niczym Cię to nie zabezpiecza , to kwestia tego gdzie
    masz pocztę. Bank Ci wyśle wyciąg tam gdzie dasz dyspozycję a
    bezpieczeństwo twojej poczty to juz twoja działka. ;)

    pzdr

  • 6. Data: 2005-06-22 20:48:16
    Od: ethan <e...@b...wp.spamu.pl>

    ksimu napisał(a):
> [...]
    > masz pocztę. Bank Ci wyśle wyciąg tam gdzie dasz dyspozycję a
    > bezpieczeństwo twojej poczty to juz twoja działka. ;)

    dokladnie tak, to bylo do Herr Sprunga :)

    pozdro
    ethan

  • 7. Data: 2005-06-22 20:54:58
    Od: ethan <e...@b...wp.spamu.pl>

    ksimu napisał(a):
    > Ani jedno ani drugie, tylko gwarancja informacji o zmianie treści,

    co przez to co napisales rozumiesz? bo ja nic ;)

    Ponizej def. DSa. Ja stosuje DS wlasnie miedzy innymi po to aby odbiorcy
    mieli pewnosc, ze to ode mnie i ze nikt nie zmienil w czasie "podrozy"
    tresci mojej poczty.

    *Podpis cyfrowy*, inaczej zwany podpisem elektronicznym (z ang. DSA -
    Digital Signature, Electronic Signature, Digital Signature Algorithm) to
    dane w postaci elektronicznej służące (przy wymianie informacji drogą
    elektroniczną) do identyfikacji osoby składającej podpis elektroniczny i
    do potwierdzania autentyczności dokumentu. Stosowanie podpisu cyfrowego
    gwarantuje, że przesyłka pochodzi od deklarowanego nadawcy oraz, że jej
    zawartość nie została zmieniona. W przypadku korespondencji papierowej,
    charakter pisma i podpis identyfikują autora i pozwalają przypuszczać,
    że jest nadawcą wiadomości, taką samą funkcję pełni podpis cyfrowy dla
    korespondencji wysyłanej drogą elektroniczną.

    pozdr
    ethan

  • 8. Data: 2005-06-23 14:29:45
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces ksimu <k...@o...pl> zwrócił błąd:

> [...]
    > masz pocztę. Bank Ci wyśle wyciąg tam gdzie dasz dyspozycję a
    > bezpieczeństwo twojej poczty to juz twoja działka. ;)

    No właśnie. Zadzwoniłem do nich i dowiedziałem się, że nie ma innej
    możliwości wysyłania niż HTML. Podpisują, ale nie szyfrują itp. W
    związku z tym poprosiłem o nieprzysyłanie takich informacji w
    przyszłości. Sam wiem jak łatwo podejrzeć administratorowi maile w
    spoolu więc tu już nie będzie takiej możliwości. :)

    Akurat w przypadku Inteliga to raczej dla zasady, ale gdyby tak
    przysłali mi z banku gdzie na samym ROR mam kilkadziesiąt kPLN to bym
    się poczuł bardzo niepewnie.

    BTW wydaje mi się że mogliby podpisywać certyfikatem drugiej klasy albo
    chociaż z weryfikacją, a tak to trochę dziwnie wygląda. ;)