  • 11. Data: 2009-07-21 15:06:23
    Temat: Re: Jaka karta do Francji?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Artur Czeczko"
    > Najbardziej szkoda mi tej wypożyczalni rowerów. W ogóle nie zauważyłem
    > na automatach je obsługujących logo żadnej karty.
    > W sumie nawet jeśli tam działają wyłącznie francuskie "cartes bleues",
    > to mnie to bardzo nie dziwi. Dokładają sporo do tego interesu, więc
    > mogą promować swoich obywateli.

    ja czytałem miesiąc temu o rowerach w Paryżu (chyba w Focusie)
    i z tego co pamiętam kartę należało gdzieś jednorazowo do systemu
    wprowadzić
    (chociażby dla tej blokady). Może nie da się tego zrobić akurat w
    punktach
    wypożyczenia rowerów a trzeba gdzie indziej.
    Potem system kartę już zna i z nią działa
    *** blad ***

  • 12. Data: 2009-07-21 15:38:23
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 21 Lip, 11:06, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

> [...]
    > punktach
    > wypożyczenia rowerów a trzeba gdzie indziej.
    > Potem system kartę już zna i z nią działa

    Ze strony Velib wynika, ze Electron i Maestro powinny chodzic w ich
    kioskach. Jezeli ma sie karte abonamentowa (Carte Vélib' 1 an), mozna
    odczepic rower bezposrednio ze stojaka.

    http://www.velib.paris.fr/comment_ca_marche/faq__1/v
    elib_a_la_loupe

    http://www.velib.paris.fr/comment_ca_marche/les_stat
    ions

  • 13. Data: 2009-07-21 16:48:23
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    Artur Czeczko pisze:
    > Pytanie do tych, którzy bywają we Francji: Jaka karta wydana przez
    > polski bank najlepiej się tam sprawdzi? Spędziłem tam ostatnio tydzień,
    > posiadając Mastercard Millennium i Visę Electron Inteligo i taki
    > zestaw nie bardzo dał radę.

    Taki zestaw dałby radę, gdyby to były karty chipowe. Jedyny automat jaki
    mi wziął magnetyka (Polbank) to te od RER na CDG. Automaty w Paryżu
    chciały już tylko chipowe karty (Alior działa, ale kurs to ma śmieszny).

    --
    Raf

  • 14. Data: 2009-07-21 17:59:32
    Od: marco <u...@s...net>

    blad pisze:
> [...]
    > (chociażby dla tej blokady). Może nie da się tego zrobić akurat w punktach
    > wypożyczenia rowerów a trzeba gdzie indziej.

    Można w punktach wypożyczania rowerów pod warunkiem posiadania karty.
    Wybiera się zakup abonamentu krótkoterminowego i oprócz kwoty za
    abonament robiona jest blokada na 150 euro na wypadek gdyby rower nie
    został zwrócony.
    W przypadku abonamentów krótkoterminowych wypożycza się po wprowadzeniu
    numeru który dostajesz po zapłaceniu za abonament i zdefiniowanego PINu.

    Generalnie na żadnym automacie w .fr nie ma loga akceptowanych kart, ale
    Visa z chipem przechodzi wszędzie - w automatach RATP (komunikacja
    miejska), velib (wypożyczanie rowerów), McDonaldach ;) czy nawet przy
    wejściu do ogrodu w Wersalu pomimo napisu, że akceptowane są tylko
    francuskie karty. Co ciekawe w większości z nich transakcje polską kartą
    nie były potwierdzane pinem. Francuską owszem. Nie mam pojęcia czemu.

    Z paskowymi są duże problemy, nawet w tradycyjnych punktach z normalnymi
    terminalami. Nie miałem ochoty dochodzić czy kwestia problemu z
    użytkowaniem ich przez obsługę która rzadko widzi takie karty czy jakiś
    problem systemowy, ale po 2 próbach w różnych miejscach schowałem taką
    kartę głębiej do portfela ;)

    --
    Pozdrawiam,
    MP

  • 15. Data: 2013-08-20 13:08:09
    Od: k...@g...com

    Czy mozliwe jest wypozyczenie roweru miejskiego w Paryzu na stacji, na zwykła kartę
    debetowa visa z chipem, jeżlei posiadam zabezpieczenie 150 euro na koncie? Bo nie
    jest to możliwe drogą internetowa, gdyz wymagana jest karta kredytowa.

  • 16. Data: 2013-08-20 13:17:50
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...org>

    W dniu 2013-08-20 13:08, k...@g...com pisze:
> [...]
    jest to możliwe drogą internetowa, gdyz wymagana jest karta kredytowa.

    A próbowałaś, czy kierujesz się napisem, że jest wymagana kredytowa?