  • 1. Data: 2002-07-30 07:37:14
    Temat: Re: Jaka alternatywa dla Western Union ?
    Od: "Piotr Strycharz" <P...@m...com.pl>

    "Jakub Berent" <j...@l...com.p1> wrote in message
    news:ai3fj4$ttn$1@news.lublin.pl...

    > PayU oferuje jedynie przelewy krajowe,
    > dlatego odbiorca musi posiadać konto w Polsce. Transfer w drugą stronę
    > nie powinien stanowić problemu.

    No dobra, niech będzie. Ale karta odpada. Chodzi o kwoty rzędu tysięcy PLN.
    Gość jest za granicą od niedawna, nie ma karty. A nawet jeśli, to z niskim
    limitem.

    > ... do 1000zł. W zapytaniu nie było mowy o kwocie przelewu, więc
    > Twoje pretensje wydają mi się nieuzasadnione...

    oki, sorki. Co prawda wspominałem o kwotach kilku tysiecy w pierwszym
    poście, ale faktycznie dokładnie nie sformułowałem tego. Swoją drogą 1000
    zł, to też mało, ale powiedzmy, że by uszło na początek.

    Pytanie nadal aktualne. Proszę o _rozsądną_ alternatywę dla Western Union.
    Nie bank. Nie karta płatnicza.

    Piotr.

  • 2. Data: 2002-07-30 08:55:02
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Piotr Strycharz napisał(a):

    > Pytanie nadal aktualne. Proszę o _rozsądną_ alternatywę dla Western Union.
    > Nie bank. Nie karta płatnicza.
    jestes w pl.biznes.banki :)
    jak nie o bank ci chodzi to pytaj gdzie indziej
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 3. Data: 2002-07-30 21:30:41
    Od: " " <b...@N...poczta.gazeta.pl>

    Piotr Strycharz <P...@m...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > zł, to też mało, ale powiedzmy, że by uszło na początek.
    >
    > Pytanie nadal aktualne. Proszę o _rozsądną_ alternatywę dla Western Union.

    Jezeli jest to czesto i sa to wieksze sume (kilka tys. dolarow) to najlepiej
    i najtaniej dla odbiorcy jest zawsze zalozyc sobie konto w amerykanskim
    banku poniewaz wtedy mozesz wysylac praktycznie nieograniczone sumy poprzez
    amerykanski system ACH (z reguly darmowy). Osoby z poza USA sprzedajace lub
    kupujace cokolwiek (chocby na eBay) z reguly zakladaja sobie konta w
    amerykanskich bankach aby uniknac wszelkich prowizji i oplat.

    Paypal (paypal.com) i podobne firmy pozwalaja na darmowe wysylki pieniedzy.
    Paypal jest najwieksza i najbardziej znana tego typu firma na swiecie i
    instantowne wyslanie pieniedzy poprzez Paypal nie kosztuje nic. Wysylki sa
    ubezpieczone przez federalna instytucje FDIC do $100 tys. ale przekazy
    ograniczone sa nadal do $10 tys. jednorazowo. Wysylalem pieniadze do Niemiec
    dla osob z kontami amerykanskimi i z lokalnymi niemieckimi i odbior na
    koncie amerykanskim nie kosztuje nic a nawet za przesylki do bankow
    niemieckich odbiorcy potracano zaledwie 85 eurocentow od przesylki czyli
    znosnie jezeli jest to tylko kilka przesylek w tygodniu.

  • 4. Data: 2002-07-31 13:10:01
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    Piotr Strycharz pisze:
    >Pytanie nadal aktualne. Proszę o _rozsądną_ alternatywę dla Western Union.
    >Nie bank. Nie karta płatnicza.

    Czek ?

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !