  • 11. Data: 2010-03-21 08:22:21
    Temat: Re: Jaka karta kredytowa?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-03-21 06:51, Kamil Jońca pisze:
    > Pozwolę się nie zgodzić.
    > Wg mnie sytuacja "ma kredyt i wszystko terminowo spłacane" jest wyżej
    > punktowana, niż "pusto w BIK".

    IMO sytuacja w BIK ma znaczenie jedynie wtedy kiedy nie ma tam nic
    negatywnego. Pozytywna historia w BIK ma takie samo znacznie jak
    neutralna (brak wpisów).

    Nigdy nie dostałem żadnego bonusa za BIK. Liczyła się zdolność i brak
    negatywnych wpisów.

    Jak ktoś ma natomiast za dużo wpisów (często zmienia karty i wszystko
    spłaca w GP) to marny z niego klient dla banku więc taki wpis może nie
    być zaletą.

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2010-03-21 09:08:55
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "P." <u...@W...gazeta.pl> writes:

    > A tak w ogóle to spłacana całkowicie w okresie bezodsetkowym jest wpisywana do
    > BIK czy nie?

    Jest.
    KJ

    God created a few perfect heads. The rest he covered with hair.

  • 13. Data: 2010-03-21 09:42:32
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak ktoś ma natomiast za dużo wpisów (często zmienia karty i wszystko
    > spłaca w GP) to marny z niego klient dla banku więc taki wpis może nie być
    > zaletą.

    No właśnie ja mam podobny przypadek (tzn. korzystam z oprocentowanych
    kredytów na wybranych kartach), co jest zapewne powodem już drugiej odmowy w
    przypadku KIS. Przy czym ja mam wpisaną w BIK naprawdę dość kuriozalną
    liczbę kart, więc jestem dość skrajnym przypadkiem. :)

  • 14. Data: 2010-03-21 10:30:49
    Od: "P." <u...@W...gazeta.pl>

    Podłącze się z pytaniem, jaką kartę kredytową byście polecili jeśli
    wymagania co do niej były by podobne jak autora wątku z tą różnicą że:
    - nie zależy mi na zwrotach, bonusach, programach partnerskich itp
    - warunki do spełnienia darmowości jak najmniej uciążliwe (tak żebym nie
    musiał co chwila pamiętać o jakichś haczykach - "naturalne" użytkowanie
    karty będzie sporadyczne, głównie w czasie podróży, normalnie będzie leżała
    sobie spokojnie w szufladzie).
    - brak obowiązkowych lub włączanych bez wiedzy użytkownika ubezpieczeń i
    innych ukrytych opłat.
    Mile widziane, choć niekonieczne - dobry przelicznik przy transakcjach w
    euro i koronach czeskich.

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-03-21 10:32:25
    Od: "P." <u...@W...gazeta.pl>

    No i najlepiej żeby ta "darmowość" była stała a nie w promocji, tzn. żeby za
    rok znowu karty nie trzeba było zmieniać ;)

  • 16. Data: 2010-03-21 11:10:53
    Od: "azot" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > https://www.keepitsimple.pl/

    Ciekwy punkt regulaminu karty:
    6. Klienta obciążają Transakcje dokonane po zgłoszeniu utraty Karty, jeżeli
    doszło do nich z winy Klienta,

    To po co zastrzegamy kartę? Inni też tak mają?

    azot

  • 17. Data: 2010-03-21 11:28:33
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 21 Mar 2010 09:22:21 +0100, Mithos wrote:

    > IMO sytuacja w BIK ma znaczenie jedynie wtedy kiedy nie ma tam nic
    > negatywnego. Pozytywna historia w BIK ma takie samo znacznie jak
    > neutralna (brak wpisów).

    Prasa donosiła o przypadkach odmowy udzielenia kredytu z powodu braku
    jakiejkolwiek historii w BIK-u. Również promocje "kredyt na dowód w 15
    minut" wymagały pozyztywnej historii.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 18. Data: 2010-03-21 11:51:39
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    P. <u...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > No i najlepiej żeby ta "darmowość" była stała a nie w promocji, tzn. żeby
    > za rok znowu karty nie trzeba było zmieniać ;)

    Nic lepszego ponad to co koledzy powyżej już wymienili IMHO nie znajdziesz:
    1. Polbank, IMHO najlepsza jest Polbank ERA jesli kursy isotne i robisz min
    36 transakcji w roku
    2. KiS z Open Finance - za free, ale bez bonusów i słabsze kursy

    Tomek

  • 19. Data: 2010-03-21 12:03:39
    Od: "darek" <b...@h...pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości:
    > No właśnie ja mam podobny przypadek (tzn. korzystam z oprocentowanych
    > kredytów na wybranych kartach), co jest zapewne powodem już drugiej odmowy
    > przypadku KIS.

    W innym watku opisalem podobna sytuacje. Polbank odmowil wydania KK poniewaz
    korzystalem/korzystam ze zbyt duzej liczby kart i innych produktow
    kredytowych. BIK bez nagytywnych wpisow a zdolnosc kredytowa sporo wieksza
    od wymaganej.
    Jak mniemam nowa rekomentacja "T" KNF dodatkowo sposwduje coraz wieksza
    liczbe odmow w takich przypadkach.

    darek

  • 20. Data: 2010-03-21 12:20:04
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "darek" <b...@h...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak mniemam nowa rekomentacja "T" KNF dodatkowo sposwduje coraz wieksza
    > liczbe odmow w takich przypadkach.

    Wymagań rekomendacji T nie będę w stanie spełnić zapewne nigdy (chyba żeby
    mi się nagle coś odmieniło). Więc teraz w miarę zamykania kolejnych kart
    (np. jak za 2 miesiące w przypadku KK Getin oraz Visy Multi) zapewne suma
    limitów zamiast rosnąć będzie mi się stopniowo obniżać. Ekstrapolując, za
    około 120 lat zapewne spełnię wymogi rekomendacji T. :)

    Cały czas uważam, że ta rekomendacja będzie masowo obchodzona na przeróżne
    sposoby. Bo taki scenariusz jak powyżej dla dużej grupy klientów, raczej w
    długim terminie nie jest możliwy do zrealizowania - zawsze znajdzie się ten
    pierwszy bank, który stwierdzi, że ma to gdzieś.