  • 21. Data: 2010-12-06 10:40:58
    Temat: Re: Jaką kartą najlepiej zapłacić za zakupy w USA?
    Od: mnt22 <m...@h...pl>

    Michal Jankowski napisał:

    > Czy tę wersję z modemem 3G (droższą) też przysyłają bez konieczności
    > płacenia vatu i cła?
    >
    > MJ

    Stąd:
    http://kindlemaniak.blogspot.com/2010/11/jak-kupic-c
    zytnik-kindle-w-amazoncom.html, stąd:
    http://swiatkindle.pl/darmowa-przesylka-do-polski-z-
    amazon-uk-nie-dotyczy-kindle/, stąd:
    http://swiatkindle.pl/jak-zamowic-kindle-bez-cla/ oraz z wątku na forum.eksiazki.org:
    http://forum.eksiazki.org/amazon-com-kindle-f146/wys
    ylka-nowego-kindle-przez-amazon-kiedy-wreszcie-bedzi
    e-t8963.html wynika, że przysyłają bez dodatkowych opłat, trzeba tylko uważać na
    kuriera, bo nie zawsze widzi napisu FD na paczce, który to napis informuje o
    zwolnieniu z konieczności opłacenia cła i podatku przez odbiorcę końcowego.

  • 22. Data: 2010-12-06 10:41:12
    Od: Akkon <a...@n...span>

    W dniu 05.12.2010 17:51, raz-dwa-trzy pisze:

    > Polbank i długo, długo nic. Mam tam konto tylko i wyłącznie do
    > płatności internetowych.
    > Sam brałem niedawno kindla.

    Podepnę się. Będę niedługo składał w Amazonie jednorazowo zamówienie na
    książki za kilkaset złotych. W tej sytuacji raczej nie opłaca mi się
    wyrabiać nowej karty. Zapłacić mogę:
    mBank - visa electron i kk mastercard
    Getinonline - kk get mastercard

    Mastercard nie bierze za przewalutowanie, a z tego co pisze założyciel
    wątku wynika, że getin rozlicza się w USD? Wychodzi na to, że w moim
    przypadku karta get będzie najlepszym rozwiązaniem?

  • 23. Data: 2010-12-06 10:46:50
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2010 10:32:04 +0000 (UTC), mnt22 napisał(a):

    Żeby nie było tak fajnieto ja dorzucę parę "wad".

    > mam setki publikacji naukowych i popularnonaukowych na komputerze, których nie
    czytam, bo świecący ekran
    > męczy wzrok, a pozycja siedząca przed komputerem odbije się po kilku
    > latach na zdrowiu.

    Jeżeli są w pdf to zwykle zrobione na A4 i zwykły kindle słabo się nadaje
    do ich czytania a konwertery są takie sobie. Co z tego, ze pdf ma mnóstwo
    możliwości jak zwykle dokument jest generowany jako "wydruk" i wszystkie
    zalety pdfa idą się paść.

    > Obsługa znaków PL jest bardzo dobra, dysponując pakietem Calibre +
    > MobiPocket Creator możemy większość publikacji umieścić w czytniku.

    Tak. Tylko, że calibre potrafi z tekstu zrobić jeśień średniowiecza przy
    konwersji. Niestety często gęsto trzeba się mocno napocić by tekst jako
    tako wyglądał.

    --
    Kojer

  • 24. Data: 2010-12-06 10:49:47
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2010 10:40:58 +0000 (UTC), mnt22 napisał(a):

> [...]
    zwolnieniu z konieczności opłacenia cła i podatku przez odbiorcę końcowego.

    A jeszcze prościej: jeżeli przy składaniu zamówienia Amazon nie doliczy to
    nie zapłacisz.

    --
    Kojer

  • 25. Data: 2010-12-06 11:05:07
    Od: mnt22 <m...@h...pl>

    Akkon napisał:

    > Podepnę się. Będę niedługo składał w Amazonie jednorazowo zamówienie na
    > książki za kilkaset złotych. W tej sytuacji raczej nie opłaca mi się
    > wyrabiać nowej karty. Zapłacić mogę:
    > mBank - visa electron i kk mastercard

    VE - przewalutowanie na walutę rozliczeniową karty (EUR) + prowizja 2%
    od ceny transakcji.
    MC Standard - przewalutowanie USD>EUR, prawdopodobnie po kursie MC, brak
    prowizji banku.

    > Getinonline - kk get mastercard

    Nie radzę. Z regulaminu: "...dla kart MasterCard operacje dokonane
    w pozostałych walutach obcych, innych niż euro, przeliczane są
    najpierw z waluty obcej na euro przez organizację MasterCard
    według kursu tej organizacji, a następnie przeliczane są z euro na złote
    polskie według kursu walut Banku..."

    Oznacza to niestety podwójne przewalutowanie. O ile jeszcze MC wycenia w
    miarę korzystnie, to już Getin po prostu kradnie... Spread jest
    zabójczy.

    > Mastercard nie bierze za przewalutowanie, a z tego co pisze założyciel
    > wątku wynika, że getin rozlicza się w USD? Wychodzi na to, że w moim
    > przypadku karta get będzie najlepszym rozwiązaniem?

    MC za przewalutowanie nie bierze, ale ma własne kursy, dość dobre.
    Getinem nie radzę, regulamin jest kuriozalny, karta niestety rozliczana
    w EUR...

  • 26. Data: 2010-12-06 11:18:15
    Od: Akkon <a...@n...span>

    W dniu 06.12.2010 12:05, mnt22 pisze:
    > Akkon napisał:

    > MC za przewalutowanie nie bierze, ale ma własne kursy, dość dobre.
    > Getinem nie radzę, regulamin jest kuriozalny, karta niestety rozliczana
    > w EUR...

    Czyli w moim przypadku - drogą eliminacji - zostaje Mastercard mBanku.
    Dzięki za informacje.

  • 27. Data: 2010-12-06 11:55:05
    Od: mnt22 <m...@h...pl>

    Robert Kois napisał:

> [...]
    >
    > A jeszcze prościej: jeżeli przy składaniu zamówienia Amazon nie doliczy to

    W praktyce: zamawiając Kindle 3G+Wifi z ładowarką sieciową europejską,
    łącznie z przesyłką chcą 225,96$ - przy czym w pozycji Estimated Tax To
    Be Collected: 0,00$.

    Dokładając oryginalną okładkę za 39$, kwota całego zamówienia będzie
    opiewać aż na 327,35$, w tym Import Fees Deposit: 60,41$. Wynika to
    przepisu zwalniającego z opłat celnych przedmiotów o drobnej wartości
    imprortowanych do Związku Socjalistycznych Republik Europejskich, a
    konkretnie równowartości 150 euro. Jest na to artukuł w DGP, który
    linkowałem już w tym wątku.

    Swoją drogą, zamawiając ładowarkę, przysłana będzie ona w osobnej paczce
    półtora miesiąca przed samym czytnikiem (sic!). Że też Amazonowi to się
    opłaca... Ich sprawa ;)

  • 28. Data: 2010-12-06 12:01:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 06 Dec 2010 11:55:05 +0000, mnt22 napisał(a):

    > Swoją drogą, zamawiając ładowarkę, przysłana będzie ona w osobnej paczce
    > półtora miesiąca przed samym czytnikiem (sic!). Że też Amazonowi to się
    > opłaca... Ich sprawa

    Ja niedawno zamówiłem na Amazon UK dwa albumy. Miała być wspólna wysyłka
    (tylko tak przebijało magiczny próg Ł25), a że jeden to rzadkość, kazali
    czekać bodajże 5-9 tygodni. Jak już się zrobiło te 6 tygodni, posłali ten
    dostępny, a 2 tygodnie później -- ten drugi. Mimo rozdzielenia przesyłki
    -- nic nie dopłacałem.
    Fajny ten Amazon :)

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 29. Data: 2010-12-06 12:05:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.12.2010 13:01), Olgierd wrote:

> [...]
    > dostępny, a 2 tygodnie później -- ten drugi. Mimo rozdzielenia przesyłki

    Podobnie robi Empik (a przynajmniej robił rok temu).

    p. m.

  • 30. Data: 2010-12-06 12:23:44
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2010 11:55:05 +0000 (UTC), mnt22 napisał(a):

> [...]
    > imprortowanych do Związku Socjalistycznych Republik Europejskich, a
    > konkretnie równowartości 150 euro. Jest na to artukuł w DGP, który

    Powtarzasz bzdurę. Cło jest kompletnie niezwiązane z VATem.
    To, że Amazon sam pokrywa VAT do kwoty zakupu (~150euro) to tylko ich dobra
    wola (albo błąd).

    --
    Kojer